En god vän till mig och min sambo (vår sons gudfar) jobbar som ordningsvakt i centrala Sthlm, och gjorde det även idag. Han berättade för min sambo att det var kaos idag, det värsta han varit med om; poliser drog vapen mot poliser (civila), och han och hans kollegor hade hjälp massor av människor på en buss. Han såg inga döda själv, men hans kollegor gjorde det och är svårt traumatiserade... Fy fan alltså, jag sa till min sambo i söndags när vi var ute och promenerade att det känns så mycket tryggare nu med tanke på alla terrordåd, då vi flyttade från Sthlm för två månader sedan...

(( En av mina bästa väninnors 5-årige son, sambo och svärmor var på Drottninggatan när det hände och sprang för sitt liv. De klarade sig tack och lov och fick sitta i en källare till en butik i ett par timmar innan de kunde ta sig hem...
En tjej jag pluggade med lade ut en bild från sitt kontorsfönster där det ligger två döda/skadade äldre damer nedanför (som hon suddat på bilden). Det var blod över hela gatan som kom från offrens huvuden... när de efter några timmar blev utsläppta ur byggnaden var det blod över hela gatan skrev hon. När hon hade tittat ner och insåg att hon stod i människors blod var hon tvungen att springa runt hörnet och kräkas..