2017-04-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Som ständigt går runt med en rånarluva?

Det är inte helt lätt att köra lastbil heller. Det finns låg- och högväxel, om man inte vet det kan det vara svårt att få upp lastbilen i den hastigheten. Jag tror att han rekat eller vet sedan innan hur man kör lastbil.

Jag inbillar mig att lastbilschauffören var med på ett hörn
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Vart i Märsta greps han?

Skulle inte förvåna mig om det är i Vallsta, riktigt ruttet ställe
Citera
Medlem
alibjorns avatar
Hur kan det vara så att vi inte har "hinder" på Drottninggatan?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Kan röra sig om en ensamvarg som ej varit i kontakt med ISIL.

Personen på övervakningsbilderna som släpptes ser ut som en typisk MENA:it,och med tanke på att Märsta är en blatteförort så är det inte helt osannolikt att de gripit den faktiske GM.

att han tog sig därifrån talar emot psyksjuk, dessa stannar på platsen. något som anna linds mördare, säkert något fel i skallen, men inte a la Reagans mördare. IS motiv men inte beordrat. ungefär som Berlin, Nice, London etc. Alla kommer säga att det kunde vi aldrig tro.
Citera
2017-04-07, 20:46
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det som förvånar något är att gärningen inte verkar planerad. I Nice i Frankrike hyrde terroristen en lastbil och rekognoserade området innan. På Drottninggatan däremot står en lastbilschaufför och lastar ut varor och då passar gärningsmannen på att stjäla lastbilen och åka Drottninggatan ner. Nu verkar han vara gripen i alla fall och det finns nog stora möjligheter att få svar på allas frågor.

Ja lite knepigt är det, men återigen... 2010? mannen som hade uppenbarligen planerat att spränga ett antal lyckades bara att spränga sig själv... verkar som terroristerna inte är så "smarta" här i sverige...
Citera
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Vad fin militärisering utav polisen, inte långt kvar tills vi är likt USA.. oh wait

Det är väldigt bra att vi har den kapaciteten

Synd att den behövs dock, men finns inget land i Europa som inte har liknande enheter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Sjuk combobreaker om det nu skulle va så. Psyksjuka har ju kört bil mot folkmassor i Sverige förut och en annan knivmördade Anna Lindh, inte helt omöjligt.

Ingen gapade terrordåd då en psyksjuk körde ihjäl en och skadade 50 i Gamla stan 2003
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast oklart om han hade det , kan va huvan han hade över huvudet som misstogs för en rånarluva.
Han som greps i Märsta ska ju ha stämt in på signalementet och om han då körde lastbilen, och gjorde det med huvan över huvudet kan det ha uppfattats som en rånarluva.

Mohammed Belkaid, han som planerade Paris-attentaten, bodde i Märsta. Verkar vara ett jihadist öste. Troligt att den skyldige fanns med på Säkerhetspolisens terrorlista.
Citera
Medlem
Jag kommer att tänka på invandraren från Skarpnäck som bara tog tunnelbanan in till centralen. Där knuffade han ner en svensk kille framför tåget. Sedan åkte han hem igen.

Detta kanske är något liknande. En arg invandrare från Märsta åker till stan. Där ser han en lastbil som står med nycklarna i och han ser chansen att avreagera sig lite. Han hoppar in i bilen och dödar lite folk. Sedan tar han pendeln hem till Märsta.
Citera
Medlem
flygadrakes avatar
Hur är det med ev skottlossning? Finns det bekräftat alls Jag såg att det rullade förbi precis i Expressens livesändning men det är väl gamla obekräftade uppgifter?
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
En postare i tråden skrev att hans flickvän var på Åhlens och hörde skottljud?

Vad skulle det vara för skottlossning? Borde ha rapporterats mer om det, eller om fler skaded om något sådant hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Ligger det någon fakta bakom det här?

LMA-kort på GM(?)
http://i.imgur.com/PdYuyLT.jpg

S*lem Moh*med Ben Moh*med M*hmoud * = a
Liknar ju snubben på övervakningsbilden. Men hur fan har den bilden läckt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in