2017-03-21, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han blir nog besviken redan vid altaret, känns sorgligt, han förväntar sig nog sig en matchning med en yngre kvinna, han ser själv ungdomlig ut. Bäddat för katastrof, varför väljs hon?

För att konflikter är underhållning. Den norska versionen lyckades skapa ett bestående par men ärligt talat var deras programserie så tråkig att klockorna stannade. Ifjol bjöd Per och framförallt Eva på stor underhållning i den svenska versionen när de var som hund och katt.

Jag tror ändå att 50-åringen (Mats) är för politiskt korrekt för att skapa den underhållning som Eva gjorde. Kanske är det ett tecken i tiden att en PK-man till synes tillhörande en maktelit trycks dit? Han ser ut som en äldre version av Gustav Fridolin.
Senast redigerad av avec 2017-03-21 kl. 06:07.
Citera
2017-03-21, 12:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag tror ändå att 50-åringen (Mats) är för politiskt korrekt för att skapa den underhållning som Eva gjorde. Kanske är det ett tecken i tiden att en PK-man till synes tillhörande en maktelit trycks dit?
På vilket sätt är han PK? Jag såg avsnittet men lyckades inte snappa upp något extremt PK-beteende under de tre minuter han var i bild. Har jag missat nåt extramaterial eller sitter du på inside-info?
Citera
2017-03-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
På vilket sätt är han PK? Jag såg avsnittet men lyckades inte snappa upp något extremt PK-beteende under de tre minuter han var i bild. Har jag missat nåt extramaterial eller sitter du på inside-info?

Jag kan ha fel. Baserade det mest på fördomar. Han verkar vara en snäll Stockholms innerstads medelöverklasspojk och delade kontor med en kvinna som gav vänstervibbar. Han verkar inte vara typen som kommer med PK-normbrytamde kommentarer ens på fikarasten, än mindre i offentligheten.
Senast redigerad av avec 2017-03-21 kl. 14:54.
Citera
2017-03-21, 18:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
För att konflikter är underhållning. Den norska versionen lyckades skapa ett bestående par men ärligt talat var deras programserie så tråkig att klockorna stannade. Ifjol bjöd Per och framförallt Eva på stor underhållning i den svenska versionen när de var som hund och katt.

Jag tror ändå att 50-åringen (Mats) är för politiskt korrekt för att skapa den underhållning som Eva gjorde. Kanske är det ett tecken i tiden att en PK-man till synes tillhörande en maktelit trycks dit? Han ser ut som en äldre version av Gustav Fridolin.

Finns ju ingen chans att detta förhållande håller, men jag tror inte heller att han vädrar sina åsikter om hennes ålder offentligt, hon ser ju mycket äldre ut än han. Han skyller väl på nåt annat, oklart vad än så länge.

Jag trodde att experterna ville lyckas i detta men det verkar inte finnas sunt förnuft där.
Citera
2017-03-21, 19:55
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Finns ju ingen chans att detta förhållande håller, men jag tror inte heller att han vädrar sina åsikter om hennes ålder offentligt, hon ser ju mycket äldre ut än han. Han skyller väl på nåt annat, oklart vad än så länge.

Jag trodde att experterna ville lyckas i detta men det verkar inte finnas sunt förnuft där.

Dessa "experter", man blir ju trött på att se dessa ansikten säsong efter säsong, de har misslyckats fatalt och väljer ändå att dyka upp i en tredje säsong, förmodligen för pengarnas skull och kändisskapet som ger skjuts åt deras verksamheter.

Jag kan inte se på vilket sätt deras parning skulle vara bättre denna gång. Som sagt, en 50-årig man med en 58-årig kvinna är inte bra, men kanske mannen ville vara snäll och kört med floskler såsom att "åldern saknar betydelse".

