2017-04-07, 23:22
Medlem
Tibryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Är direkt olagligt att lämna nycklarna i tändningslåset utan att man befinner sig i bilen.

hur tänker du nu? vad är det för lag du pratar om ? isåfall bryter ju varje kotte i norr mot den lagen
Citera
2017-04-07, 23:23
Medlem
jugbandbluess avatar
det är i så fall den andre uzbeken på en vecka (?) som begår terrordåd i europa. nissen i st petersburg var också sprungen ur detta turkfolk.

den springande punkten är givetvis varför i helvete han befinner sig i sverige
Citera
Medlem
FB snubben som det länkades om gör IS tecknet (pekfinger upp) på flera av sina bilder.
Citera
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Finns i bildtråden...

Sjukt att se dessa bilder från centrala Stockholm. Blodiga däckspår på gatan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Jo, antingen en sladd till en mobiltelefon eller en helt vanlig vit bokmärkessnöre:
http://www.gettyimages.com/detail/photo/reading-holy-quran-in-ramadan-night-royalty-free-image/533876296?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect

Koranen kanske med bokmärkssnöre
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trust-no1
Trafikförordningen 3 kap, 50 §: "När ett fordon stannats eller parkerats, skall föraren vidta åtgärder för att hindra att fordonet kommer i rörelse av sig självt.

Föraren av ett motordrivet fordon skall även vidta lämpliga åtgärder för att förhindra att fordonet obehörigen brukas av någon annan.

Ett fordons dörrar eller andra anordningar får inte öppnas på sådant sätt att fara eller onödig olägenhet uppstår. Inte heller får på- eller avstigning eller på- eller avlastning ske så att fara eller onödig olägenhet uppstår."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/glomde-nyckeln-i-bilen-doms
Jaha, se där. Juristerna i det här landet är mycket sjuka människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Någon som sitter på bild på den döda hunden?

http://i.4cdn.org/pol/1491572788806.jpg
Citera
2017-04-07, 23:24
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Första offret satt blodig vid guldsmedbutiken mellan Barnhusgatan-Drottninggatan-Adolf Fredriks Kyrkogata. Måste ha varit det första offret. Ölbilen sägs ju vart stulen utanför Caliente på Adolf Fredriks Kyrkogata. En riktig sktirestaurang för övrigt. Kanske var det lastbilschaffisen som sägs försökt stoppa ölbilskaparen, som satt där? Det var redan vid tretiden. Blod på gatan. Hoppas han klarade sig. Och vi vart alla tillbakamotade till Stockholm City Conference Centre. Galmla ärevördiga Norra Latin. Nu ett konferenscenter. Och fan vad mycket unga blonda poliser i hjälm och skyddsväst det sprang runt. Nåt slags feministisk manifestation?

Vid fem, sex eller nåt sånt kunde vi i tropp gå iväg mot Norra Bantorget. Jag tog vägen över Kungsholmen via Barnhusbron och förbi Stadshuset och gångvägarna parallellt med tågspåren, till övernattningslägenheten på Söder. Det var en fin kväll. Aldrig sett så många promenerande i Stockholm. Utsikten mot Västerbron var bedövande. Och tänk att när såna här hemska saker händer, så kan kvällen ändå vara superfin.

Och jag tänker att jag kanske inte borde skriva så vasst på Flashback. Har aldrig varit så nära förut, det hemska och riktiga. Har bara läst och sett på TV. Att se på riktigt bara en sekund var inte upplyftande. Och inget blir ju bättre av att skriva hätskt. Inte ens i det fina, vackra, fantastiska mångkulturella Sverige där dit allt och alla släpps in. Och det är nog sista gången jag jobbar i Stockholm. Kanske också sista gången jag skriver vad jag tycker om det mångkulturella Sverige. Den mångkulturella verkligheten jag sett i dag, verkligheten som jag sett i dag, har kanske med fog täppt till truten på mig. Hårda ord rår inte bot på det skräp jag sett i dag. Ställer inget tillrätta.

Södra Tyskland känns betydligt tryggare. Trots att det är varken öppet eller en humanitär stormakt eller HBTQ-certifierat.

Glad att jag klarade mig undan ölbilen och hoppas alla skadade klarar sig så helskinnade det bara är möjligt. Ruggigt nära. Så nära vill nog ingen av oss nätkommenterare komma verkligheten. Hoppas också att man skjuter gärningsmannen. Eller kvinnan - vi är väl jämställda? Först får man gärna tortera honom/henne bara lite, lite, humanitärt stormatksmässigt humant. Bara rispa lite först, innan man skjuter skallen av honomhenne. Kanske av hans/hennes släkt också?

Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-04-08 kl. 00:13. Anledning: rättstavnng
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Precis. Jag sa det innan med. Ingen reagerade. SvD hade stora rubriker för en stund sen att föraren fortfarande är på fri fot.

Men jag blev rättad av en användare och SvD skriver inte längre att föraren är på fri fot, så det kan väl har skett ett missförstånd.

När jag blev rättad så fick jag förklarat för mig att polisen är inte säker på att den gripna är föraren, men de kan inte heller förneka det.

Rent politiskt så behöver Lövfen, Yngeman och vår polischef ett resultat.
Att inte ha en gripen GM är politiskt självmord.
Spelar ingen roll att det är fel man. Det räddar andsikte, Det köper tid.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocoloco_
FB snubben som det länkades om gör IS tecknet (pekfinger upp) på flera av sina bilder.

Inte alls säkert att det är han. Men tycker nog det kan vara läge att kolla upp radikala uzbeker, om vi i tråden vill veta vem det är. Finns nog i samma miljö i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
om lastbilen kört genom hela drottninggatan, hur kan då endast 4 vara döda?
Snabba ben som rör sig på ren instinkt. De flesta hann nog undan när de märkte att något var på gång längre bort.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Man funderar ju lite på vad denna misstänkta gör i Märsta när han bor söder om stan? Det är väl så långt bort från söder om stan man kan komma. Är det i Märsta han skulle vara skriven då eller, annars låter det ju riktigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in