2016-06-01, 13:30
Medlem
Sjukt land, ute efter fem år med en lägenhet sponsrad av staten dessutom. Brukar sällan bli upprörd i dessa tider, man är ju trots allt ganska luttrad, men detta gör mig faktiskt lite arg. Önskar dödsstraff för de människor som anser att han har rätt att vandra ute i samhället igen, samma med brudäcklet.
Citera
2016-06-01, 18:41
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Sjukt land, ute efter fem år med en lägenhet sponsrad av staten dessutom. Brukar sällan bli upprörd i dessa tider, man är ju trots allt ganska luttrad, men detta gör mig faktiskt lite arg. Önskar dödsstraff för de människor som anser att han har rätt att vandra ute i samhället igen, samma med brudäcklet.

påföljden är rättpsykiatrisk vård och grundtanken är inte straff som du är ute efter. det svänger för många hundar i hans hjärna för att livstids fängelse skulle vara tillämpbart.

det är bara att inse att våra politiker är sjuka ( sjukt land) i huvet som bestämmer att det ska få gå till så här. du kan väl ta över riksdagen och göra under för rättskipning. om du orkar. jag tror inte du orkar ta över. allt du orkar är att gnälla på flashback.
Citera
2016-06-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
påföljden är rättpsykiatrisk vård och grundtanken är inte straff som du är ute efter. det svänger för många hundar i hans hjärna för att livstids fängelse skulle vara tillämpbart.

det är bara att inse att våra politiker är sjuka ( sjukt land) i huvet som bestämmer att det ska få gå till så här. du kan väl ta över riksdagen och göra under för rättskipning. om du orkar. jag tror inte du orkar ta över. allt du orkar är att gnälla på flashback.

Nej det ligger i att han anses var berättigad till att inte få ett straff utöver den "vård" han har tilldelats. Rimligtvis bör en person som skrivs ut från psykiatrin efter det föras till singsong för vidare internering. För övrigt förespråkar jag i dylika fall dödsstraff. Nej det "orkar" jag inte, skälet är dock att jag inte vill tillbringa de närmsta 10-20-30 åren instängd och att jag inte har personlig koppling till fallet.

Med det sagt hade han kalasat på någon av mina anhöriga så skulle jag möjligtvis känna tillräckliga skäl för att ta mig orken, fast det är ju förstås svårt att veta på förhand.
Citera
2016-08-08, 19:20
Medlem
Garderobs avatar
Så den här killen hög huvudet av sin flickvän för fem år sedan?

https://youtu.be/Ve8wkGu9qn8
Citera
2016-12-19, 22:48
Medlem
IK (Skarakannibalen) har sagt upp lägenheten i Västerås - och vill bosätta sig i närheten av modern i Fristad.

Karsuddens överläkare S M Andersson ansökte den 29 november om en tredagarspermission (enligt 10 § lagen) till Västerås och Fristad. Permisen är tänkt att användas genom att IK ska tömma lägenheten i Västerås och flytta möblemang till bostaden i Fristad.

Vården på Karsudden - LRV med SUP - har fungerat komplikationsfritt sedan han överlämnades 2011, enligt Karsudden. Inga återfall i drogmissbruk och alla beviljade friförmåner har hanterats utan problem.
Citera
2017-02-11, 15:12
Medlem
Han blogg går inte längre att komma in på? Man måste ha användarnamn och lösen? Någon som vet varför han gjort så må tro?
Citera
2017-02-11, 16:22
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatmanNaNa
Han blogg går inte längre att komma in på? Man måste ha användarnamn och lösen? Någon som vet varför han gjort så må tro?

Han kanske upplever att slutna vården börjar närma sig sitt slut och vill därmed ha lite privat utrymme inför det och även efter.
Citera
2017-03-26, 15:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Är de ihop fortfarande? Måtte de inte skaffa ungar bara
Citera
2017-03-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Nej det ligger i att han anses var berättigad till att inte få ett straff utöver den "vård" han har tilldelats. Rimligtvis bör en person som skrivs ut från psykiatrin efter det föras till singsong för vidare internering. För övrigt förespråkar jag i dylika fall dödsstraff. Nej det "orkar" jag inte, skälet är dock att jag inte vill tillbringa de närmsta 10-20-30 åren instängd och att jag inte har personlig koppling till fallet.

Med det sagt hade han kalasat på någon av mina anhöriga så skulle jag möjligtvis känna tillräckliga skäl för att ta mig orken, fast det är ju förstås svårt att veta på förhand.

Men det blir jättemärkligt om man ska få vård först och sen straff. Hur tänker du där egentligen? Antingen är man ansvarig för sina handlingar eller så är man inte. Båda fallen fungerar inte.
Citera
2017-03-26, 17:06
Medlem
godhetsapostelns avatar
Går ju inte att undvika att lägga märke till att kannibalen har ko-ögon. Det finns alltså någon kronisk fysisk sjukdom/utvecklingsstörning i bakgrunden. Nån som känner till vad som kan vara orsaken? fanns en kille i parallellklassen/obsklassen som hade ko-ögon.
Citera
2017-03-26, 18:58
Medlem
Sesambiffs avatar
Kul fakta:

Isakin har nu bytt efternamn.
Han heter numera Isakin Drabbad.
Citera
2017-03-26, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Är de ihop fortfarande? Måtte de inte skaffa ungar bara

Nej, Är rätt längesedan förhållandet med "vampyrkvinnan föll samman. Det tog slut ganska omgående om jag förstått saken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in