2017-03-30, 09:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
När flyttar du?
Klart som fan att SVerige är ett av världens bästa länder. Åk till afganistan och försök skapa dig ett liv.

Sverige är ju grymt land. Tro fan att folk söker sig hit.
Det skulle jag också gjort.

Vi har många Svenskar som söker sig till Turkiet, England. Thailand, USA. Spanien och andra goa länder.
Varför? Jo, för att de gillar det.
Folk gillar att bo där de kan få leva sina liv som de själva vill.
Är det konstigt?

Det är fördjälvigt att duktiga killar skickas tillbaka till en säker död.

Hur många av dem lever på bidrag från det nya landet?
Citera
2017-03-30, 09:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Inte fan är det några 15-åringar som kommer. Och inte fan är problemet med ockupationen att det har lagts ett "stort ansvar" på de afganska tonåringarna.

Det är är lika självförnedrande patetiskt som när fjant-svennar vill göra sin egen invandringskritiker mer "legitim" genom att säga "de som drabbas allra värst av invandrares våldtäkter är ju faktiskt alla skötsamma invandrare som riskerar att bli dragna över samma kam".

Det låter så jävla gubbigt, undergivet, fjäskande när fegbögar försöker anpassa sina argument för att passa självhatarna.

Problemet med ockupationen är inte att det lagt "tung börda" på några afganska tonåringar. Utan att Europa förstörs av muslimska män som med våld och lögner vill berika sig själva.

Instämmer. Svenska politikers och svenska s.k. journalisters grundläggande värdering är, att det är likgiltigt hur många svenskar som far illa och drabbas av våld pga deras importerade kriminalitet.

Gemene svensk betraktas ett disponibelt förbrukningsmateriel.

Den som säger, att "de som drabbas allra värst av invandrares våldtäkter är ju faktiskt alla skötsamma invandrare som riskerar att bli dragna över samma kam" delar i praktiken den värderingen.
Citera
2017-03-30, 10:00
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Förstår inte varför vissa på Flashback envisas med att argumentera med de fula batik-tanterna som ramlat in. Jag kan diskutera dem som personer, de psykologiska mekanismer som driver. Men skulle aldrig göda deras sjukdom genom att göra annat än markera min avsky.

Förstår ni inte att det är samtal som dessa de vill ha. De mår bra av att skriva om "vita män" och slänga förolämpningar omkring sig mot vita män. De njuter av era fjäskande försök att resonera med dem. Och ju sakligare ni är, desto mer upphetsade blir de, desto grövre påhopp.

Inte för att de blir pressade av era argument. Utan för att de njuter av att få förolämpa mäniskor som bara artigt svarar tillbaka.

Om de på riktigt hatade det vita samhället skulle de flytta. Istället söker de sig till vita miljöer, universiteten, innerstaden, caféerna. De tar emot pengar från sin vita pappa. Ropar på den vita manliga polisen när de blir rädda. Använder sig av den vita mannens uppfinningar.

Det finns alternativ. Det finns andra samhällen på den här jorden som inte styrs av vita. Det finns miljöer i Sverige som inte är vita.

Men de tjocka kossorna vill vara störska i en trygg miljö.

Jag menar inte att vi ska låta oss vita slipprats och att vita män och kvinnor ska börja hata varandra. Vita män och kvinnor som förstått hur våra länder håller på att tas ifrån oss, måste självklart få andra vita män och kvinnor att förstå. Det gör vi naturligtvis inte genom att hata dem.

Men det finns också tillfällen där vi inte ska samtala. Vi ska inte låta oss vara slakstratttar för kossor som egentligen bara vill njuta av att få spotta och känna sig goda samtidigt. Att vara inbjudande betyder inte att tålmodigt acceptera förolämpningar från kossor som i grunden ändå räknar med att leva under den vita mannens beskydd.

Om de tycker vita män är så hemska så bör svaret bara vara att be dem försvinna ur vår åsyn. Vad gör de här? Hemsidan är programmerad av vita män. Varumärket registrerat av en vit man. Sajten ligger på servrar driftade av vita män. Datorn, operativsystemet, elen som driver datorn, allt kommer från vita män.

Här kan man diskutera fritt utifrån något som kallas demokrati, vilket uppfanns av vita män.

Det finns så många bra kvinnor. Skaffa barn med dom, och ägna inte en sekund åt fula kossor som spottar på de som byggt det samhälle som tillåtit dem att bli dessa bortskämda kossor från första början.

