2017-04-07, 20:30
Medlem
ISIS brukar vara snabba på att ta på sig skulden har nästan 6 timmar senare fortfarande inte gjort det. Jag undrar om det verkligen är de, kan vara en "supporter" men troligtvis inte något planerat från kalifatet.
Citera
2017-04-07, 20:31
Medlem
Bara för att man erkänner betyder inte det att man är skyldig. Många kokosbollar därute. Finns väl ett hundratal som erkänt Palmemordet också. Men man hoppas ju att det verkligen är aset de haffat.
Citera
2017-04-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Jag tror mycket väl det kan vara impulsgärning, kanske inte ens religiöst betonat. Några saker som talar för detta är: (om de nu stämmer)

Inget självmord / utvidgat självmord
Verkar inte ha skrikits allahu akbar
Inget bombbälte eller bomb i bilen, inte ens en dunk bensin (som hade kunnat tänts eld på under dieseltankarna)
Inget meddelande till press, om det varit religiöst borde han mailat pressen för att få fram sitt budskap.
Nycklarna satt i bilen/inget rån av chauffören
Han verkade ha lite problem att ta sig iväg först

Lär väl klarna närmaste dagarna men jag tror mycket väl det kan ha varit ett spontant vansinnesdåd.

Jo vi får nog avvakta lite så vi får lite mer info, inget är omöjligt men såna här gärningar är ju oftast planerade och inget man bara får ett infall att göra. Möjligtvis öppnade sig av ren slump ett läge för dåren att sno lastbilen idag. Han kanske har rekat och fiskat runt ett tag tidigare.
Citera
2017-04-07, 20:33
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
En man är gripen i Märsta och mannen passar in på signalementet som gått ut.
Var minuten 5 civila bilar med blåljus som blåste förbi mig mot Märsta. En polisbuss tätt efter. Jag tänkte först Arlanda men sen såg jag på nyheterna att en blivit gripen i Märsta.
Citera
Medlem
Eventuellt den misstänkta gripna i Märsta:

S*lem M*ham*d B*n M*ham*d Mahm*ud

Språk: arabiska

Asylsökande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
En man är gripen i Märsta och mannen passar in på signalementet som gått ut.

Säger inte mycket. Jag passar också in, och halva Sveriges manliga befolkning. Kom igen, grön jacka, grå tröja, vita skor och skägg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Bara för att man erkänner betyder inte det att man är skyldig. Många kokosbollar därute. Finns väl ett hundratal som erkänt Palmemordet också. Men man hoppas ju att det verkligen är aset de haffat.

Ja...så det inte är någon med brottsling eller nått som säger att det va han så det riktiga GM är på fri fot o kan hitta på nått mer dåd
Citera
2017-04-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Han hade skador står det.

Från kraschen kanske.
Citera
Medlem
Ree81s avatar
Angående videoklippet på folk som flyr.... titta på trottoaren utanför butiken. Är... är det där ett väldigt brett blodspår? Har lastbilen kört över någon och släpar kroppen längst trottaren??

https://gfycat.com/GlossyCraftyAlaskanhusky

Titta på den gröna trottoarplattan just utanför dörren. Före och efter lastbilen ser "annorlunda" ut.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Det som förvånar något är att gärningen inte verkar planerad. I Nice i Frankrike hyrde terroristen en lastbil och rekognoserade området innan. På Drottninggatan däremot står en lastbilschaufför och lastar ut varor och då passar gärningsmannen på att stjäla lastbilen och åka Drottninggatan ner. Nu verkar han vara gripen i alla fall och det finns nog stora möjligheter att få svar på allas frågor.
Citera
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
En hund som blev köttfärs http://i.4cdn.org/b/1491578382858.jpg

En snubbe som gick i tu http://is2.4chan.org/b/1491579051570.jpg
Hunden kan nog vara riktig, men den andra är nog photoshoppad. Det ser ganska rent ut kring den kroppen, eller hur? Jmfr med hur en MMA-ring kan se ut efter en rond där någon fått ett litet jack i ögonbrynet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gripen94
SOG? Nja, knappast. Nationella insatsstyrkan om något. Dock ser dom jävligt slarvigt klädda ut

Därav mitt "mest otippade, det kanske faktiskt är Sogare". På enkel bondsvenska, det minst troliga alternativet.

Dom har kallat in varenda kotte, dom har både sossarnas riksmöte att bevaka denna helgen och nu då en nationell särskild händelse som grädde på moset, dessutom räknar dom med att få släppa en del resurser till Stockholm, med det sagt tycker jag dock att man får försöka använda skallen lite, istället för att hänfalla sig helt åt eventuell rädsla. Sannolikheten att det står två terrorister på Drottningtorget är låg. Området är utan tvekan en prioritet för polisen när dom nu är ute och bevakar.

Nu skall jag gå ut och dricka ett par gravöl, eller gravcocktails med bruden. Ha det bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in