Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Skaraborg2, jag vill fråga dig en sak. Som du säkert har läst har jag i omgångar läst in mig på olika användares inlägg i tråden. Det har varit inlägg från Rednecksvedala, Atervandsgrand4, Ankia, Bickan med flera. Jag har även skummat igenom dina inlägg.
Du har väldigt ofta uttalat dig tvärsäkert om att gärningsmannen/gärningsmännen aldrig kommer att kunna hittas eller "sättas dit", du har väldigt ofta uttalat dig tvärsäkert om att Helenas kvarlevor aldrig kommer att kunna hittas - och så vidare. Jag undrar hur det kommer sig att just du så tvärsäkert vet allt detta? Du råkar händelsevis inte sitta med facit? Du har också på ett väldigt övertydligt sätt tagit parti för Atervandsgrand4, trots denna persons högst märkliga och misstänkta beteende i tråden. Vet du något om vem/vilka som ligger bakom Helenas försvinnande och därigenom vet att det här fallet inte kommer att få en lösning eftersom du vet att ingen kommer att berätta?
Jag kommer att svara dig enbart något kortfattat på dina frågor.
Ja jag vet faktiskt - utan att kunna bevis ordet "vet". Tyvärr är detta den mänskliga naturen. Ingen vill åka fast och sitta i fängelse. Varför skulle någon eller några hasta iväg till polisen för att erkänna att "Det var vi" efter 25 år??? Hittills har allt "gått som på räls" ur de båda gärningsmännens (tror att det är två män) synvinkel.
Troligtvis skulle ingen numera kunna straffas för vad som hände HA 1992 men dessa personer har så mycket annat att förlora. Deras livssituation har förändrats på många sätt under alla dessa år.
När det gäller användaren Atervandsgrand4 så vill jag först säga att denne har skaffat sig ett perfekt nick. Han är verkligen en återvändsgränd. Det är helt riktigt att jag tog parti för honom. Dock tog jag inte hans parti för att jag trodde att han var skyldig resp. oskyldig. Detta kan jag inte uttala mig om och det vet han enbart själv hur det förhåller sig. Dessa misstankar kommer han få leva med resten av sitt liv precis som pappan till Viola Widegren som försvann 1948 fick göra. Fastän fadern till henne är avliden sedan länge så är det fortfarande många som än idag misstänker honom.
Varför jag tog parti för Atervandsgrand4 berodde på att jag tyckte inte om på det sätt han blev behandlad helt enkelt. Fick också ett flertal PM från folk i tråden som tyckte precis det samma.
Atervandsgrand4 har ingen skyldighet att skriva och besvara frågor i tråden. Detta har han ändå gjort. Ingen, här i tråden, kan fodra och kräva att han skall ställa upp och svara på en massa frågor. Detta kan endast en förhörsledare och en åklagare.