Citat:
Ursprungligen postat av
cossinus
påföljden är rättpsykiatrisk vård och grundtanken är inte straff som du är ute efter. det svänger för många hundar i hans hjärna för att livstids fängelse skulle vara tillämpbart.
det är bara att inse att våra politiker är sjuka ( sjukt land) i huvet som bestämmer att det ska få gå till så här. du kan väl ta över riksdagen och göra under för rättskipning. om du orkar. jag tror inte du orkar ta över. allt du orkar är att gnälla på flashback.
Nej det ligger i att han anses var berättigad till att inte få ett straff utöver den "vård" han har tilldelats. Rimligtvis bör en person som skrivs ut från psykiatrin efter det föras till singsong för vidare internering. För övrigt förespråkar jag i dylika fall dödsstraff. Nej det "orkar" jag inte, skälet är dock att jag inte vill tillbringa de närmsta 10-20-30 åren instängd och att jag inte har personlig koppling till fallet.
Med det sagt hade han kalasat på någon av mina anhöriga så skulle jag möjligtvis känna tillräckliga skäl för att ta mig orken, fast det är ju förstås svårt att veta på förhand.