2017-04-02, 20:56
Medlem
svenallans avatar
Kusken somnade inget annat kan gälla här.
Citera
2017-04-02, 20:57
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6665373

Mina tankar går till anhöriga
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Källa på att bussen har voltat? Det ser man ju att den Inte har gjort. Varför hänger folk upp sig på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
konstigt att polisen säger att vägen var fin o bra då.
Man säger så mycket i hastigheten. Inte värt att ta allt för full sanning som man hör. Kanske var vägen fin och bra, kanske hade inte polisen som sa det (om någon verkligen sa det) full koll.
Citera
2017-04-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Vad innebär egentligen tjälskotten, varför välter bussen av små hål i marken? För de kan väl inte varit djupa 1 meters hål..
Tjälskotten kan göra hjulspår och en jävla stor "bula" i mellan hjulspåren.
Citera
2017-04-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Flickan som vaknade och tog på sig bälte sa ju att hon vaknade av att de skakade myclet

Då skulle jag tro att chauffören börjat rulla lite utanför vägen ett tag före olyckan, därav skakigheten. Om han är medveten om detta eller mörkar för att rädda sitt skinn är svårt att veta, men trötthet i trafiken kan jämställas med rattfylleri, man kör lika illa som en rattfyllerist.
Citera
2017-04-02, 21:04
Medlem
Om man zoomar in litet i den här bilden, ser det ut som ett spår på vänster sida av vägen, i bussens riktning (dvs uppåt i bilden, sydvästvart om bussen). Det verkar som om bussen först gått ned i det vänstra diket. Möjligen är det nåt annat spår men jag vill ändå påminna om det:

https://w.cdn-expressen.se/images/38/3e/383e57de74294f9baa335722c98abff8/16x6/680.jpg

Bilden kommer från denna artikel:http://www.expressen.se/nyheter/bussolyckan-utreds-av-polisen-och-trafikverket/
Citera
2017-04-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Då skulle jag tro att chauffören börjat rulla lite utanför vägen ett tag före olyckan, därav skakigheten. Om han är medveten om detta eller mörkar för att rädda sitt skinn är svårt att veta, men trötthet i trafiken kan jämställas med rattfylleri, man kör lika illa som en rattfyllerist.
Nu är det så att du inte kan köra lite utanför vägen med en sån stor buss utan att det går åt fanders med en gång.
Citera
2017-04-02, 21:05
Medlem
Ja nu lutar det allt mer åt att chauffören somnade. I synnerhet om det stämmer att bussen först kom över på vänster sida. Jag vet dock inte om han skall skuldbeläggas. Han har troligen känt sig pressad och tyckte inte att han kunde stanna för att ta en sovpaus. På en så här lång nattripp bör man ha två förare, så det lutar nog åt att ansvaret vilar tyngst på bussbolaget. Men det handlar ju även om kostnader. Föreningen har väl pressat ner priset så mycket de kunde och då tyckte bussbolaget inte man hade råd med 2 chaufförer. Kanske var detta den bästa chauffören som var tillgänglig. Därför satte man in honom på den här svåra körningen, men tyvärr kan alla människor bli sömniga.
Väldigt tragiskt i vilket fall som helst.
Citera
2017-04-02, 21:07
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nu är det så att du inte kan köra lite utanför vägen med en sån stor buss utan att det går åt fanders med en gång.

Kan knte han kört på de där vita markeringarna som väcker folk som håller på TT somna, vet du vad jag menar? De brukar guppa ordentligt
Citera
2017-04-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
hade den voltat, hade den voltat framåt, den ligger i högerdiket. vält i låg fart.

Vält i låg fart, med detta skadeutfall?
Citera
2017-04-02, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

helt uppenbart av olyckan och bussens placering att just det skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in