2017-04-08, 07:28
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h
Han skall dock enligt aftonbladet ha rekat på platsen innan dådet. Han skall även ha förvärvsarbetat inom byggbranschen.

Haha... "Förvärvsarbetat"? Vad är det för idiotsnack? Vad är det för konstigt med att smutset tar svarta påhugg på byggen och annat för att få pengar till mat och hyra? Inbillar du dig att han betalat skatt, avgifter till a-kassan och tv-licens också?
Citera
2017-04-08, 07:28
Medlem
Kan det inte vara såatt polisen igår och i natt träffat på folk som i vanliga fall är efterlysta och att de nu fångas in i nätet för att man kontrollerar alla inom en radie runt Stockholm?
Sedan händer ju vanliga brott och vanliga gripanden som inte har med det här att göra.
Citera
2017-04-08, 07:29
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räkodlaren
Det faktum att ett betonglejon/betongsugga kördes på i korsningen Kungsgatan/Drottninggatan räddade såvitt jag såg ett antal liv. Lejonet släpades med framför/under lastbilen, och det lät fördjävligt. Jag såg folk vända sig mot ljudet och flytta sig.

Tror som du att att hade inte betongsuggan fastnat så hade betydligt fler dött och troligen hade färden blivit betydligt längre.
Citera
2017-04-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
De där bilderna ser ju ut som en s.k. ensamkommande. Det kan självklart även vara bilder från ett helt orelaterat gripande då många av dem visat sig vara generellt brottsaktiva, eller en avvisning.

Något jag undrar är hur gärningsmannen kunde komma undan, borde han inte iallafall skadats ordentligt av att åka i hög fart in i en byggnad.

Bilden är från gripande i Hjulsta inatt, finns även samma bild på Aftonbladet/Expressen fast där är den blurrad så man ser inte ansiktet men allt annat är samma och enligt deras artiklar så har de gjort tillslag där och hämtat in personen ifråga för något angående händelsen igår.

Artikeln jag har hämtat bilderna ifrån:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4390436/Truck-rammed-group-pedestrians-Stockholm.html
Senast redigerad av jongari 2017-04-08 kl. 07:33.
Citera
2017-04-08, 07:30
Medlem
[Strange Days]s avatar
Har det framkommit om Daesh/IS har gjort något officiellt uttalande? Eftersom han sannolikt inte är medlem så lär de väl ge honom en klapp på axeln som tack för gott utfört arbete, men de kan knappast ta på sig dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räkodlaren
Det faktum att ett betonglejon/betongsugga kördes på i korsningen Kungsgatan/Drottninggatan räddade såvitt jag såg ett antal liv. Lejonet släpades med framför/under lastbilen, och det lät fördjävligt. Jag såg folk vända sig mot ljudet och flytta sig.

Ja, dessa är utplacerade lite överallt efter Drottninggatan.

För icke sthlmare brukar turister och barn sitta på dessa och vilja bli fotade.

Dessa är inte små om man säger så. Lejonen.
Citera
Medlem
Verkar ändå som de hittat rätt person, jag var ute nyligen och såg ingen polis på väg till arbetet
Citera
Bannlyst
Inser folk så här dagen efteråt hur tur det är att inte fler dog i denna vidriga terrorattack?
Han har kört i galen fart ner en gata packad med folk, hade han valt andra sidan gatan kanske hundra pers hade dött..

Jag är fortfarande chockad och är fylld med hat mot den äckliga religionen islam som fått för stort fäste i Sverige och det gullas med flera moskeer i Sverige som öppet bjuder in extrema talare och inget görs. När fan ska foten sättas ner? För snart tar vi saken i egna händer tack vare våra fega politiker.
Citera
2017-04-08, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Har det framkommit om Daesh/IS har gjort något officiellt uttalande? Eftersom han sannolikt inte är medlem så lär de väl ge honom en klapp på axeln som tack för gott utfört arbete, men de kan knappast ta på sig dådet.
Klart att IS kommer ta på sig dådet, det gör de med alla dåd som får uppmärksamhet i västvärlden.
Någon som vet vilka som är gripna?
Citera
2017-04-08, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Här sitter vi och är förvånade..vi i väst har bombat sönder och samman halva mellanöstern med gud vet hur många 100 tusentals döda. Vi hyllar attacker med kryssnings missiler.
I detta läget undrar vi vad fan som händer.?
Kan dom inte bara sitta och dofta på sina blommor därnere och låta oss leva ifred.
Det är jäkligt hårt när verkligheten slår tillbaka. Vi har tydligen inte fattat att vi är i krig där vi har valt sida.
När vi får vår planerad fredagsmys slagen i spillror vaknar vi upp...

Vilka är "vi" som hyllar attacker med kryssningsmissiler? Jag har aldrig hyllat något sådant men hade mycket väl kunnat vara en av de som skadades eller dödades igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
http://www.dn.se/debatt/samma-brott-ger-hardare-straff-for-invandrare/
https://www.svd.se/invandrare-doms-hardare-i-ratten-5dS9
Varför fördömer inte våra svenska muslimer Islamisterna. Jag som kristen fördömer Jehovas Vittnen och andra avarter av kristna tron. Muslimer kanske tänker annars?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Något känt om vilka offrena var? Skulle spontant kunna tänka mig att det skulle kunna vara en del turister inblandade. Visserligen är inte början av april någon högsäsong men det är ju ändå rätt många turister som rör sig där.

På någon bild såg man en rullator av något slag. Utan att veta kan jag tänka mig att en gamling kan vara ett av offren.

Puff, så meningslöst våld detta är, som den mesta terrorism förstör man sitt eget liv, och några andras.

Man blir så frustrerad över att det inte verkar som att man kan få diskutera orsakerna, men att man nu skall sluta upp.

Någonstans där finns det ett logiskt problem.

Dessa terrordåd är ändå en någorlunda ny företeelse i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in