Det finns något så extremt vidrigt i deras personligheter. Vårt folk är under angrepp. Med våld, förlöjliganden och diskriminering förnedras och förtrycks BÅDE vita män och vita kvinnor. Det är alla vita, både män och kvinnor, som får vår välfärd utsugen och våra länder sönderslagna.

Vad gör du dessa vidriga as när vi utsätts för denna attack? Jo, de försöker alliera sig med de som attackerar. "Det är de vita MÄNNEN", skriker de när ockupanter tar våra länder. "Jag är på er sida, jag är vit men jag är kvinna, det är bara de vita männen ni ska ge er på, inte mig".

Som att någon tränger sig in i deras hus för att mörda och ta över, och de pekar på sin pappa och sin bror och skriker "ta dem, det är de som bestämmer här, jag är på er sida om ni tar över".

Förolämpa dem, spotta på dem. Men samtala för fan aldrig med dem. De förtjänar inget annat än hat och förakt.

Med all respekt, vi har redan testat att hata, förakta och stänga ute. Dock är vi bättre än dem och nedvärderar oss inte till samma nivå. Oavsett hur illa jag tycker om deras åsikter så kommer jag fortsätta att argumentera med dem, samt respektera dem som personer. Det finns inte så många andra konstruktiva alternativ, även om 99% av det man säger till många av de mest hjärntvättade är för döva öron.
Jag är okej med att de "hatar" mig. Jag tror mig ha rett ut ungefär vilka mekanismer som ligger bakom det där, och precis som du så vet jag att det inte är den vite mannens värld dessa ogillar, och jag tänker inte bevisa motsatsen.
Citera
2017-03-30, 10:02
Medlem
mahutma_homos avatar
Batikhäxor som grupp borde omyndigförklaras. De är totalt känslostyrda. Det spelar ingen roll vad saker kostar och hur många som blir lidande. När de ser ett skäggbarn är det självklart att just den ska få stanna. Folk dör numer i Sverige på grund av att vården är överbelastad. Men allt sånt är tydligen irrelevant. Barikhäxans känslor ska respekteras och prioriteras. Dom är de största förrädarna vi har i Sverige och är dom som gör mest skada. Deras känslomässiga läggning gör dom väldigt högljudda och fokuserade. Likt barn gaddar de ihop sig för att nå sina mål. Inga. De skyr inga medel för att tvinga på andra sin egen vilja. Tillsammmans med feministerna skriker de sig hesa. Både politiker och media dansar efter deras pipa. De mest högljudda och besvärliga är alltid dom som vinner.
Citera
2017-03-30, 10:06
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Fast ibland är det inte gott nog.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6396654

En del duktiga gossar återvänder självmant. De små liven.:'(

Då är det ju ett eget frivilligt val och de har kanske nåt att komma tillbaka till.
men de andra som kanske inte har nånting förutom ett leg och sen droppas rakt i en stad de har ångest för att ens vara i.

Jag skulle också få ångest om nån tog ifrån mig allt och tvingade mig tillbaka till min hemstads förort. Fy satan.
Citera
2017-03-30, 10:14
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Batikhäxor som grupp borde omyndigförklaras. De är totalt känslostyrda. Det spelar ingen roll vad saker kostar och hur många som blir lidande. När de ser ett skäggbarn är det självklart att just den ska få stanna. Folk dör numer i Sverige på grund av att vården är överbelastad. Men allt sånt är tydligen irrelevant. Barikhäxans känslor ska respekteras och prioriteras. Dom är de största förrädarna vi har i Sverige och är dom som gör mest skada. Deras känslomässiga läggning gör dom väldigt högljudda och fokuserade. Likt barn gaddar de ihop sig för att nå sina mål. Inga. De skyr inga medel för att tvinga på andra sin egen vilja. Tillsammmans med feministerna skriker de sig hesa. Både politiker och media dansar efter deras pipa. De mest högljudda och besvärliga är alltid dom som vinner.

Ursäkta mig, men vem är det som är känslostyrd? Så fort du ser en afgan så blir du ju arg, bitter, ledsen och vill ta bort de från sveriges yta.
Det är att vara känslostyrd.

Batikhäxorna har samma känslor men åt andra hållet.

Om känslorna kan vara så djävla hårda och bittra och hatiska åt ena hållet så att man ödslar tid, kraft och till och med går med i partier och driver frågorna politiskt. Då är man djävligt nere i sina känslor.
Då är det verkligen känslorna som styr. Om man till och med startar ett parti för känslan att invandrare ska bort. coh sen sitter dagarna i ända och letar artiklar om invandrare. Skriver spaltmeter om invandrare. Lägger ner all vaken tid åt att försvara sina känslor.

