2017-04-08, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Vart i märsta han blev gripen?

Pendlen var inställd. Han måste ha åkt bil. Det finns heller ingen självklar busstrafik från stan in till märsta.

Det är andra gången på mindre än ett år som en terrorist grips i märsta f.ö. Finns det något samband?
http://www.unt.se/sigtunabygden/dodad-terrorist-bodde-i-marsta-4162139.aspx

Pendeln stängdes inte direkt, det tog ett tag. Att gå raskt från brottsplatsen till pendeln tar bara några minuter.
Citera
2017-04-08, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som listat ut vad gm hållet i handen på bilderna från övervakningskameran som polisen gick ut med? Mobil med skal? Sprängladdning? Läsk?

Tror även att misstänkte gm har antingen kört lastbil tidigare eller tränat en del.

Spekulerades i tråden igår att det var Koranen, vaskades också fram en möjlig bild med vitt bokmärke.
Citera
2017-04-08, 08:51
Medlem
Sprängmedel hittat i lastbilen
http://www.expressen.se/nyheter/live-terrorattacken-i-stockholm/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En väska med sprängämnen har hittats i lastbilen enligt SVT. Är dock inte helt bekräftat. Det betyder att han hoppades att elden skulle dra av en jävla bomb efter att han kraschat in i entrén...

Skulle inte förvåna mig ett dugg, folk verkar knalla runt med vad som helst i sina väskor numera.
Ursäkta att jag låter " på dåligt humör "
Citera
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En väska med sprängämnen har hittats i lastbilen enligt SVT. Är dock inte helt bekräftat. Det betyder att han hoppades att elden skulle dra av en jävla bomb efter att han kraschat in i entrén...
Det gör parkeringen i varuhuset rimligare. Dessbättre verkar dessa terrorister inte vara de skarpaste hjärnorna.
Citera
Medlem
Sprängämnen som inte funkade? En jäkla tur det. Trodde han att de skulle explodera när han körde in i väggen?
Citera
Medlem
Polisen grep väl 2 män innan de grep personen i märsta, vilka var dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Troligtvis hade han mössan i fickan.
Han var väl i chock tillstånd.

Man kan spekulera mycket om vilket tåg han tog men pendeln är ett annat alternativ. Den går till Märsta.

Nu har jag missa mycket av diskussionerna, men det där med att han tog tåg är skumt. Jag skulle ha åkt med ett tåg som skulle avgå 15:00 från centralen och det hann ställas in! Jag är helt förundrad över hur snabbt de agerade med att stanna alla tåg.
Citera
Medlem
DrugstoreCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, alla vill veta vem chauffören är. Även SÄPO.

Har du missat att han kapade lastbilen, dvs slet ut en vanlig chaufför som blev påkörd när han försökte stoppa stölden av lastbilen.
Citera
2017-04-08, 08:52
Bannlyst
Expressen:
Citat:
Enligt poliskällor till SVT har en väska med sprängämnen hittats i lastbilen som användes vid dådet.

Eftersom han spontant tagit en lastbil så måste det vara en väska eller liknande som har hittats i förarhytten.
Citera
2017-04-08, 08:53
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Nu har jag missa mycket av diskussionerna, men det där med att han tog tåg är skumt. Jag skulle ha åkt med ett tåg som skulle avgå 15:00 från centralen och det hann ställas in! Jag är helt förundrad över hur snabbt de agerade med att stanna alla tåg.

För din info: mobiltelefonerna är uppfunna.
Citera
2017-04-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Sprängmedel hittat i lastbilen
http://www.expressen.se/nyheter/live-terrorattacken-i-stockholm/

Hörde det precis på Sveriges Radio !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto