2017-04-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klisso
Körde själv dryckesdistribution i City i ca 5 år. Låste bara bilen om jag visste att jag skulle vara borta från den mer än typ 15 minuter och jag vart aldrig av med något.

Men jag vet att Carlsberg haft som rutin en längre tid att låsa både bilen och lyften just pga att spriten är stöldbegärlig. Lär ju vara samma rutin hos Spendrups. Dock är det lätt att strunta i det när man levererar. Man står ju lixom i bilen på flaket och tänker inte direkt att någon ska ta bilen eller saker man har i den när man i princip är i den..

Ok, tack för svaret. Borde ju kommit nya rutiner redan efter det som hände i Nice och Berlin, men det kanske kommer nu.
Citera
2017-04-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ett av argumenten för att inte gå med i NATO har varit ökad risk för terrordåd. Uppenbarligen har det inte hjälpt att vi är utanför NATO.

Sanningen är den att många muslimer leder till många terrordåd. Polen och Ungern är säkrare i det hänseendet.

Ok, men vi ska ju inte basera för mycket på ett dåd utfört av någon vara fullständiga motiv vi inte vet.

Tydligen ska vi skicka trupper till Irak snart för att strida mot IS vilket klart kommer öka risken. Dådet som hände var hemskt men vi riskerar värre genom att blanda oss i Mellanösterns affärer.
Citera
2017-04-08, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Det är ingen som vet det.

Varför hängs han ut med bilder och barn/fru?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, det här med barnbidrag och flerbarnstillägg måste ses över - det var inte riktigt såhär det var tänkt från början.

Undrar om han var van att köra bil, eller kanske till och med lastbil?
Frågan är hur han kunde kliva ur lastbilen levande.
Hytten var ju bara mos. Ingen kan överleva där vid den smällen
Citera
Medlem
Citat:
Polisen misstänker att den anhållne mannen körde lastbilen som användes för att meja ner folk på Drottninggatan.
– Ja, så är det, säger polisens presstalesperson Lars Byström till TT.

Citat:
Den här personen är anhållen på sannolika skäl misstänkt för terrorbrott genom mord, säger Karin Rosander, informationsdirektör på Åklagarmyndigheten.
Senast klockan 12 på tisdag måste vice chefsåklagare Hans Ihrman, som leder förundersökningen, fatta beslut om den anhållne ska häktas.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24686818.ab
Citera
2017-04-08, 08:17
Medlem
Jepp. IS använder INTE den sk Jihadflaggan. Den använder andra, bland annat numera Al Nusra. Och Hizb Ut Tahrir givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Möjligen har de som sett hans sida blandat ihop Hizb Ut Tahrirs flagga, som förekommer där ofta, med IS. Även HUT har en svart flagga med vita arabisk skrift på.
Citera
2017-04-08, 08:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raap
Jag vet inte hur "aktivt" och snabbt lastbilen kraschade in i Ahléns, kanske hoppade ur innan?
Citera
2017-04-08, 08:19
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om man ändå inte KAN hjälpa till så borde det ju vara av värde att dokumentera i stället.
Den delade kvinnan borde få spridas i alla media i Sverige så att den kan få samma genomslagskraft som en en bild på en dränkt pojke på en strand

På de filmsekvenser som visats från platsen tycker jag att folk uppförde sig tämligen bra, förutom att de var lite irriterade på att behöva ta till apostlahästarna
Allt följer tillgången och efterfrågans lag. Vad gäller islams terrorism så är uppenbarligen tillgången på muslimer en betydligt viktigare faktor än efterfrågan på terrordåd. Annars hade mycket riktigt Polen attackerats som utgjorde ett av de tre länderna som aktivt anföll Irak 2003. Trots detta har de inte drabbats av en enda attack eftersom de är i princip muslimfria.
Citat:
Ursprungligen postat av Myggstift
Efter detta så känns det inte helt fel att lägga min röst på SD nästa val.
Oj så radikalt! Tänk efter riktigt noga nu innan du tar detta djärva steg.
Citera
2017-04-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raap

Hytten är absolut inte mos. Den är nästan helt intakt, men den är utbränd efter en brand som startade efter kraschen.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är det han som greps i Märsta? På Avpixlat stod att det var en papperslös.
Han var den som greps i Hjulsta och det är inte bekräftat att det har med händelsen att göra.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hittar inte Rustam på ratsit. Hur vet ni att det är han?

Ej svensk medborgare, oklart hur länge han varit i Sverige enl omni.se
Resten finns i tråden.
Citera
2017-04-08, 08:21
Medlem
Nemjungs avatar
Inga kondoleanser från Trump ännu vad jag sett? Har inte nämts i senaste rapportering av kondoleanser från andra länder, ryssland skicka telegram till kungen med sina kondoleanser..
Kommer väl bara se ett Twitter meddelande från Trump om några dagar "I told you so"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in