2017-04-07, 22:02
Medlem
Som ni förstår, i framtiden kan vi inte gå på konsert, inte ett kulturkalas, inte ett enda event som samlar mer än 50 personer.

Detta är en utveckling som våra beslutsfattare har bidragit till. Inte bara bara bidragit till, de har uppmuntrat detta.

Överallt där man kan döda 2-10 personer är intressant.

Reinfjäjjen och svetsarn är ansvariga för all framtid, för nu är det kört.
Citera
2017-04-07, 22:02
Medlem
Saknar en varning från överheten att närma sig eventuell gärningsman , vore inte en liten varning vara på sin plats i alla fall ?!?
Eller en varning för att gärningsmannen är på frifot fortfarande?!?

Är jag överkänslig kanske...
Citera
2017-04-07, 22:03
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Vad tror media att det är för "superenhet" egentligen? De enda media gör vid sådana här särskilda händelser är att stå i vägen för polisens arbete, för att få kommentarer, polisen säger nej, de fortsätter trycka upp mikrofoner i ansiktet.
Låt polisen göra sitt jobb, vad är problemet.....

De sprider bisarra rykten med sina FLASHAR (allt för klickstatistiken) för att sedan uppmana folk att inte sprida obekräftad info, dubbelmoral much?

Och dessa jävla flashar utan konkret info, om det är en särskild händelse, skriv då fan ut hela infon i flashen isåfall så att folk varnas istället för att dölja det så man måste gå in på enskilda artiklar, allt för klickstatistiken.

Sjukast av allt är hur de ser sig själva, de tycker att deras arbete är FANTASTISKT OCH VIKTIGT när de enbart är ivägen för det faktiska arbetet.
Ja, jag tänker på er Aftonbladet och Expressen. Vilket skämt ni är.
Citera
2017-04-07, 22:11
Medlem
fostroms avatar
Arnstad har redan hunnit göra bort sig på Twitter. Nu väntar vi på pinsamma tweets från Betnér och Schyffert. Stollarna Lars Lindström på Expressen och Anders Lindberg på Aftonbladet sitter på sina kammare och filar på kommentarer som skall lugna läsarna och styra fokus mot alla livsfarliga Sverigedemokrater. Jimmie Åkesson har just nu världens enklaste jobb, då alla dårar inom medie- och kulturetablissemang gör jobbet åt honom.
Citera
2017-04-07, 22:12
Medlem
Roedoress avatar
Tro det eller ej men Schyffert är rädd.

"Det känns extremt tungt att skriva det här efter det som drabbat Stockholm idag. Jag är livrädd. Mina tankar går såklart till alla familjer och anhöriga till offren. Jag saknar ord. Det här är så jävla illa.

En timme innan jag skulle upp på scenen i Sundsvall i eftermiddags så började det smattra i telefonen. Vad fan har hänt? Var är mina barn? Är alla ok?

När det lugnat ner sig lite kom nästa problem. Jag ska upp och köra en
humorföreställning som heter "Var inte rädda" mitt i vad som verkar vara ett fruktansvärt terrordåd. T.om jag förstår ironin i det. Min första reaktion var att ställa in. Jag vill bara dra ett täcke över huvudet och gråta. Och samtidigt så tänker jag att det är det precis det här de vill.

De vill att vi inte ska våga gå på teater.
De vill att vi inte ska våga gå på stan efter jobbet och köpa chips till fredagsmyset, av rädsla för att bli överkörda av en lastbil.

Det är så här terror funkar. Den attackerar vår frihet, den vill att vi ska begränsa vår livsstil. Och det kommer jag fan ALDRIG gå med på.

Så väl på scenen så frågade jag publiken om det var ok att vi försökte genomföra det här i alla fall. Jag har aldrig hört ett så tydligt JA! Så vi gjorde det. Det var inte kul att stå där idag. Det var mitt livs svåraste standup-show. Men också min viktigaste.

Och nu efteråt i en tom loge så kan jag inte nog tacka den fantastiska Sundsvallspubliken. Ni visade, med enad och tydlig front, att hur hemskt det här än är så vi tillsammans ända alltid starkast.

