2017-04-04, 14:15
Medlem
Principess avatar
The jew cries out in pain as he strikes you.

Bra att de lägger ner. Mer stickercaust!
Citera
2017-04-04, 14:59
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Umeå är fullt med vänster och syndikalistdårar som står på Palestinas sida och avskyr allt som har med Israel att göra.
Japp. Lokala tidningen (folkbladet.nu) har en rätt makaber titel på en ledare. "Demokrati eller nazism".

De försöker alltså förbjuda åsikter, och verkar inte förstå att problemet är lagarna.
Citera
2017-04-04, 15:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Underbart roligt, eller bara djävligt tragiskt, att alla dessa hysteriska förvirrade arga män som varje dag skriker om "Yttrandefrihet och demokratiiiiiiiiiii......" Ser till att andra människor inte får leva i frihet.

Nazister, SD, rasister gör inget annat än att skrika sig harmynta över att inte få vara en del av samhället.

När ska vanliga svenska medborgare fatta: Rasister, SD, Nazister är inte intresserade av yttrandefrihet, liberala värderingar, demokrati. De vill krossa vårt land. Strategin är att göra sig själva till offer, samtidigt som de gärna kastar in brandbomber, hotar journalister, spränger bomber, skriver spaltmeter med propaganda på FB och FaceB om hur synd som inte får säga sanningen: "Vi hatar neger och judar och alla invandrare ska bort och ut".

De utnyttjar demokratin och yttranfriheten för att införa deras version av demokrati; Ni ska se ut och tycka som oss annars utesluts ni ur partiet eller ur samhället.

Svensken måste vakna. Det är dags att slå tillbaka.

Här är yttersta beviset för deras syn på vårt samhälle. Att judiska föreningen lägger ner pga hot av nazister är en skam för Sverige.

Var är Jimmie Åkessons fördömande?
Var är Svea rikes talmans fördömande?

Inga ord alls.

De vill krossa vårt land... med en sådan polemisk utgångspunkt kommer vi aldrig - utan våld - att få någon rätsida på de nuvarande problemen.

Du måste försöka förstå nästan.

Jämför med den här artikeln som det har länkats till tidigare i tråden.

http://www.expressen.se/kultur/antirasisterna-verkar-lida-av-minnesforlust/

Uppenbarligen är det inte bara nazister som kan tysta judar.

Tyvärr måste jag säga att du gör en sorglig figur jämfört med högergubbarna som skriver i tråden.

Här är ett exempel från GP på Sverige idag.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/vaknade-av-explosion-som-var-menad-f%C3%B6r-grannen-1.4222598

Vad tycker du om det?
Citera
2017-04-04, 15:47
Medlem
de.Montforts avatar
Nynazister i Umeå? Följa spelet i media och bland kändisar är underhållande. När judar hotas i Malmö har media hållit tyst När Malmö hamnade på Wiesenthals lista eller kritiserades av centret togs det inte på allvar S Illmar Reepalu skrattade åt anklagelsen och försökte bortförklara antisemitismen som jagat bort judar i åratal. Nu däremot när nynazister påstås ligga bakom prioriteras judar och kändisar som Ernman går ut och fördömer attacken. Allt handlar om rankning. Muslimer främst muslimska män står över judar och flickor och kvinnor (se kalla fakta ikväll). Attackerar en muslim en jude tar vänstern muslimen i försvar och väljer att spotta på juden, attackerar muslimen en kvinna tar vänstern muslimen i försvar och väljer att spotta på kvinnan (rasifierad kvinna spelar ingen roll) den muslimska mannen rankas högre.
Citera
2017-04-04, 15:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayed
Min flickvän och hennes familj är judisk. De är så himla snälla, så himla mänskliga. De känner inte till Rothschilds eller Bonniers, eller världsomspännande zionistiska nätverk, eller att Israel var en av nyckelspelarna bakom 9/11 (tillsammans med USA och Saudi), eller det att förintelsen är en efterhandskonstruktion för att säkra tyskt skadestånd för att bygga israelisk infrastruktur. De är precis som alla andra. Snälla och älskar djur och natur.

