2017-04-04, 15:59
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vart är instruktionerna för oss nekrofiler?
Det största brottet är bristen på muslimska kvinnor i hijab (eller niqab till och med). Jag som svensk viking skulle gärna vilja se lite avklädda illustreringar av en hijab-bärande kvinna med vit kuk i sig.
Citera
2017-04-04, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Det största brottet är bristen på muslimska kvinnor i hijab (eller niqab till och med). Jag som svensk viking skulle gärna vilja se lite avklädda illustreringar av en hijab-bärande kvinna med vit kuk i sig.
Bjuder på en länk...
http://www.lobstertube.com/category/arabian

Erkänn att det rycker lite i baguetten när du kollar på sidan!
Citera
2017-04-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen

Du har rätt, det är en total miss av broshyr-makarna...
Citera
2017-04-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Bjuder på en länk...
http://www.lobstertube.com/category/arabian

Erkänn att det rycker lite i baguetten när du kollar på sidan!

Har ingen baguette det kan rycka i. Men förekommer det några blonda vikinga-män tillsammans med de hijab-försedda kvinnorna? Känner inte för att studera fenomenet närmare själv.
Citera
2017-04-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Tack för att du gjorde min dag. Jag skrattar så att jag gråter.

Vad i helvete är det här för broschyr ? På riktigt?!

Varsego'. Japp, på alldeles riktigt...
Citera
2017-04-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Var har jag sagt att kärlek hjälper mot könssjukdomar?! Eftersom du inte verkar vara så smart så ska jag förtydliga: jag är emot hur RFSL vill separera kärlek och sex från varandra.

Håller med såtillvida att jag tänker att visst kan sex förekomma utan kärlek, men den här broshyren lyfter inte fram detta med kärlek och känslor alls.

Och den känns väldigt väldigt osensuell. Det är liksom som att sex enbart vore någon slags sport. Och att alla bara är glada "knullkompisar". Det känns väldigt förminskande och trist.
Citera
2017-04-04, 16:21
Medlem
wasd1234s avatar
HAHA jag är fan mållös.

Alltså visst, folk får vara vad sjutton dom vill och jag bryr mig inte...men jag är ganska trött på den här "allting är normalt" för det är det inte. Det här sexet dom illustrerar på bilder är inte normalt rent biologiskt. Tror den här broschyren äcklar rätt många, även de som inte är homofober osv..weird shit right there.
Citera
2017-04-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Har fram tills nu missat RFSU:s "Sexualundervisning på lättare svenska".

Hade jag fått reda på broshyrens existens för några dagar sedan hade jag trott att det var ett aprilskämt...

http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf

Finns en "faktabild" med på en omskuren vagina.
"En omskuren vagina. Vaginan har sytts ihop så att det är ett litet hål kvar. Klitorisollon, förhud och inre och yttre blygdläppar kan ha tagits bort, men det är inte alltid så."
Fin folkupplysning...

"När Teah är kåt blir hennes penis större och står upp. Hon undrar om det är samma med vaginor.
Blir vaginor också större?
Vad händer med vaginan?"

HENNES penis, HON undrar. Gjorde hon en könskorrigering i sjuårsåldern eller vad menas?

Är faktiskt något chockad nu... Det kommer hit folk som inte ens vågar visa sitt huvudhår, och får information som denna???

Här ovan är det alltså frågan om RFSU:s broschyr, inte RFSL:s.

Jag har inga synpunkter på hur människor gör med sitt huvudhår eller med sitt intimhår, det är självklart upp till var och en.

Men lite speciellt måste jag erkänna att jag tycker att det är att se kvinnor i broschyren utan hår på huvudet, (men desto mer hår längre ner.) Är det är en anpassning till att ingen kvinna ska behöva visa något huvudhår?
Citera
2017-04-04, 16:29
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Var har jag sagt att kärlek hjälper mot könssjukdomar?! Eftersom du inte verkar vara så smart så ska jag förtydliga: jag är emot hur RFSL vill separera kärlek och sex från varandra.
Tja, hur du än ogillar det är det ett faktum att det är sex, och inte kärlek, som medför att könssjukdomar sprids. Vill man göra något åt det är det alltså ganska smart att fokusera på hur folk har sex, och ganska improduktivt att fokusera på huruvida de älskar varandra under tiden eller inte.
Citera
2017-04-04, 16:48
Medlem
Det är bra att information om ett öppet och tolerant samhälle i Sverige. Tråkigt att RFSL alltid ska dra det till det extrema. Det känns på något sätt som att detta infohäfte kommer stjälpa mer än hjälpa. Att få se och läsa detta tror jag leder till en ökad segregering där den som identifierar sig med budskapet får falska förhoppningar, eller får de som inte gör det mer provocerade. Frågan är om bilderna behövs överhuvudtaget? Hamnar dessa nu som propaganda av exempelvis IS som kan säga "titta vad västvärlden gör med våra ungdomar".
Citera
2017-04-04, 16:51
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepaxelpaxel
Det är bra att information om ett öppet och tolerant samhälle i Sverige. Tråkigt att RFSL alltid ska dra det till det extrema. Det känns på något sätt som att detta infohäfte kommer stjälpa mer än hjälpa. Att få se och läsa detta tror jag leder till en ökad segregering där den som identifierar sig med budskapet får falska förhoppningar, eller får de som inte gör det mer provocerade. Frågan är om bilderna behövs överhuvudtaget? Hamnar dessa nu som propaganda av exempelvis IS som kan säga "titta vad västvärlden gör med våra ungdomar".
Ja, kanske. En relevant motfråga är: Ska vi låta oss begränsas av rädsla för de fiendebilder IS kan få för sig att måla upp av oss?
Citera
2017-04-04, 17:21
Medlem
madsolars avatar
nice, hjärntvätta nyanlända med sånt de aldrig har fått se få dom å tänkte som feminist sverige sen blir dom deporterade och sen gnäller dom över att dom blir dödade i sina hemländer. De väl klart när dom får lära sig sånt här och sen flytta tillbaka till sina länder där nått sånt här får en å bli dödad.

riktigt själviskt av FI, uppenbarligen får dom bara pengar för att göra sånt här och skiter fullständigt i vilka effekter det har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in