I djupaste vördnad,

Henrik"
Citera
2017-04-07, 22:12
Medlem
Passepartouts avatar
Behöver spara ner SVTs hela livesändning idag (för privat bruk). Hur gör jag? Någon som kan hjälpa mig? https://www.svtplay.se/video/13199867/svt-nyheter-extrasandningar/handelser-i-centrala-stockholm

Hans Brun sade vid minst två tillfällen ordet positivt. Jag hajade verkligen till. Någon som snappade upp detta också? Bland annat tyckte han att det var bra att det inte varit någon explosion. Han tryckte verkligen på detta positiva. Visst, då kan alla olyckor ses som inte så farliga, det finns alltid något värre.
Senast redigerad av Passepartout 2017-04-07 kl. 22:15.
Citera
2017-04-07, 22:17
Medlem
Tamborinos avatar
Men för fan, kan ingen slå SVT häxan Kerstin Holm på käften.
Kärringen är inte klok.
Citera
2017-04-07, 22:17
Medlem
SVT - pinsamt dåliga från början till slut.

TV4 - mer seriöst intryck, nya klipp efterhand och följer förloppet mycket bättre.
Citera
2017-04-07, 22:18
Medlem
CharlieMartels avatar
"Vi vet inte vem eller vilka som ligger bakom dådet, vilket inte hindrar ett inte obetydligt antal skadeglada skitstövlar från att mejla och fråga vad jag nu har att säga.

Jag har ingenting att säga. Inget mer än att Stockholm än en gång kommer att resa sig och gå vidare.

OISIN CANTWELL"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7aEv3/stockholm-kommer-att-resa-sig-och-ga-vidare
Citera
2017-04-07, 22:24
Medlem
Ritva reporter på TV4 är alltid så jävla usel. Hur fan kan hon få vara kvar. Seriöst hon ser alltid livrädd ut och upprepar d3t hon sagt hela tiden.
Citera
2017-04-07, 22:33
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
SVT Aktuellt kl. 21.00 ikväll gav förre utrikesministern Carl Bildt (m) tid och utrymme lägga ut texten om detta terrordåd.

Carl Bildt hade det entydiga budskapet att vi inte skall ge gärningsmännen någon annan identitet än att de är "sjuka män".

För Carl Bildt syntes det viktigaste vara att inte muslimer och att inte heller muslimer som är islamister skulle ens riskera ses som förövare av detta dåd.
Citera
2017-04-07, 22:41
Medlem
NS_14s avatar
Liken har inte hunnit kallna innan de relativistiserande artiklarna börjar komma. Extremister som försöker göra poänger på det terrorbrott man själva givit en plattform åt. Lars Ströman på Nerikes Allehanda:

Citat:
Terrorismen har en logik. Den är att sprida misstänksamhet, att knäcka förtroendet för samhällets institutioner. Terroristen vill att jag ska se med misstänksamhet på den utländske spärrvakt som jag bad att fylla på mitt SL-kort. Terroristen vill att jag ska se med misstänksamhet på den grupp romska kvinnor jag mötte, som inte längre kunde tigga i centrala Stockholm eftersom stan var avstängd. Terroristerna vill att jag ska se med misstänksamhet på den muslimska kvinna som jag såg försöka trösta en ung tjej som var alldeles förtvivlad. Ingen av de båda kunde ta sig hem på grund av att SL-trafiken var inställd. Terroristen vill krossa demokratin, toleransen och våra institutioner.

http://www.na.se/opinion/ledare/terroristen-vill-att-jag-ska-misstanka-den-muslimska-kvinna-jag-motte

En förvirrad, psykotisk krönika som svävar mellan drömmen om en högreextremistisk vit gärningsman och öppenheten för flera tänkbara motiv. Men ett försök till värdegrundspoänger, medan blodet på Kungsgatan knappt hunnit torka, är det.

Lars Ströman. Terrorns medlöpare och medhjälpare till mord. Journalist.
Senast redigerad av NS_14 2017-04-07 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in