Naturligtvis - det här är inte en fråga på individnivå.

De som sätter upp lappar växer beroende på verkliga problem. Det är inte så att de plötsligen har kommit på att de hatar judar. De är ett symptom på något som är fel i Sverige.

I porten där jag ofta bor sitter en lapp med immigrationsinfo, som har suttit hur länge som helst. Ingen svensk river ner den.

Själv har jag nära blodssläktingar som är judar. De vittnar också om att landet är på väg åt helvete. Det är därför du kan finna judar i sd, fast det även finns judar som är livrädda för dem

Frågan man måste ställa sig är, varför har det blivit så här? Är allt bara resultat av propaganda, eller finns det verkliga problem bakom?
Citera
2017-04-04, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Nynazister i Umeå? Följa spelet i media och bland kändisar är underhållande. När judar hotas i Malmö har media hållit tyst När Malmö hamnade på Wiesenthals lista eller kritiserades av centret togs det inte på allvar S Illmar Reepalu skrattade åt anklagelsen och försökte bortförklara antisemitismen som jagat bort judar i åratal. Nu däremot när nynazister påstås ligga bakom prioriteras judar och kändisar som Ernman går ut och fördömer attacken. Allt handlar om rankning. Muslimer främst muslimska män står över judar och flickor och kvinnor (se kalla fakta ikväll). Attackerar en muslim en jude tar vänstern muslimen i försvar och väljer att spotta på juden, attackerar muslimen en kvinna tar vänstern muslimen i försvar och väljer att spotta på kvinnan (rasifierad kvinna spelar ingen roll) den muslimska mannen rankas högre.

Helt enig, klockren hierarkisk analys. Man kan även addera att samma hierarki (fast i omvänd ordningsföljd) nog i princip motsvarar de egentliga problemen och farorna för vårt samhälle. Den medelålders vite manlige företagaren, som vänstern anser vara symbolen för allt ont, är ju i princip harmlös när det kommer till våld och kriminalitet och samtidigt demokrat, tolerant mot andra samt därtill normalt närande till allas gemensamma resurser. I andra änden av skalan hittar du AFA, muslimska våldsverkare, gängkriminaliteten, svartapengarfrisörerna, knarkhandeln, Margots-palestinier, bidragsknarkarna och assistanslurendrejarna - kort sagt allt det som dessa vänstermänniskor älskar att gynna och ta i försvar. Jag vill även påstå att de av mina vänner som är av judisk härkomst är minst lika bra för samhället som mina vita medelålders manliga vänner. Kanske aningen mer intresserade av finkultur men det kan jag leva med för jag tycker mycket om dem. Men varför vänstern med de s k journalisterna i spetsen har en sådan vurm för allt som är dåligt för samma samhälle över tid, och istället hatar alla som är bra för detsamma kan jag inte begripa. Ty det är obegripligt.
Citera
2017-04-04, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Naturligtvis - det här är inte en fråga på individnivå.

De som sätter upp lappar växer beroende på verkliga problem. Det är inte så att de plötsligen har kommit på att de hatar judar. De är ett symptom på något som är fel i Sverige.

I porten där jag ofta bor sitter en lapp med immigrationsinfo, som har suttit hur länge som helst. Ingen svensk river ner den.

Själv har jag nära blodssläktingar som är judar. De vittnar också om att landet är på väg åt helvete. Det är därför du kan finna judar i sd, fast det även finns judar som är livrädda för dem

Frågan man måste ställa sig är, varför har det blivit så här? Är allt bara resultat av propaganda, eller finns det verkliga problem bakom?

