2017-04-08, 01:38
Medlem
Ännu en man gripen i Hjulsta.
Citera
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Inte för att vara sån men om du går in på länken högerklickar och väljer visa bild så ser du vad du önskar se om den skalar fel.

Tack. Så kan man göra också tydligen
https://archive.is/71sqk/4b8a70aac97a0be9a61491998a972fae28ae13f2.jpg
Citera
Medlem
80231s avatar
Här är bilder från SVT på lastbilen som just nu bärgas. Vi står på Mäster Samuelsgatan som korsas av Drottninggatan, och det är Åhlenshuset till höger.
http://imgur.com/a/1IjYH

Man ser rakt igenom sidan bak på lastbilen. Kanske är det uppsågat för att kunna söka efter en bomb? Fronten är intryckt vad det verkar, med trasiga rutor och den ser väl även ut att vara utbränd?.

Det brukar stå horor i den korsningen på nätterna, så de har blivit av med sin arbetsplats.

Edit: Såg nu att det brann även bak i lastbilen, så de kanske har sågat upp för att kunna släcka ordentligt.

Jag undrar om terroristen körde in i huset med mening att försöka sätta eld på varuhuset?
Senast redigerad av 80231 2017-04-08 kl. 01:53.
Citera
Medlem
ymfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Bara som tips.

dan eliasson har säker satt spaning och utredning på loggar nu så att han kan sätta åt alla som skriver här och i alla andra forum över hela sverige.

Blev ju snabbt tyst på dom som firade dådet när någon nämnde att SÄPO hade koll på vad som skrivs här.
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusterp
Enligt hans facebooksida så är han född -78 vilket stämmer in perfekt på att han ska vara 39 år.

Bilden är ifrån 2012

Perfekt, då passar han in i mallen. Men varför kan man inte hitta honom på ratsit?
Citera
2017-04-08, 01:39
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Anledningen till detta är bland annat att barn är utlämnade till de vuxnas värld.

Och jag är inte utelämnad, som går vid Åhléns en fredageftermiddag när sådant här sker?

Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Skojar du? En vuxwn har iaf hunnit leva lite...

Så du tycker vi ska mäta och väga? Bra - då säger jag som så, att ett spädbarn inte ens förstår vad döden är. Mätt och vägt i dödsångest så lider vuxna helt klart mer än en ettåring, med ånger och oro och allt vad det innebär. Känns det bättre så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordo-equester
Awad Olwan är lägenhetsinnehavare, två personer gripna i hans lägenhet i Fisksätra och förda till förhör.

Tolkbehov såklart.

Imamen?
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ymfar
Så det är ingen skillnad då om jag slår ett barn på käften jämfört med en vuxen?

Självklart är det det. Barn löper större risk att få både fysiska och psykiska men av våld än vuxna.

Men dödsfall? Nej, det är lika jävla illa oavsett om en unge eller en vuxen dör.
Citera
2017-04-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusterp
Enligt hans facebooksida så är han född -78 vilket stämmer in perfekt på att han ska vara 39 år.

Bilden är ifrån 2012

Jag tror du har två olika personer här.

4 barnsfadern är längre och smalare.
Citera
Medlem
HGs avatar
Detta är inte någon terrorattack utan en misslyckad lastbilskapning.

Vad som har hänt är att några förortskillar har beslutats sig för att kapa en öl-lastbil en fredag för att sedan kunna sälja ölen till olika intressenter och tjäna pengar.

Vad som hände är att den unga kaparen fick panik då polis dök upp och sedan körde panikrace på Drottninggatan .

Sorgligt för alla döda oavsett vad de dog för!
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Nja många jihadister förväntar sig väl nästan att dö, och ser det som en befrielse. Hellre låta de skyldiga leva med vad de gjort bakom galler, säger jag.

Menar du att de i fängelse kommer att förvandlas till svenne-banan och därmed lida för sina handlingar? Många verkar inte förstå att västerländsk kultur och västerländskt sätt att se på livet och världen inte är någon naturlag. Vi kan inte förvänta oss att vår syn på rätt eller fel efterlevs utan insats. Vi måste kriga för vår rätt!
Citera
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Jag äcklas av alla er som värderar barnliv högre än vuxenliv. Hur kan man ens ha dessa tankegångar? Liv som liv, varför lägga en så extrem stor vikt vid åldern? Vuxna människor med tankar, smärta, historia, drömmar är meningslöst borta, helt i onödan.
Vill man vara cynisk så är en död vuxen sämre för samhället, varför folk värderar barn högre är troligtvis för att de är till högre grad "oskyldiga" än vuxna. De driver ingen agenda, har inte begått misstag de kan ställas till svars för och icke att förglömma så har de en större del av livet kvar att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in