Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Din pessimism är mycket värre än den idealism som du nämner. Och visst, människor kan förändras. För 1000 år sen kallades vikingarna för barbarer eller ociviliserade sjörövare som luktade fruktansvärt illa. Men idag står Sverige som världsledande för demokrati. Men visst, om jag var nazist eller rasist, då, skulle jag tänka annorlunda.
Min fetning.
Jag har själv arbetat i flera krigszoner som inkluderar inbördeskrig.
Jag har själv arbetat i Afrika i nästan 2 år i ett område som kan jämställas med Kongo (kanske värre?)
Att skicka naiva Svenskar att implementera "Gender Equality" till en region där klaner har ihjäl varandra för att få kontroll över en vattentäkt, det är så jävla typiskt Svenskt.
Då är det fan i mig bättre att hålla Feministerna i Sverige tills alla Afrikaner har fått tillgång till säkert vatten, etc.
Sverige utrotade malaria på 40-talet med hjälp av DDT. Även om det skapade vissa problem så klarade landets natur av det och kunde återhämta sig.
I Afrika så dör människor som flugor pga malaria, samtidigt som Sverige och andra kämpar med näbbar och klor för att DDT aldrig skall användas igen. Sketna skalbaggar och pippifåglar är ju viktigare än Afrikanerna!
Sedan till min fetning av din text.
Jo, det är ju precis som det är, passar en åsikt inte in i den mycket tajta åsiktskorridoren så utmålas man till nasse eller rasist. Du borde fan i mig skämmas!
OnT: För att återkomma till Zaida, uppenbarligen så hade hon inte att göra på platsen för kidnappningen. Och personligen så finner jag det intressant att bena ut ansvarsfrågan.
Som jag tidigare skrivit i tråden så är det av intresse att bena ut hennes anställningsförhållande och om hennes mopedresa var beordrad eller sanktionerad av t.ex. FN? Eller, utförde hon en uppgift för någon annan organisation, ett sidojobb utöver den ordinarie uppgiften i Kongo?