Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Jag körde faktiskt av vägen med en buss för inte allt för länge sen. På en raksträcka kom jag för nära vägkanten och skar ner med höger hjul. Detta hände mot slutet av mitt arbetspass. Jag var nog ganska ofokuserad. Jag hade maximal tur. Området till höger om vägen var nästan helt plant ned en massa snö. Bussen la sig helt plant typ 5 meter från vägen. Inga passagerare i bussen och det blev minimala skador på fordonet.
Den här tragiska olyckan behöver inte ha någonting med varken vägens eller fordonets skick att göra som det spekuleras i.
Många vägar här uppe i norra Sverige är tämligen smala. Även om man har bussens vänstra hjul precis vid vägens mittsträck så har man ändå inte långt ut till den högra vägkanten eftersom bussen är ett stort fordon.
Det är det jag sagt hela tiden. Olyckan hände på morgonen när föraren är rejält trött och har kört länge.
Att lagret skurit tror jag inte alls på för bussen hade inte tokkört i diket för det, och föraren hade ju naturligtvis sagt vad som hände det måste han ju märkt!
Dessutom hade det läckt ut att det är en stor svart lakrits på ena sidan 10-20 meter innan kraschen...
Sedan fanns det ju inga tjälskador heller enligt vissa källor.
Han har varit lite okoncentrerad, kört lite för fort, kommit lite för långt åt ena hållet. Det behöver inte ens vara microsömn men kan fortfarande vara det...