2017-04-07, 19:19
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Polisen har under eftermiddagen hämtat två personer till förhör. De hämtades till förhör då polisen trodde att de hade uppgifter att lämna. De är i nuläget inte misstänkta för något brott.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2017-04-07-1453-Kontroll-personfordon-Stockholm/
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror vi kan hoppas på att det inte finns något dödsoffer alls?

Det verkar så, om man lyssnar på exempelvis Sveriges Radio. Först talades det om 3 döda, men nu kan inte detta bekräftas. Eftersom det gått såpass många timmar, så kan vi nog hoppas på att det inte var någon död?

Bra i så fall!

Det finns bilder på offer som ligger i tre delar.
Citera
Medlem
Igni-ferroques avatar
Länk till en bild på person som polisen vill komma i kontakt med: https://polisen.se/Kontakta-oss/Tipsa-polisen/Hjalp-polisen/Stockholm/Polisen-vill-komma-i-kontakt-med-personen-pa-bilden-/

SVT uppger att en gråsugga fastnade framför lastbilen. Det måste ha hejdat framfarten och också orsakat så mycket ljud att folk varnats. Om det stämmer så är det oerhört lyckosamt. Kanske kan det vara en ide att sätta upp en del gråsuggor på strategiska platser på våra gågator.

För Taxi, transporter osv kan man kanske kräva att de får köra litet i zick-zack ?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Har utsikt över åhlens och väldigt säker på att han/bomb är där inne.
Hur många pikebilar sol helst har dykt upp utöver beredskap, plus extra insatsstyrka som just dök upp samt två hundpatrullbilar som står och vänar

Det har rapporterats även på aftonbladet att det är stort pådrag just nu på Åhlens.

Gärningsmannen eller spår/bomber kan finnas där. Eller personer som inte evakuerats ännu som gömt sig kanske.
Citera
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
3 döda är officiellt bekräftade. Vad är egentligen svårt att förståed detta?

Alla som skriver någonting annat sprider bara vidare varandras rykten

Det är inte av någon helt ovetande i ämnet som jag hört detta av och det var timmar innan jag läste samma siffror i utländsk media. Jag tvivlar inte på dennes uppgifter utan ställer mig frågande till Svensk medias information.

Vad är det som är så svårt att förstå att spela skön på en fråga från mig är bara meningslöst? Testa att vara aningen mer trevlig i tonen i en situation som detta...
Citera
2017-04-07, 19:20
Medlem
RickRozays avatar
Något like skumt är hur välskyld mannens huvud var, man borde tro att någon som skyler sig så väl borde dra lite misstanke.

Totalt misslyckande för säkerhetstjänsten.
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han hade en leverans till en restaurang,då den kapades när han lastade av.
Han försökte tydligen stoppa föraren sen och blev påkörd, men klarade sig.

Många säger att han lämnade nycklarna i bilen så dom/han gick in i hytten och bara körde iväg.
Citera
Medlem
Lazeeboys avatar
Enligt den kommunikationsansvarige hos Spendrups så kan inte "vem som helst" köra deras lastbilar och teorin om att något psykfall spontant skulle sno lastbilen känns därför lite osannolikt. Speciellt eftersom allting gick väldigt fort. Är för övrigt inget vittne som sett när själva lastbilen stals, förutom chauffören själv? Konstigt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amsun
Svenskar postar bilder online på döda.

Samtidigt i ett varmare land:
"Det där Sverige var riktigt lyckat, ur PR-synpunkt. Inte bara de som var där såg attacken, nej hela onlinefolket har sett vårat dåd. Riktigt lyckat, vi fortsätter där väl?"

Dessa människors centrala intresse är inte PR.
Snarare en religiös övertygad.

Att ta bilder på döda och posta på nätet är inte unikt för Sverige om du trodde det heller.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:

Det verkar så, om man lyssnar på exempelvis Sveriges Radio. Först talades det om 3 döda, men nu kan inte detta bekräftas. Eftersom det gått såpass många timmar, så kan vi nog hoppas på att det inte var någon död?

Bra i så fall!

Polisen bekräftar flera döda och det finns bilder på flera personer i bitar. Så jo, det är ett flertal döda. Minst 3 är det, förmodligen fler.
Citera
Medlem
TrueCs avatar
Citat:

Bra i så fall!

Råkade se bilder på offer på liveleak. Kan dessvärre meddela att dessa två är väldigt döda.
Citera
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Haha, vad löjlig du är. Är det några som ska ha tag i bilden är det dom personer som är ute på gatan och letar efter gärningsmannen, inte internetkrigare som du.

Löjligt eller inte, upplysningar från FB har väl i otaliga fall lett till att polisen hittat misstänkt GM etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in