2017-04-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo, jag vet. har sett detta.

Men SR meddelar ju att de inte kan bekräfta några döda alls.

Är bilderna på de döda bara Fake News? Så bör vi tro, enligt SR iallafall.

Men ge dig. Jag är skeptiskt lagd men för mig finns inga som helst tvivel. Det finns vittnen som talat om sönderslitna kroppar och bilder som styrker det.
Citera
2017-04-07, 19:27
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Skönt! Jag hörde just på SVT att Södersjukhuset inte kan bekräfta några döda alls.

Så vi kan nog hoppas och tro att alla har klarat sig väl från detta attentat.

Mycket bra, tack samhället.

Då har i så fall svensk sjukvård gått rejält framåt om man nu lyckats sy ihop den människa som låg i tre delar.
Citera
2017-04-07, 19:28
Medlem
KilledByProffsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Sverige i ett jävla nötskal. såg en av "insats styrkan" sveriges "swat" var en kvinna på 170 cm som vägde max 60 kilo.
vf håller detta jävla land på? hur fan fick hon den positionen? vår elit soldat är en liten kvinna ? hahahahahahahhahahahahahaha

http://www.dn.se/arkiv/jobb/svart-att-locka-kvinnor-till-polisens-insatsstyrkor/ Detta dementerar det du säger. Dailymail skriver att det är fem döda?
Citera
Medlem
Tidigare i tråden rullade det runt bilder på personal som bar kläder med kamouflage + en "kravallsköld " modell skottsäker(?) med texten "Polis". Får en uppfattning om att detta är från ett annat tillfälle som inte har med denna händelsen att göra. Om inte annat så liknade kläderna de som soldaterna bär i särskilda operationsgruppen. Syftar/jämför då med de bilder/filmer FM publicerat för x antal månader sen på sin YT-kanal.

Någon på plats som kan bekräfta att sog varit på plats eller är det någon snékuk som sprider flaska bilder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men för i helvete trollar du ditt svin? Har du inte sett bilden på kvinnan(?) som ligger söndersliten i 4 delar? Finns video på när lastbilen kör längs med Drottninggatan och antalet gånger som den "guppar till" tyder på ett flertal avlidna tyvärr.
Vart har du sett den videon?
Citera
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
När kan pendeltågen tänkas gå igen?

Typ aldrig, Det är sjukt mycket folk som försöker ta sig hem
Citera
Medlem
Vid vilken restaurang stals lastbilen? Frågan är om gärningsmannen spanat in tider och avlastningsrutiner eller om han har någon koppling till restaurangen som get info. Känns inte som någon impulsgärning.
Citera
Medlem
Nu rullar T-banan igen.
Citera
Medlem
Talldwarfs avatar
Här ses lastbilen susa förbi filmat från övervakningskamera i en butik

http://www.vgtv.no/#!/video/139646/loeper-for-livet
Citera
Medlem
Förstår inte att folk är chockade?

När jag fick nyheten tänkte jag "där kom det". Det var så väntat, har bara varit en fråga om när det ska ske. Sorgligt nog förstår man att det kommer ske igen. Det finns inget att bli chockad över längre. Det här är en del av det nya Europa som vi sett växa fram länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Om ingen är gripen så finns möjligheten att någon är skjuten. Hade velat ha den frågan på presskonferensen.

Det var många frågor som jag hade velat ha svar på. Såg ut som en politrukpresskonferens och som att journalisterna var införstådda med att inte ställa frågor. Skrämmande att vi hamnat där.

Börjar kännas som att polisen & co passade på att göra en storövning i skarpt läge omfattande allt, även be journalisterna att inte ställa frågor. Som om det skulle varit en hemlighet hur många som dött och skadats. Inte ens det kommenterade man utan hänvisade till sjukhusen.
Citera
2017-04-07, 19:29
Bannlyst
Varför i helvete går polisen in med dragna vapen för? Tror de att GM sitter och huttar med vit flagg eller vad fan är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in