Batikhäxorna är självklart känslostyrda de också. Men det är ju för att deras vänner, grannar, kollegor, kärlekar slits ifrån de.

Om nån tog din kille ifrån dig och sa:
- "Nu ska vi sära på er och han flyga 700 mil häifrån. Visserligen kan vi inte garantera hans säkerhet och han kan bli misshandlad till döds i morgon. Men nu blir det så."
- Jaha... men va bra. Jag känner ingenting. Jag är helt känslokall inför detta faktum // mahutma_homo

Citera
2017-03-30, 10:21
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Med all respekt, vi har redan testat att hata, förakta och stänga ute.

När prövades det? Vad som däremot prövats är fjäsk, eftergift, anpassa. Med resultat att "motståndet" i princip numer låter som de antivita. De kallar också de lycksökande muslimska bosättarna för "flyktingar". De har också som utgångspunkt att de som kommer ska stanna. Det enda som skiljer är att invandringskritikerna lägger till något om att "vi måste kunna ta emot dem på ett vettigt sätt".

Man vinner inte en diskussion genom att försöka anpassa sina argument till motståndarens världsbild.
Det enda som händer är konsensus förskjuts.

Ett annat resultat är att den grundläggande respekten fullständigt försvunnit. Från en rörelse som fick egna lokaler där de kunde ha egna konserter, som bildade stora trygga gäng i skolorna. Som folk försökte resonera med genom att byta fakta och argument, till att vara fjantar som även de mest fega kärringarna idag vågar skrika "kränkta vita män" åt.

Så snälla fjäskande cuck. Lämna invandringskritiken. Ditt fega fjäskande skämmer ut oss, och gör hela rörelsen oattraktiv att ansluta sig till. I synnerhet faktiskt för de kvinnor du tror dig kunna omvända genom att förställa rösten, tala mjukt, kastrera kuken och bli en gubb-cuck.
Citera
2017-03-30, 10:29
Medlem
BraapBraaps avatar
Det är inget fel att skicka tillbaka unga spänstiga killar som lyckas ta sig genom Europa, det är en fysisk och psykisk bedrift. De bevisar att de är överlevare. De tål det mesta.

Därför är inte dessa män i skor som vi ska lägga våra miljarder på. Det finns människor som verkligen behöver hjälp. Hjälpen ska ske på plats, det är mest kostnadseffektiva metoden. Man når ut till fler människor och det är billigare, för i slutändan är det pengar det handlar om. Invandrare är en stor minusaffär och sabbar den Svenska motorn.

Om vi på långsikt ska hjälpa så många människor i världen som möjligt så måste vi vårda den svenska motorn. Det är vi som jobbar 40 timmar i veckan och betalar skatt som får den här skutan att fungera.

De här killarna skulle kunna cykla tillbaka utan problem med Maj-Britt på pakethållaren. De kommer ha det tufft när de kommer tillbaka, men det är avsevärt fler som har det värre.
Citera
2017-03-30, 10:31
Medlem
Citat:
Kan inte du ansluta dig till batik-häxorna din äckliga cuck. Utan att Europa förstörs av muslimska män som med våld och lögner vill berika sig själva.

Fattar inte ditt inlägg, men jag håller med dig - ut med muslimerna.
Citera
2017-03-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nå? Tror ni planet kommer iväg? Kan vi få se tanterna begå kollektiv självmord i protest? Eller i solidaritet med de små gossarna som tagit sej av daga. Dom är tillräckligt hysteriska och mottagliga för masspsykos nu.

Spänningen är olidlig. Kommer dom iväg? Hänger det tanter på planets hjul? Ligger de framför planet på startbanan?
Ingen kan väl rå på flera hundra rabiata tanter från att ta sej in på banan?
Oavsett är det den bilden av svenska kvinnor som kommer kablas ut över världen, den bilden kommer bita sig fast.
Vi drabbades hårt av Sommaren med Monica och Hon dansade en sommar.

Nyligen berättade min 10-åring att Sverige kränkts.
Nån hade påstått att det blivit fler brott här, och det är ju jättedåligt för Sverige får dåligt rykte.

Världens mest generösa och godtrogna folk ockuperat av flera av världens vidrigaste, omvärlden förstår att något annat än en brottsökning vore lögn.

Jag har varit aktiv mamma till söner i över 20 år, 10-åringen är den med minst "maskulin" framtoning, han hatar fotboll.

