2017-04-08, 00:09
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Han erkände omedelbart.

Det är ganska misstänksamt för en person som gömt sig tycker jag.

Jag tycker att man ska vara öppen för teorin om att han tar på sig all skuld för att låta någon annan komma undan. Såvitt jag vet så är polisen fortfarande inte ens säker på att det där är föraren.

Inblandad lär han vara, men det är inte säkert att han är den enda. Att han erkänner omedelbart efter att ha hållt sig undan tycker jag är konstigt

Han har fått betalt för det. Och ev. familj.
Följ spår SD Ryssland och vi landar nog i Uzbekistan...

Edit: False flag alltså
Senast redigerad av KiteOnTile 2017-04-08 kl. 00:12.
Citera
2017-04-08, 00:09
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Då påstår således att massmördaren tilltvingade sig lastbilsnycklarna under vapenhot mitt i fredagsrusningen i centrala Stockholm med hundratals personer runt om honom alternativt inne i en restaurangen??

Usch - det vore ju förskräckligt. Då hade han ju stoppats direkt eller i vart fall fotats och lagts ut på Instagram av någon modig svensk.
Citera
2017-04-08, 00:10
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Hon skrev att det var kaos på sjukhuset och att deras system låg nere på grund utav sabotage eller något annat. Det gick ej att kommunicera sjukhusen sinsemellan och det ledde till en del missförstånd men framförallt att allting gick långsammare. Mvh
De har ju gått ut med att vissa funktioner(förmodligen kommunikativa funktioner) var utslagna under en tid på grund av överbelastning. Jag tror du överanalyser detta.
Citera
2017-04-08, 00:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Avpixlat rapporterar ikväll att den misstänkte terroristen tidigare fått AVSLAG på sin asylansökan.

Intressant.

"Avpixlat har som enda media fått tillgång till...", nej, jag tror inte det va.
Citera
2017-04-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tyvärr tog jag ingen skärmdump... Men hittade detta, dålig kvalité men läsbart i alla fall: https://cdn-03.minfil.org/Q4pb09b2b9/55d48f58-1491602955/Ska_rmavbild_2017-04-08_kl._00.06.41.png

Fyfan om det är på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aiming-HIGH
Döda så många som möjligt kan inte ha varit anledningen, killen fick liksom 4 döda. Hur svårt kan det vara att få minst 50 döda med en lastbil i centrum i Sveriges huvudstad? Jag menar jag hade fått fler dödsoffer om jag sprang runt med slangbella.
Jo känns som nåt inte stämmer. Fel tid också. Skulle gjorts några timmar senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Vet man vilken tid/tåg mannen tog från stan mot Märsta? och vilken tid han greps?

Jag hörde sirener i Märsta vid 20-tiden. Kanske lite innan. Såg även ambulans med blåljus lite efter 20-tiden. Så runt då någongång.
Citera
2017-04-08, 00:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiming-HIGH
Döda så många som möjligt kan inte ha varit anledningen, killen fick liksom 4 döda. Hur svårt kan det vara att få minst 50 döda med en lastbil i centrum i Sveriges huvudstad? Jag menar jag hade fått fler dödsoffer om jag sprang runt med slangbella.

Och en hel del människor utan kroppsdelar. Det är oerhört illa att 4 personer mördats i ett terrordåd och ännu fler fått sina liv förstörda. Du vet inte vad du skriver om, du tror det är en lek.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Han hade ju skärsår och glassplitter på sig. Även svart rånarluva.
Det nämndes ju även att han betedde sig underligt. Kanske var han in där för att gå in på toan och försöka tvätta sår m.m?
möjligtvis, men de e fan skrämmande att han lyckas ta sig så långt i så fall och att han med -50 IQ går in i en bensinmack när rikslarmet är på?? wtf?

Känns som vi hade brutalt tur att knegaren på macken kände igen signalamentet annars hdae vi aldrig hittat honom???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"Avpixlat har som enda media fått tillgång till...", nej, jag tror inte det va.

Varför skulle det vara så otroligt? Finns nog många på migrationsverket och på andra ställen i samhället som stödjer dem och skulle kunna ge dem info.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Han på bilderna från tunnelbanan blev alltså jagad när han körde en skåpbil, informationen som gick ut var att han hade irrat omkring i en butik för att sedan gripas nere vid badet i Märsta.

Vad gjorde han nere i tunnelbanan och inte kan han har kört runt i en skåpbil i flera timmar för att sedan snappas upp av polisen? Eller är informationen fel i artikeln och detta gäller någon annan?

Blir ju bara fler frågor än svar tycker jag när man inte går ut på presskonferensen med öppna kort, så pratar dom att man inte ska sprida desinformation då det blir förvirring och försvårar arbetet

http://www.expressen.se/nyheter/har-jagar-polisuppbadet-den-misstankte-garningsmannen/
Citera
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Jo känns som nåt inte stämmer. Fel tid också. Skulle gjorts några timmar senare.
Problemet med det är väl att det inte är speciellt många stora lastbilar som är ute på leverans runt 17-18(när de stora massorna börjar visa sig vid Drottninggatan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in