2017-03-17, 00:28
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Trump förklaring håller inte, i 2/4 av sina tweets så använde han inte citationstecken och skrev "tapp my phones" och "tapping my phones".

Det finns då två möjligheter. Antingen behärskar han inte sitt eget modersmål eller så är hans förklaring rent skitsnack.

Det här är inte heller första gången han fått gå ut och förklara att hans tweets betytt något helt annat än vad han faktiskt skrivit.

Tror att det är en kombination av båda. Det är allmänt känt att Trumpeten inte ens behärskar grundläggande engelsk grammatik.
http://www.amny.com/news/donald-trump-grammar-syntax-errors-times-when-the-english-language-took-a-hit-1.12471317
Hans ryska grammatik kanske är bättre?

Ang punkt 2
If B.S. was Currency, Trump Could eliminate the US deficit by himself. 'nuff said.
2017-03-17, 00:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Börjar gå utför på allvar nu, senaste Fox News poll:

http://www.foxnews.com/politics/2017/03/16/fox-news-poll-voters-want-congressional-investigations-into-russia.html

Minskat förtroende och ökad misstro, men det allvarliga är att en stor majoritet vill att man undersöker Trumps kopplingar till Ryssland ordentligt. Det är 6 av tio som kräver en sådan undersökning, medan en minoritet vill att man undersöker Trumps prat om övervakning.

Intressant är också att förtroendet för CIA är på en historisk högstanivå.

Risken är uppenbar att kongressen ser dessa siffror och slutar skydda Trump när det kommer till Ryssland.
Det är faktisk så att en majoritet/pluralitet i alla polls (sedan Flynn typ) ville ha en utredning av Ryssland-Trump. Konstigt att det är en nyhet för dig...
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Oj, nu blev det visst väldigt känslosamt här? Men du är tyvärr totalt obekant med amerikanska system eller lagar.
Haha jag är alltid "känslosam" när jag svarar till araben Aramir
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du kan säga vad du vill om offentliga politiker, så länge inte belagt ont uppsåt finnes och bevis saknas. Det är därför Clinton inte kunnat stämma för 30 år av konstanta konspirationsteorier och annat förtal.
Jag kan inte. Trump kan
Annars skulle han redan åtalas, tycker du inte det? Eller vad väntar Obama på? Är han för snäll?
2017-03-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nej, period!

Jo, att falskt utpeka någon som kriminell är solklart fall av förtal. Att du argumenterar som en 5åring gör inte att du har rätt.

Citat:
Självklart är det osant och ett förtal, din arab. Period!

Nej det är sant och lättbevisat. Allmänt känt till och med. Finns även domar att hänvisa till.

Citat:
Hur du uppfattar ordet "arab" är upp till dig. Tycker du att det är en förolämpning kan du gnälla någon annanstans.

För mig är det ingen förolämpning, bara felaktigt. Men att du använder det som en förolämpning säger en hel del om dig.
2017-03-17, 00:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Börjar gå utför på allvar nu, senaste Fox News poll:

http://www.foxnews.com/politics/2017/03/16/fox-news-poll-voters-want-congressional-investigations-into-russia.html

Minskat förtroende och ökad misstro, men det allvarliga är att en stor majoritet vill att man undersöker Trumps kopplingar till Ryssland ordentligt. Det är 6 av tio som kräver en sådan undersökning, medan en minoritet vill att man undersöker Trumps prat om övervakning.

Intressant är också att förtroendet för CIA är på en historisk högstanivå.

Risken är uppenbar att kongressen ser dessa siffror och slutar skydda Trump när det kommer till Ryssland.
Intressant videoval som fox använde för uppstarten av inslaget: Donald tillsammans med en muslim (prins av Saudiarabien besök för någon dag sedan), skakar hand och vara vänliga på andra halvan av tv:n videor av Putin tillsammans och nedre delen av halvan med FBI/CIA videos.

Har Fox börjat ge upp TrumPutin och försöker tvätta bort Donald från deras varumärke?

Sedan ger FOX undersökning att 76% vill se Donald ge bevis på övervakningen:
Citat:
Views are clear on whether the president should produce evidence of his claim about the wiretaps: 76 percent think he should. That isn’t just Democrats, although most agree (88 percent). Republicans (63 percent) and independents (70 percent) also think he should show proof
.

