2017-03-24, 20:29
Medlem
Jag har missat "hotet mot förhörsledare". När kom den infon?
Citera
2017-03-24, 20:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag har missat "hotet mot förhörsledare". När kom den infon?

Det skrevs om det för någon vecka sedan
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/42-aringen-begard-haktad-for-drunkningsmordet/

42-åriga Eskilstunakvinnan misstänks ha hotat förhörsledare

"Vad handlar det om?"

"— Det gäller hot mot förhörspersonal. Något som jag uppfattar som ett klart hot mot två förhörsledare under den pågående utredningen, säger Johan Fahlander."

Det är ju inte så enkelt att ha en samlad bild av alla brott och åtalspunkter i den här utredningen…

Citera
2017-03-24, 20:56
Medlem
Skottihuvets avatar
Tänkte på en sak:
När FUP finns tillgänglig är det "många" som säkert vill ha den....
Med tanke på storlek och tidigare erfarenheter kan den ju kosta åtskilliga 1000-lappar.

Är det så att det är OK att göra den tillgänglig här i vilket fall som helst?

Vem brukar kunna komma över "gratisversionen" för upplägg här?

Nyfiken på hur det kommer att bli...?
Citera
2017-03-24, 21:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Tänkte på en sak:
Med tanke på storlek och tidigare erfarenheter kan den ju kosta åtskilliga 1000-lappar.

Om den inte blir lättillgänglig i digital form kanske det vore en bra idé med någon form av crowdfounding för att göra den tillgänglig?

Citera
2017-03-24, 21:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4papper
Den gemensamma nämnaren är kort stubin. Du får läsa om det i FUP.
Frånsett livförsäkringarna som stubinen tycks ha antänt leder ju detta närmast till ett slagsmål i ekan varvid de rejält dragna AP och JJ hamnar i vattnet och JJ kravlar sig i land utan att förstå att AP blev kvar under vattenytan - och sedan var utom all räddning.
Citera
2017-03-24, 21:58
Medlem
Citat:
Tänkte på en sak:

Bara som en tidig påminnelse, "slasken kan säkert också bli intressant.
Citera
2017-03-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Bara som en tidig påminnelse, "slasken kan säkert också bli intressant.

Kan den nog bli, brukar bara va knepigt att få tillgång till den.
Citera
2017-03-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan den nog bli, brukar bara va knepigt att få tillgång till den.

Ja, är inte offentlig vad jag förstår.
Citera
2017-03-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Japp, stämmer.
Citera
2017-03-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Så har jag också fattat det och av högst rimliga skäl då den till sitt innehåll består av uppgifter som inte är relevanta för brottmålet. Dock tillgängliga för t.ex. försvarsadvokaten. Senaste exemplet jag vet är advokat IR i Lisa Holm-fallet som lusläste "slasken" och kallade personer som förpassats dit. Dom tillförde dock, som sig bör, inget relevant för fallet.
Citera
2017-03-25, 02:06
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Tänkte på en sak:

De som brukar beställa ut fupar och annat på Flashback är många olika användare. Det går alltså inte att nämna någon specifik användare som gör detta och antagligen kommer ingen ta på sig att göra det innan det är klart om den finns i digital form eller endast papper. Om den finns i endast papper så kommer det krävas crowfunding och lite organisation, lär inte finnas en enskild användare som betalar flera tusen för den och scannar den och lägger upp.

Om det är tillåtet att lägga upp den? Ja, enligt Flashbacks regler. Dock inte enligt Personuppgiftslagen och det kan möjligen även innebära förtal. Dock så är användare på Flashback anonyma och den som lägger upp fupar osv brukar se till att dölja sin anonymitet.
Citera
2017-03-25, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
De som brukar beställa ut fupar och annat på Flashback är många olika användare. Det går alltså inte att nämna någon specifik användare som gör detta och antagligen kommer ingen ta på sig att göra det innan det är klart om den finns i digital form eller endast papper. Om den finns i endast papper så kommer det krävas crowfunding och lite organisation, lär inte finnas en enskild användare som betalar flera tusen för den och scannar den och lägger upp.

Om det är tillåtet att lägga upp den? Ja, enligt Flashbacks regler. Dock inte enligt Personuppgiftslagen och det kan möjligen även innebära förtal. Dock så är användare på Flashback anonyma och den som lägger upp fupar osv brukar se till att dölja sin anonymitet.

Är du säker? Att publicera offentliga handlingar borde vara lagligt enligt grundlagen och då får PUL säga vad den vill. Har fb dessutom utgivningsbevis borde det inte vara ngt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in