2017-04-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
In the end it does not rly matter.. Det kommer inte kunna bekämpa terrorn
Det är sant men fint att det finns kärlek kvar och inte bara hat i världen
Citera
Medlem
desammlass avatar
någon som har hans fb som anhållits
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Nu innebär ju inte katastrofläge att det råder en katastrof på själva sjukhuset

"Definition: beredskapsläge som innebär att en särskild sjukvårdsledning vidtar åtgärder för förstärkning av alla viktiga funktioner"

http://termbank.socialstyrelsen.se/showterm.php?fTerm=a2F0YXN0cm9mbMOkZ2U=&fsrcLang=s v&trgLang=en&fSubject=

Hon skrev att det var kaos på sjukhuset och att deras system låg nere på grund utav sabotage eller något annat. Det gick ej att kommunicera sjukhusen sinsemellan och det ledde till en del missförstånd men framförallt att allting gick långsammare. Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
om det var han som körde lastbilen så borde han väl vara skadad efter krocken?? fattar dock inte vad personen ska göra i macken och bete sig konstigt? Kanske är han itne lastbilschaffis utan bara en medhjälpare av något slag

Han hade ju skärsår och glassplitter på sig. Även svart rånarluva.
Det nämndes ju även att han betedde sig underligt. Kanske var han in där för att gå in på toan och försöka tvätta sår m.m?
Citera
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z1tka
Vad stod i tweeten?
Tyvärr tog jag ingen skärmdump... Men hittade detta, dålig kvalité men läsbart i alla fall: https://cdn-03.minfil.org/Q4pb09b2b9/55d48f58-1491602955/Ska_rmavbild_2017-04-08_kl._00.06.41.png
Citera
2017-04-08, 00:08
Medlem
Vad har hänt i Hjulsta? Nån som vet något?
Citera
2017-04-08, 00:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiming-HIGH
Döda så många som möjligt kan inte ha varit anledningen, killen fick liksom 4 döda. Hur svårt kan det vara att få minst 50 döda med en lastbil i centrum i Sveriges huvudstad? Jag menar jag hade fått fler dödsoffer om jag sprang runt med slangbella.

Och jag menar att verkligheten skiljer sig från GTA.
Citera
2017-04-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag visste att gärningsmannen var från Märsta, skev det på min Twitter långt före media. Märsta har producerat terrorister tidigare.

Islam producerar terrorister, inte Märsta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Hej! Är relativt ny på flashback så förstår att det kan verka som det.
Här kommer en lite från vår konversation - hoppas det ökar min trovärdighet lite.
Försöker inte lämna felaktig information utan bara berätta vad jag hört från min syster.

http://imgur.com/a/tSeGu

Hon skulle slutat jobbet kl 16 men ingen personal fick gå innan klockan var 21 pga att det var för mycket att göra.

Mvh

Jag tror dig, vet att syster din är Sjuksköterska.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Hej! Är relativt ny på flashback så förstår att det kan verka som det.
Här kommer en lite från vår konversation - hoppas det ökar min trovärdighet lite.
Försöker inte lämna felaktig information utan bara berätta vad jag hört från min syster.

http://imgur.com/a/tSeGu

Hon skulle slutat jobbet kl 16 men ingen personal fick gå innan klockan var 21 pga att det var för mycket att göra.

Mvh

Jag ifrågasätter inte dig, men jag är inte så säker på att personalen på sjukhusgolvet är fullt uppdaterad av vad som sker. Om det hade funnits skottskadade så hade polisen inte hemlighållit det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tyvärr tog jag ingen skärmdump... Men hittade detta, dålig kvalité men läsbart i alla fall: https://cdn-03.minfil.org/Q4pb09b2b9/55d48f58-1491602955/Ska_rmavbild_2017-04-08_kl._00.06.41.png
De flesta dog ju uppe vid Kungsgatan och inte vid Åhléns så inte säkert att hon är död.
Citera
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Det rapporterades om skottlossning vid gallerian, Åhlens, Hötorget, Fridhemsplan, Odenplan och Globen om jag inte missminner mig.

Polisen bekräftade Åhlens och Hötorget, rapporterade att det rörde sig om ett exploderat bildäck vid odenplan, och resten dementerades.

Någon i tråden sa också att en flickvän varit på Åhlens och hört skott. Jag spekulerade i om det möjligen kunde röra sig om gamla sprinklersystem eftersom lastbilen tog eld.

Men nu har all skottlossning tydligen dementerats. Så vad som egentligen pangade vet ingen.

Facebookvänner som hade anhöriga i Solna och Kista skrev att det var skottlossningar även där. Det "sköts" tydligen i hela Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in