2017-03-30, 13:27
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad som menas med att hon väl inte bestämt vad poliser ska utreda eller vad prostituerade ska säga?
Vad tyckte du var svårbegripligt med det när du insinuerar att jag skulle mena att hon gett dem manus eller liknande i posten där du *besvarar* inlägget?
De hördes upplysningsvis ang. sina observationer av Farbror Tomt? De svarade enkelt på polisens frågor. Är det så här du tror/önskar det skulle ha låtit?

-Känner ni igen Farbror Tomt?
-Ja, det är en riktigt sliskig Djävul. Men inte värre än den där knarkaren från Sundsvall som var nere förra veckan, och smiskade min rumpa gul och blå, innan han gav mig en snyting och försvann med min sista kabbe.
Citera
2017-03-30, 13:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vet du när det var i tiden, Farbror Tomt försökte begå självmord?

Vad spelar det för roll för premissen om vad som diskuteras? Att det är rätt dravligt att anta och ta det för intäkt att det beror på att han är skyldig till det han anklagades för. Det behöver man väl inte ha upplevt själv för att inse att det nog är en högst obehaglig upplevelse.
Citera
2017-03-30, 13:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
De hördes upplysningsvis ang. sina observationer av Farbror Tomt? De svarade enkelt på polisens frågor. Är det så här du tror/önskar det skulle ha låtit?

-Känner ni igen Farbror Tomt?
-Ja, det är en riktigt sliskig Djävul. Men inte värre än den där knarkaren från Sundsvall som var nere förra veckan, och smiskade min rumpa gul och blå, innan han gav mig en snyting och försvann med min sista kabbe.

Har de ställt frågorna så så må du ju själv se att frågorna varit ganska ledande?
Citera
2017-03-30, 13:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vet du när det var i tiden, Farbror Tomt försökte begå självmord?
Har för mig att det tas upp i P3-dokumentären. Troligen var det efter att polisen hade anklagat honom för hustruns död:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/83905?programid=2519
Citera
2017-03-30, 13:31
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har de ställt frågorna så så må du ju själv se att frågorna varit ganska ledande?
Jag vet ej hur frågorna ställdes. Men hur ska du ha det? Var horornas vittnesmål en produkt av Hanna Olssons kraft, eller av utredande polisers ev. inkompetens?
Citera
2017-03-30, 13:34
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har för mig att det tas upp i P3-dokumentären. Troligen var det efter att polisen hade anklagat honom för hustruns död:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/83905?programid=2519
Det där självmordsförsöket verkar vara något som Farbror Tomt själv, och hans svans tar upp, i sina "granskande" reportage. För att visa hur synd det var om Farbror Tomt? En skribent påstod nyss att det pågick sensationsskriverier i massmedia ang. dennes självmordsförsök? Ge mig ett datum, så skall jag kolla upp detta?
Citera
2017-03-30, 13:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag vet ej hur frågorna ställdes. Men hur ska du ha det? Var horornas vittnesmål en produkt av Hanna Olssons kraft, eller av utredande polisers ev. inkompetens?
Det ena utesluter naturligtvis inte det andra. Massmedia spelade väl också en viss roll.
Citera
2017-03-30, 13:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Det ena utesluter naturligtvis inte det andra. Massmedia spelade väl också en viss roll.
Det är väldigt många "väl" som kommer både från dig och andra. Vad betyder "väl"? Att du spekulerar fritt i, eller önskar, att det låg till på detta sätt?
Citera
2017-03-30, 13:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
En skribent påstod nyss att det pågick sensationsskriverier i massmedia ang. dennes självmordsförsök? Ge mig ett datum, så skall jag kolla upp detta?
Förstår inte riktigt varför just den frågan skulle vara viktig. Det är väl uppenbart att jakten på honom redan hade startat.
Citera
2017-03-30, 13:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är väldigt många "väl" som kommer både från dig och andra. Vad betyder "väl"? Att du spekulerar fritt i, eller önskar, att det låg till på detta sätt?
"Väl" skall uppfattas som en osäkerhet kring vittnesmålens tillkomst. Det gäller naturligtvis samtliga vittnesmål i fallet, dvs. även Rajs, barnets, poliskvinnans, fotohandlarparets o.s.v.
Citera
2017-03-30, 13:46
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Förstår inte riktigt varför just den frågan skulle vara viktig. Det är väl uppenbart att jakten på honom redan hade startat.
Frågan är i allra högsta grad "on topic". Bespara oss dina känslor för Farbror Tomt. Det tillåts ju spekuleras fritt i fantasier huruvida ett vittne misshandlat sin fru, eller om dottern till en journalist med koppling till fallet, har påverkats negativt i vuxen ålder p. g. a. sin fars arbete.
Citera
2017-03-30, 13:55
Medlem
Citat:
Inte heller jag är av övertygelsen att läkarna begått något mord, eller styckning. Det vore nästan tjänstefel av åklagarna att säga annat. Jag har aldrig motsatt mig det faktum att rättsprocessen var, i brist på andra ord, illa utförd.
Kan tycka att trådens ämne skulle tydligare anges av moderatorerna. Precis som du verkar ingen tro att läkarna är skyldiga. Därför blir det superkonstigt att de diskuteras mycket när ingen tror på deras skuld. Det borde kanske finnas en tråd där mediemordet debatteras och en där misstänkta diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in