2017-03-24, 12:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Webbpaneler som baseras på frivilliga deltagare som kan registrera sig både en och flera gånger är inte trovärdiga och säkra.
Andra paneler som slumpmässigt väljer ut deltagare är mer säkra och inte lika lätta att förvränga och/eller påverka resultaten.

De slumpmässiga är inte slumpmässiga. De får bara tag på kvinnliga pensionärer som röstar på sossarna och arbetslösa som röstar på vänstern i åldern 50 år till 89 år och som är hemma dagar och kvällar. Yngre män jobbar dagar är på gymmet på kvällen. Yngre kvinnor är på jobbet på dagen ute med kompisar på kvällen. Ringer instituten deras mobil är den konstant upptagen, de kommer inte fram.
2017-03-24, 12:49
Medlem
När SD är största parti kommer de riktigt nationalistiska partierna att segla upp och alla kommunistpartier är blott ett minne. Nästa årtionde kommer vara underbart.
2017-03-24, 12:56
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Att Sifo, Demoskop och Novus är helt åt helvete fel (och i paritet med hur uselt de lyckades pricka in SD vid valet 2014). För övrigt samma tre institut som tillskriver regeringspartiet S fantasisiffror.
Frågor på det?

Varför stämmer alla andra partier, även hos Yougov. Men SD ligger högre hos just Yougov?

Tankar kring det?
2017-03-24, 13:02
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:

hahahah

Novus - mars

Kommunisterna 7,1 %
Miljöpartiet 4,6 %

HA HA HA...

Delar givetvis din perversa glädje!

2017-03-24, 13:12
Medlem
orrtupps avatar
Det är intressant att följa medias rapportering om SD i opinionsmätningsrna, skulle man bara läsa vad som sägs och skrivs så är SD det enda partiet som backar sig framåt.

Så här menar jag, det enda som sägs och framhålls hela tiden sedan valet är undersökningar som visar att SD backar eller ligger still och ändå har dom på något sätt gått från 12,9 % till dagens ca 20%

Nu i dagarna så är dom större än M även i media men tydligen har dom inte blivit pga tillväxt utan pga att M har blivit mindre på grund av sitt närmande till detta förhatliga SD
2017-03-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det där jag skrev trodde jag alla redan visste. Det är väl bara att ta senaste valets skräcksiffror från orter i dessa landskap och jämföra med hur mycket invandrare det finns där. Kan bli svårt att hitta statistik om det sistnämnda. Det finns mindre orter i dessa lanskap med sinnesjuka SD-sympatier.

Typ Höör kan ni kolla tex.

Alltid fånigt att referera till egen erfarenhet men jag vet en håla i Halland där det på sin höjd finns en pizzabagare med utlänskt utsprung där väldigt många på orten utrycker sig mycket rasistiskt och orten har höga SD sympatier.

Det finns faktiskt människor som kan dra slutsatser av mångkultur utan att själv vara drabbad av den. Man behövde ej bo i Rinkeby för 25 år sedan för att inse att detta projekt är dödfött.
2017-03-24, 14:15
Medlem
Citat:
Varför stämmer alla andra partier, även hos Yougov. Men SD ligger högre hos just Yougov?

Tankar kring det?

Det stämmer ju inte, senaste omgången har tex mp, mellan 3.5 och 4.7 det är ganska stor diff %. även M har mellan typ 18 och 22 så... Det diffar ganska kraftigt. Kolla på S hos yougov och sentio, det är stor skillnad, typ 5% procentenheter över tid.
2017-03-24, 14:23
Avslutad
Nu är ju opinionundersökningar och val två skilda saker, det är möjligt att folk hotar med att börja rösta på SD för att påverka de andra partierna.
Det är lika möjligt att de faktisk gör det när de totalt tappat förtroendet för de andra partierna, hur kan det möjligtvis bli värre liksom!?
När 7 klövern och media totalt ignorerar och idiotförklarar 75% av befolkningens oro över den utan motsvarighet i västvärden förda flyktingpolitiken.
2017-03-24, 14:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Tankar kring det?

Du är ute och cyklar de är högst i Sentio.
2017-03-24, 14:57
Medlem
En bra bild över hur starka SD är bland oss män.

När jag är ute & går i Sverige så vet jag att nästan var tredje röstberättigad man är en Sverigedemokrat, det ger mig hopp inför valet 2018.

https://twitter.com/SWLFNG/status/845199318764077058
Senast redigerad av Azimut68 2017-03-24 kl. 14:59.
2017-03-24, 15:08
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Webbpaneler som baseras på frivilliga deltagare som kan registrera sig både en och flera gånger är inte trovärdiga och säkra.
Andra paneler som slumpmässigt väljer ut deltagare är mer säkra och inte lika lätta att förvränga och/eller påverka resultaten.

Du vet verkligen inte hur opinionsundersökningar går till eller vad en normalfördelning är. Man har slumpmässiga urval i webpaneler också. På samma sätt som i telefonintervjuer. Vad det handlar om i slutändan är hur man viktar för eventuella fel.

Det är universitetsutbildade statistiker och forskare som arbetar på webpanelbaserade opinionsinstitut. Inga Pellejönsar dig som dig som inte ens besitter grundläggande kunskaper i vad statistik är för något. Varför tror du att du vet bättre än dem?
Senast redigerad av NorthPort 2017-03-24 kl. 15:24.
2017-03-24, 15:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
En bra bild över hur starka SD är bland oss män.

När jag är ute & går i Sverige så vet jag att nästan var tredje röstberättigad man är en Sverigedemokrat, det ger mig hopp inför valet 2018.

https://twitter.com/SWLFNG/status/845199318764077058

I vissa undersökningar är SD till och med det enda partiet som inte har kvinnlig majoritet bland sina väljare. Nu har jag sett ett par undersökningar där C och KD har en liten mansövervikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in