2017-04-07, 19:43
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Man kan se att det ligger folk fastklämda framför/under bussen som släpas med. Plus att hela gatan är våt (av blod?) efter den har svept förbi...

Nej, det är en cementvall som fastna framför lastbilen, vilket sabbade något i motorn som läcker ut på gatan, antingen bromsvätska, eller bensin. Blood hittar du bara på övergångsstället där en snubbe gick i 2 bitar, och en bit upp där en hund blev till köttfärs
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Länk?
Du menar väl nerför Drottninggatan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du med "ge mig" ? Jag följer givetvis den information som kommer fram här på Flashback, som ofta har haft rätt.

Men samtidigt vill jag tro på våra tidningar, SR och SVT, och där får jag intrycket att ingen har avlidit. Man talade tidigare om 3 döda men nu säger man att man inte längre kan bekräfta detta.

Vet inte var du får det i från, alla medier jag läser talar fortfarande om två-tre döda.

Citat:
Är det fel av mig att därigenom hoppas och tro att faktiskt alla klarat sig?

Fel att hoppas, nej. Tror gör man baserat på evidens, och de pekar åt ett annat håll.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rudmark
2 döda på 550-750meters körning på gågata ?

Tydligen gick det ganska fort oxå enl ett vittne till framfarten.
Citera
2017-04-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Men snälla, det är väl inget misstänkt att gå klädd i luva. Ser dagligen folk med luva, ska polisen reagera på det?

Mannen vars lastbil blev kapad har gi etvis kunnat se typens kläder och kännt igen honom från övervakningskameran
Citera
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är den inte, den är bara dålig.

han frågade varför den INTE var det..
Citera
Medlem
Pfalzgrevens avatar
Herrejävlar vilken fart, om antalet omkomna stannar vid 3 så vore det ett smärre mirakel. Tyvärr så lär det väl stiga något. Någon som har nått mer på skottlossningen man hörde om? Skedde den och skadades någon? Svårt att hänga med i allt som händer samtidigt som man försöker få tag på polare.
Citera
Medlem
winterwabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Man kan se att det ligger folk fastklämda framför/under bussen som släpas med. Plus att hela gatan är våt (av blod?) efter den har svept förbi...

Var någon kille som intervjuades i SVT som sa att en betong-sugga satt fastklämd under fronten av lastbilen och drogs med, så kanske blandat från påkörda och från skadorna från underrede.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
https://i.gyazo.com/04ed355dc1952b1e5aba4b3c4337faff.mp4

Gif när lastbilen susar förbi affären

Ett mirakel att inte flera omkom, ruskiga bilder.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Dagens post!

Synd vara att den inte stämmer. Sedan 2010 får polisen kalla in militären vid behov, 2015 lättade man på reglerna ännu mer. Så jo - det kan mycket väl ha varit specialinkallade från Försvarsmakten idag.
Notera "kan" - jag har inte varit på plats och har absolut ingen aning om vad som faktiskt gjorts eller inte.
Citera
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Less1000
Langa upp bilden då

En hund som blev köttfärs http://i.4cdn.org/b/1491578382858.jpg

En snubbe som gick i tu http://is2.4chan.org/b/1491579051570.jpg
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
föraren kan vara en av de döda, det vet vi inte. mannen på bilden behöver inte vara föraren. jag äär säker på att snuten vet vem mannen på bilden är eller tror att det är. kan vara internationell koppling.

tror att tv4s inslag om könssegregering kan vara utlösande faktor

Har en känsla av detta också faktiskt 2 bilder som döda plus den tredje som kan vara mannen som körde lastbilen... sedan kan det ju tillkomma flera givetvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in