2017-03-16, 13:54
Medlem
Jag saknar säker källa på BO men är tämligen säker på vem det är. Detta baserat på att jag ringde en gammal kamrat som rör sig i kretsar där man har ett ben i varje läger (inte sällan båda i samma) om ni förstår. Han hade hört rykte om att BO är en svensk person med initialerna J.S. Han visste dock inte vilken adress denne bor på. När jag söker på den gatuadress som gärningen anses ha begåtts på finner jag en J.S bland de boende. Går jag in på dennes facebooksida överensstämmer den med den hint som användare "sajebis" gav i inlägg kl 10.00 idag. Jag noterar även att jag har en gemensam vän med vederbörande och det var kamraten jag ringde tidigare idag. Jäkligt känsligt ärende men Jon*t*n S*muelsson (*=a) är mitt bidrag i BO-frågan. Jag kommer i övrigt att vara väldigt försiktig med information i denna tråd.
Citera
2017-03-16, 14:02
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Det är många år sedan det bodde mycket missbrukare i Västertorp! Och det bor inte många invandrare boendes här heller så jag tror tyvärr dessa teorier spricker fort. Denna förort bebyggdes på 50-talet vilket gör att de som flyttade hit då bor kvar vilket gör att det är mycket äldre och sen barnfamiljer som flyttar in just nu då ett generationsskifte sker just nu här. Det är som någon innan skrev väldigt lugnt i V-torp efter kl 22:00 då affärer och kvarterskrogarna stängs. En väldigt lugn förort med ett väldigt litet centrum och matbutikerna är små. Polisen har knackat dörr i vårt hus under förmiddagen som ligger parallellt med Störtloppsvägen. Att ta sig upp via balkongerna på det aktuella huset är lätt då det går att klättra upp på Coops tak och vidare in på balkongerna.

På den aktuella adressen finner jag 22 myndiga personer skrivna.
Av dessa 22 har 9 svenskt namn (alltså 41%).
Så det är bara att hålla med om att 59% är inte så många invandrare i denna trapp...det ser ju ut som i övriga Sverige...
Citera
2017-03-16, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av novakovic
Jag saknar säker källa på BO men är tämligen säker på vem det är. Detta baserat på att jag ringde en gammal kamrat som rör sig i kretsar där man har ett ben i varje läger (inte sällan båda i samma) om ni förstår. Han hade hört rykte om att BO är en svensk person med initialerna J.S. Han visste dock inte vilken adress denne bor på. När jag söker på den gatuadress som gärningen anses ha begåtts på finner jag en J.S bland de boende. Går jag in på dennes facebooksida överensstämmer den med den hint som användare "sajebis" gav i inlägg kl 10.00 idag. Jag noterar även att jag har en gemensam vän med vederbörande och det var kamraten jag ringde tidigare idag. Jäkligt känsligt ärende men Jon*t*n S*muelsson (*=a) är mitt bidrag i BO-frågan. Jag kommer i övrigt att vara väldigt försiktig med information i denna tråd.
Har han bjudit hem afghaner på efterfest? Är b.o ens homofil?
Citera
2017-03-16, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Får inte riktigt hazarfeeling den här gången. Känslan är snarare zigenare/araber. Finns en hel del tattarpopulationer i dessa delar av Söderort och närliggande Fruängen har rikligt med mellanösternslödder, även om båda områdena har gentrifierats en del på senare år. Ett långskott kan ju också vara att det rör sig om klassiskt grovt kriminellt tjacksmuts, även om jag inte riktigt tror på det. Inslagen av våldsam homofili lutar dock åt antingen sönderknarkade individer eller kulturellt särpräglade filurer. Negrer kan uteslutas, inte deras stil.

Vidare är jag tveksam till om de lekt gömma korven med stackars BO. Kan nog vara föremål införda i anus den här gången, flaskor/basebollträ eller liknande. Tror inte att penisar varit inne och farit runt i stolgången, med sädestömning som följd. Nej, detta är ren och skär tortyr, antingen som hämnd eller försök att få ut information, kanske både och.
Ja inte kan hazar benrangel ta sig in i en lgh? Finns en del punf´dare i västeretorp. Kan nog röra sig om araber och drogskuld, kanske somalier dom verkar gilla homosex oxkså.
Citera
2017-03-16, 14:09
Bannlyst
massa hyres på Störtloppsvägen
Citera
2017-03-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novakovic

Hittade hans fb-profil tror jag, han är inte helt straight va? Verkar som ett bögdrama som i Uppsala,.
Citera
2017-03-16, 14:16
Medlem
5549s avatar
Sen kan ju våldtäkt innebära annat än att förövarna haft sex med brottsoffret. Man kan ha stoppat in saker exempelvis, och filmat detta som extra förnedring. Vill minnas att jag har läst om liknande händelser förr.
Citera
2017-03-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Det är många år sedan det bodde mycket missbrukare i Västertorp! Och det bor inte många invandrare boendes här heller så jag tror tyvärr dessa teorier spricker fort. Denna förort bebyggdes på 50-talet vilket gör att de som flyttade hit då bor kvar vilket gör att det är mycket äldre och sen barnfamiljer som flyttar in just nu då ett generationsskifte sker just nu här. Det är som någon innan skrev väldigt lugnt i V-torp efter kl 22:00 då affärer och kvarterskrogarna stängs. En väldigt lugn förort med ett väldigt litet centrum och matbutikerna är små. Polisen har knackat dörr i vårt hus under förmiddagen som ligger parallellt med Störtloppsvägen. Att ta sig upp via balkongerna på det aktuella huset är lätt då det går att klättra upp på Coops tak och vidare in på balkongerna.

Det är nog dags att uppdatera dina lokalkunskaper. Det bor numera en ganska ansenlig andel invandrare i Västertorp.
Citera
2017-03-16, 14:25
Medlem
Provokatörs avatar
Om jag inte är helt tondöv så är min känlsla är att den här historien/tråden kommer att spreta (och kleta) åt alla möjliga håll inom en snar framtid.

/Provokatör
Citera
2017-03-16, 14:41
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Är b.o ens homofil?

Svar: Ja.
Citera
2017-03-16, 14:41
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Dom har tagit sig in via balkongen, eventuellt har övergreppet filmats också. Det är fortfarande mest äldre och barnfamiljer som bor i Västertorp.
Det har flyttat in hundratals nyanlända, mest män. Plats Västertorpsvägen 89. Många afghaner som tror de äger o styr i VB.
artikel 2år sen
http://www.dn.se/sthlm/har-byggs-lagenheter-for-nya-flyktingar/
Senast redigerad av envackerblomma 2017-03-16 kl. 15:03.
Citera
2017-03-16, 14:46
Medlem
> lowplacelikehome

Personligen tror jag att vi kan stryka afghanspåret. Ja, den sannolike BO är homosexuell (garderar med bi-).

> flashback-profiled

Inte straight, nej. Tror att du är inne på rätt spår. Drama inom "grupperingen"....

> 5549

Ja, du tänker exempelvis på en gammal hederlig "galgning". Jag också....och knivning på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in