Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Nå? Tror ni planet kommer iväg? Kan vi få se tanterna begå kollektiv självmord i protest? Eller i solidaritet med de små gossarna som tagit sej av daga. Dom är tillräckligt hysteriska och mottagliga för masspsykos nu.
Spänningen är olidlig. Kommer dom iväg? Hänger det tanter på planets hjul? Ligger de framför planet på startbanan?
Ingen kan väl rå på flera hundra rabiata tanter från att ta sej in på banan?
Oavsett är det den bilden av svenska kvinnor som kommer kablas ut över världen, den bilden kommer bita sig fast.
Vi drabbades hårt av Sommaren med Monica och Hon dansade en sommar.
Nyligen berättade min 10-åring att Sverige
kränkts.
Nån hade påstått att det blivit fler brott här, och det är ju jättedåligt för Sverige får dåligt rykte.
Världens mest generösa och godtrogna folk ockuperat av flera av världens vidrigaste, omvärlden förstår att något annat än en brottsökning vore lögn.
Jag har varit aktiv mamma till söner i över 20 år, 10-åringen är den med minst "maskulin" framtoning, han hatar fotboll.
Nån timme efter att jag fått veta varför Sverige blivit kränkt utspelar sig ett annat samtal.
Jag hinner hejda mig, men då händer något som aldrig hänt, måste hänt dom som var före mig.
Jag får en ursprunglig, från ryggmärgen, uppmaning att slå honom.
För han säger om sin lärare
--Hon suger kuk.
Vi har jämförelsevis noll antal invandrarbarn i vår skola. Istället fick vi nyligen en rektor vars främsta meriter är att han är invandrare samt varit rektor i Rinkeby i 15 år.
Min son tycker rektorn är jättecool som hänger i korridorerna och snackar jättemycket med eleverna.