Och enligt Donalds egna nyhetskanal så går det inte så bra hur folk tycker att Donald presterar hittils:
Citat:
The president’s overall job approval rating stands at 43 percent, down from 48 percent a month ago. Fifty-one percent of voters disapprove of the job Trump is doing as president
.
2017-03-17, 00:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jo, att falskt utpeka någon som kriminell är solklart fall av förtal. Att du argumenterar som en 5åring gör inte att du har rätt.
Nej det är osant och lättbevisat. Allmänt känt till och med. Finns även domar att hänvisa till.
Citat:
Nej det är sant och lättbevisat. Allmänt känt till och med. Finns även domar att hänvisa till.
Hänvisa då till att Trump är
"a dangerous con artist who spent a lifetime, spent a career, sticking it to working people!"
Citat:
För mig är det ingen förolämpning, bara felaktigt. Men att du använder det som en förolämpning säger en hel del om dig.
Nej, jag kan inte styra över hur du uppfattar det. Du har bevisligen uppfattat det som en förolämpning. Jag tycker att du är en arab. That's it
2017-03-17, 00:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Och enligt Donalds egna nyhetskanal så går det inte så bra hur folk tycker att Donald presterar hittils:

Vänta nu! Menar du att Fox News fejkar sina undersökningar?
Tror du kanske också att 3mln illegala röstade för Hillary?
2017-03-17, 00:58
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vänta nu! Menar du att Fox News fejkar sina undersökningar?
Tror du kanske också att 3mln illegala röstade för Hillary?
Que? är du fortfarande på droger 24 timmar sedan jag tycke du skulle sluta, inte nyttigt!

Förtydliga din fråga, jag har inte ens nämnt TrumPutins påstående om massor av miljoner illegala röstningar! Fast TrumPutin hade den största publiken någonsin när han svors in som President, det har han själv sagt och det kan ingen motsätta det, inte ens FAKTA!
Senast redigerad av 0rganet 2017-03-17 kl. 01:00.
2017-03-17, 01:00
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Que? är du fortfarande på droger 24 timmar sedan jag tycke du skulle sluta, inte nyttigt!

Förtydliga din fråga, jag har inte ens nämnt TrumPutins påstående om massor av miljoner illegala röstningar! Fast TrumPutin hade den största publiken någonsin när han svors in som President, det har han själv sagt och det kan ingen motsätta inte ens FAKTA!

Kan du svara på frågan?
Är du förresten en tjej, organet?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-17 kl. 01:02.
2017-03-17, 01:02
Medlem
FlashyBears avatar
http://edition.cnn.com/2017/03/16/politics/deputy-defense-secretary-boeing-ties/index.html
Citat:
President Donald Trump has nominated top Boeing executive Patrick Shanahan to fill the second-highest civilian post at the Pentagon, the White House announced Thursday.

As he faces confirmation, the executive's history at Boeing will undoubtedly raise some questions about possible conflicts of interest involving his former employer.
Rolig video har de på CNN valt. Kudos!
2017-03-17, 01:09
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Kan du svara på frågan?
ok förstår din signatur: "Förstår faktiskt inte vad du skriver, så om du kunde ta ett djupt andetag och försöka igen vore jag tacksam "

Jag har inte sagt att FOX fejkar undersökningar men det börjar synas att de kanske inte vill vara Trump News, utan att de ser att det börjar braka åt skogen. Därför börjar publicera andra siffror av deras undersökningar som de annars skippat då det inte passade deras nyhetsvinkel för perioden.
Varför tror du att de visar inslaget som bernad law länkade till som de gjorde? visade det TrumPutin i en "bra" eller ens hyfsad vinkel?
2017-03-17, 01:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Problemet för Trump är att verkligen sade att han ville ha ett "muslim ban" (jag tar här inte ställning till vad han verkligen vill), och nu får han stå till svars för det uttalandet i domstolarna. Till skillnad från media så är inte domstolar byggda på spinn och vaga löften, och de ord man använder spelar roll.

Det är också därför just domstolarna är Trumps värsta fiende; de tricks han framgångsrikt använder mot media fungerar helt enkelt inte i en torr och rationell kontext.
Men är det rimligt (enligt anerikansk rättsordning) att domaren i sin "dom" av en EO beaktar vad presidenten uttryckt vid ett tidigare tillfälle!?
2017-03-17, 01:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Trump News, utan att de ser att det börjar braka åt skogen. Därför börjar publicera andra siffror av deras undersökningar som de annars skippat då det inte passade deras nyhetsvinkel för perioden.
Så du är en foliehatt. Därför frågade jag om du också trodde på andra konspirationsteorier

Citat:
ok förstår din signatur: "Förstår faktiskt inte vad du skriver, så om du kunde ta ett djupt andetag och försöka igen vore jag tacksam "
Citat:
Därför börjar publicera
Börjar... Haha...
Jag har inte sagt att FOX fejkar undersökningar men det börjar synas att de kanske inte vill vara Trump News, utan att de ser att det börjar braka åt skogen. Därför börjar publicera andra siffror av deras undersökningar som de annars skippat då det inte passade deras nyhetsvinkel för perioden.
Varför tror du att de visar inslaget som bernad law länkade till som de gjorde? visade det TrumPutin i en "bra" eller ens hyfsad vinkel?
Precis av samma anledning som de frågade för en månad sedan om Trump tyckte att "Putin is a killer", din foliehatt
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-17 kl. 01:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in