Svaret ligger kanske i att Svt och övrig media i mångt och mycket lyckats i sitt uppsåt att klistra en mängd mycket otrevliga etiketter på främst SD. Vänstern har i alla tider ägnat sig åt detta vad gäller företagare - som, om man säger det tillräckligt många gånger bara, blir onda övergödda cigarrökande män vilka på slavande arbetares bekostnad skor sig utan skrupler - och nu har man med framgång lyckats med det vad gäller SD. Så många gånger epiteten tagna från Hitlertyskland oemotsagt fått spridas i riksdagen, TV-rutan, radion och den gamla pressen så kommer det alltid att klibba lite. Helt enligt plan för vänstern samt de etablerade partierna i stort. Många av de svenska judarna som då egentligen borde se SD som en potentiell räddning inför det ofattbart stora muslimska hotet mot vår fria värld, vågar inte eller känslomässigt vill inte lägga sin röst på något som kanske har ett uns av ursprung i tredje rikets ideal... enligt de ständigt trummande vänstermegafonerna. Men med några fler judiska företrädare i SD:s garnityr, precis som med någon/några till vältaliga kvinnor i ledande SD-positioner så kanske nästa barriär kan övervinnas. Annars tror jag SD får nöja sig med att de har i princip alla svenska män av svensk etnisk härkomst redan, och ev stannar där. Judarna vågar inte rösta på dem fast de om några borde göra detta.
Citera
2017-04-04, 17:53
Medlem
Hexen666s avatar
Det här luktar lång väg. Det enda "beviset" för att det skulle vara nazister som fått föreningen att lägga ner är meningen "Nazikors och klistermärken har på föreningens lokaler med texten 'Vi vet var ni bor'." Inga bilder finns.

Inte heller från talespersonen yttras det något om att det skulle röra sig om nazister. Utan endast detta:

Citat:
– Det är på grund av den utsatthet och starka hotbild som finns mot oss,

Citat:
– Det har hänt för många saker på senaste tiden som gör att judiska föräldrar inte känner sig trygga att ha sina barn i skolorna

Citat:
– Jag har även blivit besökt i mitt hem och vi får hela tiden ta emot hotfulla mejl.

Citat:
– Det är inte det här Umeå som jag känner, något har hänt.

Hmm, ja VAD kan ha hänt?
Var det inte en liknande händelse för något år sedan där man skyllde på nazister, men att det senare framkom att det var pga det muslimska judehatet som hotbilden kom ifrån?
Citera
2017-04-04, 18:02
Medlem
udons avatar
ockhams rakkniv; https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
Citera
2017-04-04, 18:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Araber och AFA som vill sätta sökljuset på nazisterna i Umeå (precis som om detta skulle vara ett näste för dem där, det mest vänsterinfekterade området i Sverige). Till om med artikelförfattarna ligger lågt med att peka finger på nazisterna - det säger allt! Klistra märken och sprayspruta hakkors kan vem som helst göra och få tag på materiel till.

Araberna har mången nazister i sina led, de skulle jag mer tro på, än den etniskt svenska grupperingen - men då blir det syntax error hos HBTQ-vänstern. Vem skall man då skälla på?
Citera
2017-04-04, 19:13
Medlem
1001PSs avatar
Ursäkta om jag missat, men SVTs reportsge var under all kritik.

Finns det några som helst bevis för vem som utfört dåden?

Finns någon misstänkt,och vilka kopplingar till nazism finns?

Är någon gripen?

Annars följer väl nyheten ett klassiskt mönster.
Citera
2017-04-04, 19:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Ursäkta om jag missat, men SVTs reportsge var under all kritik.

Finns det några som helst bevis för vem som utfört dåden?
Finns det ens några dåd? Det är väl första uppdraget, att ta reda på om något har skett, innan man tar reda på vem som eventuellt begått det. Det enda jag vet ha hänt är att någon klistrat NMR-klistermärken vid deras lokal, och det är knappast ett brott.

Judinnan påstår att hon fått besök i hemmet. Är detta anmält? Vilken typ av besök? Uttalades nån typ av hot under besöket, eller begicks nån annan typ av brott? Vi vet ingenting. Förutom en Adolf där vid sitt skrivbord, klistrad på en skylt, nånstans i Umeå.

Minns också hur media spelade upp alla hot mot judiska lokaler i USA, som man skyllde på Trump och Alt-Right. Ni vet att de tog fast den skyldige va? Även om det knappt rapporterats. Den skyldige var en jude som suttit och hotat från Israel.

Lita aldrig på något en jude säger.
Senast redigerad av baggebo1 2017-04-04 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in