Han får ju fortfarande utdelning på de aktier han äger. Sitter han sen i styrelsen så har han säkert arvode där. Så går nog ingen nöd på honom. Bra för företagets resultat dock.
Haha folk så okunniga, dom lilla lön han avstår är långt under kostnad motsvarande samma i PR. Han får över 33 miljoner i utdelning i Ma om såg rätt när kollade snabbt.
Han har säkert redan mer pengar på banken än han kan göra av med på en livstid.
Även om han får in pengar på andra vägar än lön så kudos till honom för att visa lite solidaritet med den lilla människan och vara ett föredöme för VD:ar som låtit pengarna stiga dom åt huvudet.
Va i helvete, detta är helt sjukt löjligt att det blir ens en artikel av Hahahahaha JAG vet personligen säkert minst 30 st i min umgängeskrets / bekantskapskrets som driver företag och inte tar ut någon lön....herregud slå på lite bolag med 10-15 miljoner i omsättning på allabolag.se och titta på löner till vd och styrelser inte alls är särskilt vanligt, har man ett stort kapital privat så tar man aktieutdelning istället och det är precis vad denna VD gör. Av skattemässiga skäl.
Det som gör att det blir artikel är att det är ovanligt för en börsbolags VD att ta ut så lite. Jag vet ingen annan VD på börsen som gör det. Håller helt med att det är vanligt bland mindre bolag.