2017-04-07, 22:14
Medlem
En god vän till mig och min sambo (vår sons gudfar) jobbar som ordningsvakt i centrala Sthlm, och gjorde det även idag. Han berättade för min sambo att det var kaos idag, det värsta han varit med om; poliser drog vapen mot poliser (civila), och han och hans kollegor hade hjälp massor av människor på en buss. Han såg inga döda själv, men hans kollegor gjorde det och är svårt traumatiserade... Fy fan alltså, jag sa till min sambo i söndags när vi var ute och promenerade att det känns så mycket tryggare nu med tanke på alla terrordåd, då vi flyttade från Sthlm för två månader sedan... (( En av mina bästa väninnors 5-årige son, sambo och svärmor var på Drottninggatan när det hände och sprang för sitt liv. De klarade sig tack och lov och fick sitta i en källare till en butik i ett par timmar innan de kunde ta sig hem...
En tjej jag pluggade med lade ut en bild från sitt kontorsfönster där det ligger två döda/skadade äldre damer nedanför (som hon suddat på bilden). Det var blod över hela gatan som kom från offrens huvuden... när de efter några timmar blev utsläppta ur byggnaden var det blod över hela gatan skrev hon. När hon hade tittat ner och insåg att hon stod i människors blod var hon tvungen att springa runt hörnet och kräkas..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Stackars brevbärare...

Hur fan kan någon i detta läge skylla på chaffisen - jävla nörd.

Som sagt, yrkesförare som stannar ofta borde ha trådlösa nycklar. Jag skyller inte på föraren, jag konstaterade bara fakta i en pågående diskussion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Fraga: Funkar pumpen till hydraliken utan tandning pa vs. motor igang?

Nasta fraga, klaffen baktill stangd vid krasch, betyder det nagot?

Ar en lekman när det kommer till hydralik.

Hydraliken fungerar inte utan tändning.
Citera
2017-04-07, 22:15
Medlem
Neatlesss avatar
Två barn vårdas på sjukhus. En allvarligt skadad och en lindrigare. Enligt reportern på TV4.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Då måste chauffören bli dömd. Vem fan lämnar ens en stor lastbil olåst och med nycklarna kvar, i Stockholm? Helt jävla sjukt.

Chauffören blev pistolhotad när han lastade ur varor. Så nej han lämnade inga nycklar i lastbilen
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Har du ens vart i Märsta?

Valsta och Tingvalla-sträckan är inte små områden. Det är iallafall 30% av Märsta som storlek.
Sluta snacka skit!

I så fall är 70 procent inte Valsta och Tingvalla-sträckan.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Borde varit denna parkering som den gripne påträffades vid:

http://kartor.eniro.se/?c=59.604640,17.815232&z=16&l=aerial&g=59.604639,1 7.815222&q=%2259%C2%B036%2716.7%22N%2017%C2%B048%2 754.8%22E%22
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Då måste chauffören bli dömd. Vem fan lämnar ens en stor lastbil olåst och med nycklarna kvar, i Stockholm? Helt jävla sjukt.

Ja - döm lastbilschauffören och återanpassa IS-sympatisören och ge stackarn ett jobb och lägenhet.
Citera
2017-04-07, 22:16
Medlem
Är inte det blå handhållna objektet som den misstänkta gärningsmannen pussar på bilden vid rulltrappan skrämmande lik koranen, med vit text på? Bilden är aningen för suddig ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Gissar på det kommer vedergällningar inom kort mot muslimernas moskéer och andra samlingsplatser.

Ja inte av några Svenskar i alla fall, världens mesigaste och mest IQ-befriade folkslag (till välfärds/utvecklingssamhälle sett). Folk här är så förbannat naiva och försigkomna att dom villigt kommer låta sig mördas/våldtas/sprängas i bitar bara dom får ha sitt fredagsmys med tacos och let's dance eller vad fan nu det är för skit dom tittar på.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Hur hittade du igen denna "random" film?

Sjukt du hittar detta men "tyvärr" inte samma. Saknar bröstficka på korvstirraren
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jag hörde att det åker runt glada araber och tutar och gör rabia-tecknet i Malmö.
Kan nån bekräfta?

Ja samma sak i Stockholmsförorterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in