2017-04-08, 02:06
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det skrev jag inte. Läs igen. Han ska straffas för att han lämnade nyckeln i tändningslåset när han lämnade hytten. Korkat är bara förnamnet.

I så fall ska varenda lastbilschaufför straffas. Tänker du öht?
Citera
2017-04-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Har du lastbilskörkort?

Nej men det hör inte hit. Jag skriver utifrån sunt förnuft.
Citera
2017-04-08, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jo, det gör det absolut om det är ens eget barn.

Vi tycker olika och jag tror inte du har barn. Punkt!

Tillbaka till tråden nu?

Det finns inget tröstande perspektiv i detta, din jävla dåre.
Citera
Medlem
Citat:
Om han nu är den som Aftonbladet påstår att han är måste man ju konstatera vilket oerhört skämt som SÄPO är som inte haft koll på denne mans förehavanden och fått honom utvisad från Sverige sedan lång tid tillbaka. Vad gör de på SÄPO? Sitter och dricker kaffe och äter mazarin och runkar till Palme-mordet?

Då måste jag tyvärr konstatera vilket skämt du är som inte förstår att SÄPO inte har befogenheter att utvisa någon. Och det har du bestämt via dina röstningar i riksdagsvalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ymfar
Du har tydligen inte koll på hur människor generelt reagerar vid terrordåd. Det är kaos och väldigt få har koll på vart en gärningsman tar vägen då man är rädd för sitt liv.

Man bör också komma ihåg att dom flesta, i det här läget, antagligen inte tänker "Åh nej, en terrorist" utan "Åh, nej, vilken hemsk olycka."

Om han kan gå räcker det med att han går in i huset eller runt ett hörn för att ingen ska veta att han är föraren.
Citera
Medlem
Jag undrar om han planerade på att dö. Kan inte så mycket om lastbilar eller deras konstruktion (tvivlar på att han kunde det), men jag skulle aldrig anta att jag bara kan hoppa ut och dra i väg ii i röken efter att ha crashat in i en byggnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Jag hade låtit 4-åringen dö.

Den 30 åriga mannen, har precis gjort allt förebyggande i sitt liv.
Han har valt riktning i livet. Utbildning, umgängeskrets, m.m.
Nu skördar han frukten av allt hårt jobb.

4 åringen, har enbart levt. Knappt börjat på dagis.

Det är mer rättvist om 30 åringen får leva med konsekvenserna av sina val.
Även om 30 åringen var en horsare som precis baxat lite skit från Intersport?
Citera
2017-04-08, 02:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Stämmer. Har botaniserat lite bland hans vänner. Det finns en kvinna med hans efternamn där som även har en bild på honom och barnen (hans fru?). Kvinnan länkar till en sida som utbildar kvinnor för livet i kalifatet. RM har många vänner som stöder ett parti i Pakistan som vill upprätta ett kalifat. Verkar vara ett större gäng ganska fundamentalistiska muslimer, spridda över många länder.
Herrejävlar... och det är tillåtet i Sverige
Barnen borde omhändertas av det sociala och få växa upp under normala förhållanden.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=275395539483364&set=piaarp.10001038 7607308.274980226191562&type=3&theater
Citera
2017-04-08, 02:08
Medlem
Citat:
Nej men det hör inte hit. Jag skriver utifrån sunt förnuft.

Och du kan alltså beskriva skillnader i hur olika lastbilar driver t ex sina lyftar, utifrån sunt förnuft?
Citera
2017-04-08, 02:09
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Visst det är emot lagen att lämna fordon så att den kan köras av någon annan som inte har behörighet till detta men det är inte heller varje dag en jubelidiot tar ens lastbil för att senare ramma ner folk på öppen gata när man är inne och slänger av eller packar in öl. Det var inte så att han gick iväg och fikade utan snarare successivt lastade av eller in ölbackar. Vad jag förstått det som försökte han hindra lastbilen men blev då påkörd. All skit som har riktats mot denna chaufför är skrämmande...

Och om han hade haft nyckeln på sig i stället så hade chauffören förmodligen blivit mördad precis som i fallet med islamisten i Nice.
Citera
2017-04-08, 02:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Oppenheimer
För en vanligtvis ointresserad av religösa (?) gester, vad betyder fingret i luften?

Att man vittnar om att Gud är en och att Muhammed är Hans profet. Man gör t.ex. gesten när man läser trosbekännelsen under den muslimska bönen. Det är i sig inget extremistiskt över gesten. Men när en jeppe gör den på hälften av alla foton i familjealbumet är det lite varningsklocka.
Citera
2017-04-08, 02:10
Medlem
Robert-Oppenheimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ymfar
Du har tydligen inte koll på hur människor generelt reagerar vid terrordåd. Det är kaos och väldigt få har koll på vart en gärningsman tar vägen då man är rädd för sitt liv.

Det har du rätt i, lyckligtvis vet jag inte exakt hur situationen ser ut och upplevs! Det var därför jag ställde frågan.

Men absolut förstår jag det du beskriver, antar jag tittat för mycket på hjältefilmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in