2017-04-08, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
IS brukar vara snabba att ta på sig dåd, men de verkar ligga lågt. Lite för dåligt utfall kanske.

Skulle tro att bilderna ifrån i natt när USA bombade Assad kan ha triggat honom. Även om han inte stödjer Assad politiskt eller religiöst så är nog bilderna av att USA bombar ett muslimskt land som i nuläget kontrollerar damskus är nog provocerande för hans världsbild.

Sannolikt inte! Om GM är radikaliserad sunni lär han knappast provoceras att ngn makt, ex USA, bombar Assadsidan som är Shia/Alewiter.
Citera
2017-04-08, 06:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alkaliskas
länk

Han var/är efterlyst i ryssland för terrorverksamhet. Har han avtjänat straffet? Eller har sverige gött honom och hans familj med skattepengar?.

Föga överraskande. Vad f-n pysslar SÄPO med?
Citera
2017-04-08, 06:45
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Alltså fredag. FULLT på stan 80 km/h i en stor lastbil och bara 4 döda. Besvikelse för terrroristen. Uselt genomfört.
Mina tankar går till offren och deras anhöriga.

Jag hade lyckats bättre här i Mellerud...
Ja och ändå typ Sveriges mest trafikerade gågata. Jämför med lastbilsattackerna i Berlin (12 döda och ett 60-tal skadade) och Nice (87 döda och omkring 400 skadade).

Dåligt utfall i Sverige. För litet land. Islamisterna får satsa på andra marknader.
Citera
2017-04-08, 06:53
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
http://www.dn.se/sthlm/mobilfilm-visar-skrackscener-fran-drottninggatan/

''Bilderna är så starka att DN har valt att inte publicera filmen, som kommer från en turkisk nyhetsbyrå.''

Någon som vet något mer eller kan få tag på denna videon?
jag undrar oxå.
Citera
2017-04-08, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Ja och ändå typ Sveriges mest trafikerade gågata. Jämför med lastbilsattackerna i Berlin (12 döda och ett 60-tal skadade) och Nice (87 döda och omkring 400 skadade).

Dåligt utfall i Sverige. För litet land. Islamisterna får satsa på andra marknader.

Exakt det jag menar.
4 döda på mest trafikerade gatan en fredag klockan 15 ca.
Uruselt resultat som tur är. 4 döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Skojar du??? Vet Ryssarna att han bor i Sverige och svenska slappolisen skickar inte tillbaka honom eller har inte koll på det????

Bra fråga!. Är ju intresserad av att veta ifall han avtjänade straffet eller om sverige lät han stanna här trots sin involvering i terrorism i ryssland.
Citera
Medlem
Nemjungs avatar
Hur illa det än är känns det bra att man vaknat upp nu och ser att inga fler är döda.
Läste att det verkar vara en uzbekistan kackerlacka som utfört det, inget 100 ännu men med största sannolikhet är det 39åringen...
Citera
2017-04-08, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkaliskas
länk

Han var/är efterlyst i ryssland för terrorverksamhet. Har han avtjänat straffet? Eller har sverige gött honom och hans familj med skattepengar?.

Då måste han varit på radarn och polisen måste ha känt hans identitet direkt de fick fram bilden, skulle man tycka.
Citera
2017-04-08, 07:02
Medlem
Här sitter vi och är förvånade..vi i väst har bombat sönder och samman halva mellanöstern med gud vet hur många 100 tusentals döda. Vi hyllar attacker med kryssnings missiler.
I detta läget undrar vi vad fan som händer.?
Kan dom inte bara sitta och dofta på sina blommor därnere och låta oss leva ifred.
Det är jäkligt hårt när verkligheten slår tillbaka. Vi har tydligen inte fattat att vi är i krig där vi har valt sida.
När vi får vår planerad fredagsmys slagen i spillror vaknar vi upp...
Citera
2017-04-08, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
På sannolika skäl. Förmodligen finns det bilder på han som binder han till brottet (det ska ha tagits bilder när han lämnade fordonet). DNA bevisning tar nog lite längre tid att få fram.

Är det från övervakningskamerorna inne på Åhlens ?
Citera
2017-04-08, 07:04
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Dödsstraff skulle bara göra honom till en martyr, livstid på rättspsyke tillsammans med Mijailo Mijailović är en mycket bättre lösning.
Håller helt med. däremot så vore "förvaring" tills livets slut ihop med Breivik lite lämpligare. Då kan de tokarna sitta och gulla med varandra... Jag är inte glad över såna fullständiga tokar som slår ihjäl oskyldiga människor.
Citera
2017-04-08, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, mina tankar går också till döda och anhöriga. Jag har läst alla tänkt bara tidningar nu på morgonen för att uppdatera mig om nyhetsläget. 12 skadade och 4 döda är inte många.
Där ett par 1000 tals människor rört sig en fredag eftermiddag.

Drottninggatan är en gå gata mitt i centrala sthlm. Åhlens där attentatet skett ligger precis vid Sergels torg. Man kan säga: Hjärtat i sthlm.

ps. jag bor här

Exakt. Såg ett klipp när lastbilen swishar förbi i 80 km/h massa folk på gatan men ändå bara 4 döda. Sjukt konstigt.
O dom som dog dog rejält. Halva kroppen kapades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in