2017-04-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Senast godkända besiktning
2016-12-12

Mätarställning
Uppgift saknas.

Inrapportör av senaste besiktningsutfall
MEKKA TRAFFIC AKTIEBOLAG

2016-12-12 hade den rullat 58961 mil
Beräknad årlig körsträcka 7312 mil
Citera
2017-04-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om busschauffören är i chock, vilket väl är sannolikt, så kanske han rent faktiskt inte kan lämna en förklaring?

Bara en tanke.
Ja jag har tänkt en del på samma tanke. Hade han varit overt chockad hade nog inte polisen gått ut med hans uppgifter så klart som de gjorde.

(Ett stort antal ambulanser fanns på plats så jag är rätt säker på att sjukvårdspersonalen hade koll på om han var chockad eller ej.)

Kan säga att jag lider med de döda och skadade anhöriga. Jag lider även med föraren, eftersom olyckan verkar vara lika oförklarlig för honom som för oss.
Citera
2017-04-02, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig fetade): Klart som fan att man kan skylla på någon. Det är ju den som struntar i att spänna fast sig som har skulden till att skadorna blir så allvarliga. Synd att det ska utdömas dödsstraff för en del, som är så pass korkade.

Men vem fan spänner faktiskt på sig på en buss? Jag gör det det då inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Jag trodde aldrig jag skulle försvara Löven, men han har redan beklagat det inträffade.
Till och med riktigt fint.

Vart ser man PK, går det på SVT?
Jag kollar aldrig tv, så jag har noll koll.
Å andra sidan vore det väldigt konstigt om inte statsministern uttalade sig när något så pass allvarligt inträffat.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Då hade den legat längre in i diket närmare skogsbrynet....

Tänk om bilderna är tagna efter att man har lyft bussen?
Citera
2017-04-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men vem fan spänner faktiskt på sig på en buss? Jag gör det det då inte.
Börja med det nu då.

EDIT: Den enda avlidna passageraren i den här olyckan hade underlåtit att spänna fast sig:
(FB) Buss med 52 passagerare vält Tranemo 2014-12-04

(Även föraren avled men han dog av hjärnblödning innan olyckan, kom rättsläkaren fram till.)
Senast redigerad av NurseRatched 2017-04-02 kl. 12:45.
Citera
Medlem
Ängskolan är en högstadieskola i Skene. Eleverna kan välja nåt som kallas profil idrott. Har man valt det så får man 2 val per termin varav skidåkning/alpint brukar vara ett av valen. Gissar att det är en sådan resa. Rip
Citera
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavinn
Jesses, nästan 300 inlägg på några timmar om en vanlig trafikolycka.

Det dör ca 250 personer var år i trafiken i Sverige, varför skrivs det inte om dem?

Alldeles för mycket spekulationer om orsaken, utan att någon egentligen vet, inte bra.

(. Det är ju självklart att det var ett Terrordåd, fast det misslyckas ju delvis då bara tre dog. .)

Annars kan man ju kolla vad som skrivs om bussbolagets ifråga (Bergkvarabuss) ständigt dåliga underhåll av sina bussar, där nästan en tredjedel av dess bussar är trafikfarliga ...

Så skyll på företaget!

http://www.barometern.se/kalmar/bergkvarabuss-fordon-anklagas-for-trafikfara/

Att man tvingats ombesiktiga den aktuella bussen två gånger senast, kan tala för att det ligger något i kritiken.
Citera
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Jag tror nyckelordet in hans meningslösa inlägg var "Ovanstående är bara ett scenario.".

Dessutom orsaker sällan en punktering att fordonet kränger av vägen, så länge det inte handlar om hollywoodproducerad film vill säga.

En framhjulspunktering på ett tungt fordon ger ett resultat nästan identiskt med en Hollywoodproducerad film
Citera
2017-04-02, 12:44
Medlem
Kraftig vind kan få höga bussar att vingla ganska mycket, och vägen är ju ganska smal. Rejäla tjälskott kan också påverka.

Väja för djur med en fullastad dubbeldäckare bör man inte göra.

Men det troligaste är väl att föraren har somnat.
Citera
2017-04-02, 12:45
Medlem
Crimphris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadillac55
Ängskolan är en högstadieskola i Skene. Eleverna kan välja nåt som kallas profil idrott. Har man valt det så får man 2 val per termin varav skidåkning/alpint brukar vara ett av valen. Gissar att det är en sådan resa. Rip

Marbo F02 fanns med på bussen, så din teori verkar stämma.
Alla de hade klarat sig enligt en pappa/tränare (källa Markbladet, kan inte länka från mobilen)
Citera
2017-04-02, 12:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag tror busschauffören somnade till. Kan vara mikrosömn. Många människor som nickar till brukar säga att de inte alls sovit när jag med egna ögon sett att de sovit. Så om busschauffören inte fattar vad som hänt, kan det bero på en mikrosömn som han inte varit medveten om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in