Killen med mössan är ganska kul och lite provocerande men också labil som person och med vissa komplex, troligen på grund av en tuff barndom. Att se honom försöka få ihop det med den fina tjejen som övervärderar sitt utseende kan bli årets tv-underhållning.
Citera
2017-03-21, 20:18
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Dessa "experter", man blir ju trött på att se dessa ansikten säsong efter säsong, de har misslyckats fatalt och väljer ändå att dyka upp i en tredje säsong, förmodligen för pengarnas skull och kändisskapet som ger skjuts åt deras verksamheter.

Jag kan inte se på vilket sätt deras parning skulle vara bättre denna gång. Som sagt, en 50-årig man med en 58-årig kvinna är inte bra, men kanske mannen ville vara snäll och kört med floskler såsom att "åldern saknar betydelse".

Killen med mössan är ganska kul och lite provocerande men också labil som person och med vissa komplex, troligen på grund av en tuff barndom. Att se honom försöka få ihop det med den fina tjejen som övervärderar sitt utseende kan bli årets tv-underhållning.

Fast frågan är hur mycket det är värt om de inte får ihop någon den här säsongen - inte ett enda par på 3 säsonger, och i flera fall TOTALFAIL - vem fan anlitar en sån "expert"?
Citera
2017-03-21, 20:57
Medlem
IQ130s avatar
Har inte den rynkiga underliga ögonbryn? Knasigt formade. Hon har solat så mycket. Jag tror så här: de som matchar är sprungna ur underklassen. De ser två som verkar "aristocats", pang, matchning mellan gubbyngling på 50 och raggig nästan 60-dam.

Programmet är inte alls trevligt. Varför göra experiment när det går att lyckas? Experterna är mer intresserade av att göra detta "vetenskapligt" än att nå faktisk framgång. Då måste man ge avkall på förledande statistik. Lukttester är mer framgångsrika.
Senast redigerad av IQ130 2017-03-21 kl. 21:11.
Citera
2017-03-21, 22:11
Medlem
cineramas avatar
Jag blev besviken när de så kallade experterna var kvar! De tog förvisso in en ny, men hemska tanten är kvar och likaså de andra flummarna.

Galen parning det där med gamla tanten och en ungdomlig man. Han såg yngre ut än sina år och hon.. well ja.. Känns som 15 års skillnad där.
Citera
2017-03-21, 23:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
Jag blev besviken när de så kallade experterna var kvar! De tog förvisso in en ny, men hemska tanten är kvar och likaså de andra flummarna.

Galen parning det där med gamla tanten och en ungdomlig man. Han såg yngre ut än sina år och hon.. well ja.. Känns som 15 års skillnad där.
Ja. Hur tänker dom? Han kunde ju fått någon som var åtminstone 8 år yngre istället för äldre. Och hon någon mer jämnårig.
Citera
2017-03-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Snaggade killen var ju skön med sin kommentar om afrikansk vs svenska grannar ... att "när han flyttade in till Fisksätra(?) Så välkomnades han med mat och vänskap av sin granne med afrikanska rötter men att en svensk istället hade bara kollat genom nyckelhålet och kanske sagt hej efter 4-5 år".
Klassiskt, pinsamt svenskt. Han klankar ner på tråkiga svenskar och vurmar för hur fantastiska "andra" är men kan i samma mening inte ens förmå sig att specificera var grannen kommer ifrån. "Afrikanska grannen" som bjöd på "afrikansk mat" är så grovhugget och intetsägande att det enbart kan komma från någon som just älskar att avsky svensk kultur och hylla "andra kulturer" (att dessa personer oftast är helt ovetandes om att dom klumpar ihop flera, helt separata kulturer till en stor massa är alltid lika underhållande, det är liksom mångkulturspoängen man vill åt här. Skit i nyanserna)
Citera
2017-03-21, 23:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag tror att de enda som har chans att fatta tycke för varann är exjuggen och hans parning. De verkade vara på samma nivå i det mesta.

De andra två paren kommer hata varann efter en vecka.
Citera
2017-03-22, 00:35
Medlem
All noterade väl också att en av Sofias kompisar på möhippan var åklagaren från Nyköping som tidigare var med i SVT:s kortare satsning "Domstolen - friad eller fälld?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in