Nån timme efter att jag fått veta varför Sverige blivit kränkt utspelar sig ett annat samtal.

Jag hinner hejda mig, men då händer något som aldrig hänt, måste hänt dom som var före mig.
Jag får en ursprunglig, från ryggmärgen, uppmaning att slå honom.
För han säger om sin lärare
--Hon suger kuk.

Vi har jämförelsevis noll antal invandrarbarn i vår skola. Istället fick vi nyligen en rektor vars främsta meriter är att han är invandrare samt varit rektor i Rinkeby i 15 år.
Min son tycker rektorn är jättecool som hänger i korridorerna och snackar jättemycket med eleverna.
Citera
2017-03-30, 11:01
Medlem
Om vi bortser från de moraliska aspekterna, vilka redan avhandlas sedan flera sidor tillbaka, så väcks ju frågan varför just dessa män? Någon nämnde bl.a. att drygt 80% av afghanerna får stanna. Har Migrationsverket en stor tombola på kontoret ur vilket man drar en lott då och då, eller är just dessa män på något vis värre än andra? Mer vålds- och sexualbrottsbenägna? Större åldersbedragare? Hemliga IS-spioner? Bara MV vet verkar det som.
Citera
2017-03-30, 11:05
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
När prövades det? Vad som däremot prövats är fjäsk, eftergift, anpassa. Med resultat att "motståndet" i princip numer låter som de antivita. De kallar också de lycksökande muslimska bosättarna för "flyktingar". De har också som utgångspunkt att de som kommer ska stanna. Det enda som skiljer är att invandringskritikerna lägger till något om att "vi måste kunna ta emot dem på ett vettigt sätt".

Man vinner inte en diskussion genom att försöka anpassa sina argument till motståndarens världsbild.
Det enda som händer är konsensus förskjuts.

Ett annat resultat är att den grundläggande respekten fullständigt försvunnit. Från en rörelse som fick egna lokaler där de kunde ha egna konserter, som bildade stora trygga gäng i skolorna. Som folk försökte resonera med genom att byta fakta och argument, till att vara fjantar som även de mest fega kärringarna idag vågar skrika "kränkta vita män" åt.

Så snälla fjäskande cuck. Lämna invandringskritiken. Ditt fega fjäskande skämmer ut oss, och gör hela rörelsen oattraktiv att ansluta sig till. I synnerhet faktiskt för de kvinnor du tror dig kunna omvända genom att förställa rösten, tala mjukt, kastrera kuken och bli en gubb-cuck.

Mot SD under flera år. Det gick sådär för de som försökte frysa ute och "inte ta debatten". Att få hamna i obemött opposition med hänvisning till känsloargument är en taktik jag i alla fall inte tänker ha mot extremvänstern.

Lugna dig ett par hekton. Jag tror mig förstå vad du kritiserar, och du kritiserar att SD blivit för mjuka och tama. Jag hållet med dig. Det verkar dock funka och vara konstruktivt. Att kalla en kriminell ekonomisk migrant för "flykting" kan i vissa umgängen vara gynnsamt för ens egna mål. Målet måste ju ändå prioriteras, inte att vi av princip ska nå målet med vissa medel som ändå inte verkar funka, som att kalla "flyktingarna" för "negerapor", om man föredrar det, även om det i vissa fall är det sistnämnda man menar. Håll blicken på målet.

Nej man vinner inte en diskussion för att man anpassar sina srgument efter motpartens världsbild, men dels så gör jag inte det, sedan så behöver man nödvändigtvis inte på något sätt bekräfta någons världsbild för att man bemöter argument som legitima. De är ju faktiskt trots allt legitima hos motparten. En liten feministisk hoppetossa på 18 vårar har ju tyvärr lika mycket att säga till om som vi andra.
Dessutom, inte att glömma, är att när den mesta opinionen byggs på internet så är det inte alltid motparten man försöker få över på sin sida, utan åhörarna som ser diskussionen.

Vi går ju onekligen framåt i opinionen på det "snälla" sättet. Ditt sätt skulle marginalisera oss till att bli som NMR. Sen spelar det ingen roll om NMR har vettiga saker att säga eller inte om dess företrädare skrämmer bort folk. Som sagt, målet framför allt. Missta inte godhet för svaghet, speciellt inte när godheten endast är taktik. Dock behövs sådana som du också som gör att vi inte glider över och blir för veka. Men jag har hellre 2 veka röster än 1 stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in