2017-04-05, 00:11
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad fan är syftet med sidan 31 (näst sista sidan). Det står bara en naken arab som runkar. WTF?
En naken fet arab, viktigt att vara body positive, det är trots allt 2017. Fat shaming är sååå 2016.

Jag tycker RFSL spelar upp stereotyperna vanligt folk har om vänsterradikala flumnissar. Frågan kvarstår: Tror någon att en muslim kommer att läsa denna broschyr och dra lärdom av den? Eller kommer man bara skaka på huvudet åt svensken, sodomiten?
Citera
2017-04-05, 07:04
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Det är den otyglade hedonismen organisationer som RFSL propagerar för som sprider könssjukdomar.
Ur ett könssjukdomsspridningstekniskt perspektiv spelar det mindre roll om de inblandade bekänner sig till hedonism eller kyskhetsdygdetik; använder de kondom sprider de inte sjukdomen vidare. Vilket, om man ska vara petnoga, är det eftersträvade resultatet.

Men om du på allvar menar att det är RFSL:s fel att folk har könssjukdomar får du gärna utveckla. Den tesen är sjukt intressant.
Citera
2017-04-05, 07:23
Medlem
Pinsamt att gå runt med en broschyr full med bilder på gaysex. Hoppas inte framsidan av broschyren var lika odiskret, annars kan jag tänka mig att målgruppen kommer råka illa ut.
Citera
2017-04-05, 13:10
Medlem
Mikojans avatar
Roligaste broschyren på mycket länge Men kommer den verkligen uppskattas av gayige Abdullah? Kommer han ens få se den på asylboendet i Sveg eller Skara?
Citera
2017-04-05, 20:53
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Ur ett könssjukdomsspridningstekniskt perspektiv spelar det mindre roll om de inblandade bekänner sig till hedonism eller kyskhetsdygdetik; använder de kondom sprider de inte sjukdomen vidare. Vilket, om man ska vara petnoga, är det eftersträvade resultatet.

Men om du på allvar menar att det är RFSL:s fel att folk har könssjukdomar får du gärna utveckla. Den tesen är sjukt intressant.

Men det är bara hedonister och allehanda sodomiter som konsekvent underlåter sig att använda kondom. Utbildning är liksom inte problemet. Ja, organisationer som RSFL som propagerar för otyglad dekadens leder garanterat till mer könssjukdomar än man förhindrar.
Citera
2017-04-05, 22:07
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdex
Läste du hela broshyren?

"This brochure is a guide for you who are newly arrived in Sweden and identify as
lesbian, gay, bisexual, trans or queer (LGBTQ)."

Varför kan man inte bara skriva "sexual weirdos"? Måste man vara så långrandig?
Citera
2017-04-05, 22:27
Medlem
Får alla nyanlända denna broschyr???
Citera
2017-04-05, 23:00
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Får alla nyanlända denna broschyr???

Nej, inte vad det verkar.

Saxat från RFSLs hemsida:

Citat:
RFSL har tagit fram en broschyr för nyanlända hbtq-personer om sexuell hälsa, säkrare sex och vilka rättigheter man har som hbtq-person i Sverige.

Broschyren finns tillgänglig på svenska och engelska och kommer att distribueras genom RFSLs avdelningar runt om i landet och nätverket Newcomers för nyanlända hbtq-personer. Det går även bra att läsa och ladda ner broschyren som pdf nedan.

De tycks rikta in sig på dem som redan är frälsta.

http://www.rfsl.se/verksamhet/halsa-sexualitet-och-hiv/information-om-sexuell-haelsa-foer-nyanlaenda-hbtq-personer/
Citera
2017-04-05, 23:06
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Men det är bara hedonister och allehanda sodomiter som konsekvent underlåter sig att använda kondom. Utbildning är liksom inte problemet. Ja, organisationer som RSFL som propagerar för otyglad dekadens leder garanterat till mer könssjukdomar än man förhindrar.
Vad påläst du verkar. Du vet förstås redan att RFSL var den första aktören att alls ägna sig åt hivprevention när epidemin satte igång på åttiotalet – långt innan regeringen fattade galoppen, så det är lite underligt att du drar slutsatsen att det inte är bl.a. RFSL vi har att tacka för att utbredningen inte blivit större i Sverige än den har blivit.
Citera
2017-04-05, 23:15
Medlem
Kebabfysikers avatar
Undrar hur många nyanlända som klarar av att ta till sig materialet som det är tänkt.
Citera
2017-04-05, 23:19
Medlem
Frawjons avatar
Töntiga teckningar, men i princip är det bra. Passar det inte att bo i ett sexualliberalt land behöver man ju inte stanna.
Citera
2017-04-06, 07:28
Medlem
Jag noterade att alla tjejerna på bilderna som man kunde se könet på hade penisar.

I texten förklarade ju sen en av tjejerna att hennes snopp blir stor när hon blir upphetsad, hon undrade om snippor fungerade likadant.

Jag kanske är omodern, men kunde inte en flicka fått ha en slida åtminstone?

Sedan den bilden med gubben som suger av den andra gubben samtidigt som han pullar honom i röven, är det verkligen en bra bild att ge hormonstinna MENA-män som "knackar" bög i hemländerna?

Sedan undrar jag varför det inte fanns någon gubbe med fitta! Inte en enda gubbe hade snippa ta mig tusan!

Diskriminerar RFSL??
Jag trodde RFSL var moderna som hade tagit till HBTQ, men nu visar de vilken mossig institution de är!

De vill bara bevara patriarkatet!

Reclaima gubben med snippa!
/Besviken feminist
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-04-06 kl. 07:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in