2017-04-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Tänkte lägga till detta men ville inte få posten för lång.
Jag kan gå in sekunden han har lagt upp en tweet och där ser man ett par stycken som alltid får ligga först och högst. J*redan Uhl vem denne tomte nu är ser jag nästan alltid. Sen får man scrolla för att se "MAGA" och alla andra positiva svar.

Det var någon som svarade tidigare och drog såklart argumentet om att twitter är ett privatägt företag. Jag ville inte höra det.

Jag undrar om ni anti-Trumpare, oavsett anledning, tror det är bra för någon att detta sprider mer och mer hat? Det bildas en enorm ekokammaren med HAT.

Ja tänk vilket hat det blir när folk står och skanderar Lock him up om president Trump. Eller i all enkelhet bara påpekar att man nog har gjort något mycket kriminellt om man vill ha amnesti. Eller kallar Trump för fet slubba och ful gris och att varje gång hans namn används så sägs/skrivs Crocked Trump. Och att han är äcklig för han går på toaletten och att han luktar väldigt mycket sågspån. Och man säger att han luktar svavel och har enorma hjärnskador. Glömmer bort att skriva EO när han tillkallat en massa människor för att titta på och delta och fota och filma och glömmer det. För det måste ju vara en allvarlig hjärnskada?

Jag menar det vore väl otrevligt?
2017-04-01, 20:23
Medlem
Gallup:

TRUMP APPROVAL

40%
+2

Som sagt titta inte på någons APPROVAL går upp och ner från dag till dag.

Om ni vill se när Trump förlorar support så kolla in sajter som breitbart osv, de ville hänga Trump efter att han gick med på Rayancare.

Förlorar han dessa väljare så kan han hänga upp jackan.
2017-04-01, 20:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Gallup:

TRUMP APPROVAL

40%
+2

Om ni vill se när Trump förlorar support så kolla in sajter som breitbart osv, de ville hänga Trump efter att han gick med på Rayancare.

Förlorar han dessa väljare så kan han hänga upp jackan.

Kan du vara vänlig och länka till de siffrorna?

För sist jag kollade så var det ett extremt fåtal undersökningar som visade att Trump hade omkring 40% aproval.
2017-04-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan du vara vänlig och länka till de siffrorna?

För sist jag kollade så var det ett extremt fåtal undersökningar som visade att Trump hade omkring 40% aproval.

http://www.gallup.com/poll/201617/gallup-daily-trump-job-approval.aspx

Han har sina 40%

+ 10% som inte gillar honom men röstar på honom när det är val eftersom de inte kan rösta på demokraterna.
2017-04-01, 20:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Han har sina 40%

+ 10% som inte gillar honom men röstar på honom när det är val eftersom de inte kan rösta på demokraterna.

Tackar, det ska bli spännande och se hur det rör sig framöver, men han har fortfarande en otrolig uppförsbacke men han har genuint en fördel med att han är så pass illa omtyckt som han är och det är att folk inte kommer att förvänta sig bra saker av honom vilket i sin tur kommer att leda till att när han väl gör bra saker...så kommer han att få överdrivet mycket beröm.
2017-04-01, 20:38
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Han har sina 40%

Fast det där hittar du ju bara på, det finns inget som helst som stödjer detta. Det beror naturligtvis på vilken kandidat han ställs mot, eller hur?
2017-04-01, 20:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ingen gör det.

Kolla bara på valfri "poll of polls", tex https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Trump har legat på 44% sedan tillträdet för att sedan gå ner pga för konservativa och allmänt dåliga AHCA. Nu verkar det som att Trump stabiliserats runt 40%.

Men som sagt har jag svårt att se några fler dåliga nyheter, om ingen annan ljög
Det innebär att Trump sannolikt kommer gå tillbaka till Obamas 45%

Och lyckas han med infrastruktursatsningar, skattesänkningar eller "tough on trade" blir det nog runt 50%.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det där hittar du ju bara på, det finns inget som helst som stödjer detta. Det beror naturligtvis på vilken kandidat han ställs mot, eller hur?

Helt korrekt. seeeg321 har sannolikt underskattat. Blir det någon sämre än Obama kommer Trump sannolikt att få 15% extra
2017-04-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Tror att Trump låg på 75-80% stöd hos republikanerna i alla polls utom sista månaden innan valet när han ticka upp till 90%

Sluta någonstans 90+ i valet.

Folk som Cruz och mike lee kommer aldrig gilla Trump men de kommer rösta på honom.
2017-04-01, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ingen gör det.

Kolla bara på valfri "poll of polls", tex https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Trump har legat på 44% sedan tillträdet för att sedan gå ner pga för konservativa och allmänt dåliga AHCA. Nu verkar det som att Trump stabiliserats runt 40%.

Men som sagt har jag svårt att se några fler dåliga nyheter, om ingen annan ljög
Det innebär att Trump sannolikt kommer gå tillbaka till Obamas 45%

Och lyckas han med infrastruktursatsningar, skattesänkningar eller "tough on trade" blir det nog runt 50%.

Helt korrekt. seeeg321 har sannolikt underskattat. Blir det någon sämre än Obama kommer Trump sannolikt att få 15% extra

Haha vilken härlig dubbelmoral ..du postade ratings varje dag innan det började gå utför för din dementa idol
2017-04-01, 21:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men som sagt vad får dig att tro att Reps inte går "nuclear" nästa gång även om Dems släpper Gorsuch nu? Inget. Det är därför Dems inte har något val typ.
1 Obstruerar de nu kommer det bli svårt att klaga när Reps går nuclear.
2 Om de INTE obstruerar, kommer det straffas av väljarna, medan Reps sannolikt ändå går "nuclear" nästa gång
Vad är problemet med att reps går "nuclear"? Jag menar, om möjligheten finns, vilka är argumenten mot att de använder det alternativet?
2017-04-02, 00:30
Medlem
lasternassummas avatar
Riksrätt?
På måndag kommer kommunfullmäktige i Cambridge, Ma. att begära att det inleds en förundersökning om att ställa Trump inför riksrätt.

http://www.wcvb.com/article/cambridge-city-council-to-vote-on-trump-impeachment-resolution/9218741

Trump är den ende förmånstagaren i den fond som förvaltar hans företag. Kommunfullmäktige i Cambridge menar att det strider mot konstitutionen.

Vad kommer dom att uppnå?

2017-04-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Riksrätt?
På måndag kommer kommunfullmäktige i Cambridge, Ma. att begära att det inleds en förundersökning om att ställa Trump inför riksrätt.

http://www.wcvb.com/article/cambridge-city-council-to-vote-on-trump-impeachment-resolution/9218741

Trump är den ende förmånstagaren i den fond som förvaltar hans företag. Kommunfullmäktige i Cambridge menar att det strider mot konstitutionen.

Vad kommer dom att uppnå?

Jag trodde det var Donald Jr och Eric som skötte företaget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in