2017-03-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
Källa på att skytten satt i bilen???? det här med källkritik är svårförståeligt är svårt för många.

rykten är ointressanta

Vi har en diskussion och teorier. Ingen jävla uppsats som ska lämnas in. Vi kan juh för i helvete inte ha källa på var exakt han satt just nu.

Gå kör upp ditt källa??? nånstans så länge.
Citera
2017-03-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Bevisligen.

Men min fundering är kring Södertälje. Alltså, MGM's bror (som var tight med BO) figurerade i utredningen kring mordet i Luna. Samtidigt som BO har polare i den kretsen i Tälje. Förstår du?

BO var girig och hade storhetsvansinne. Att han blev klippt av sitt eget folk är inget konstigt.
Judas förrådde Jesus, Brutus högg Caesar i ryggen. Blir lätt så när man inte tar hand om sina vänner.
Citera
2017-03-15, 00:08
Medlem
Hur kan han FaceTima när de pratar bussnies. Kanske trodde GM att BO spelade in de hela och skjöt de båda
Citera
2017-03-15, 00:10
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Vi har en diskussion och teorier. Ingen jävla uppsats som ska lämnas in. Vi kan juh för i helvete inte ha källa på var exakt han satt just nu.

Gå kör upp ditt källa??? nånstans så länge.

Hur ska man kunna diskutera nått man inte har en aning om?

så du tycker det är en bra ide att låtsas om att man vet om någonting och sen sitta och fantisera över nånting som troligtvis inte stämmer med verkligheten.

Märks att det är många snorungar här inne just nu
Citera
2017-03-15, 00:12
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
BO var girig och hade storhetsvansinne. Att han blev klippt av sitt eget folk är inget konstigt.
Judas förrådde Jesus, Brutus högg Caesar i ryggen. Blir lätt så när man inte tar hand om sina vänner.

Du har fortf inte presenterat någon källa på att dom blev skjutna i bakhuvudet då vet vi att du är en av pappskallarna som skriver trams utan att egentligen ha koll.
Citera
2017-03-15, 00:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos174
Ett samtal mellan Mike och Kawa vore intressant att lyssna på

https://www.facebook.com/ghebru165

Kawas horunge till vän släckte Mikes bästa vän och "förebild" Merhawi Aregai. Blir det ett krig mellan kurder och negrer nu?

Det skrivs mycket om kurder, araber, kineser, mongoler och "negrer" här!
Enligt mitt minne var Merh*wi somalier!
Är "kurd" bara ett skällsord för nationalitet på personer av för er okänt ursprung????
Senast redigerad av NinaBe 2017-03-15 kl. 00:16.
Citera
2017-03-15, 00:23
Medlem
Från Eritrea var han väl.
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det skrivs mycket om kurder, araber, kineser, mongoler och "negrer" här!
Enligt mitt minne var Merh*wi somalier!
Är "kurd" bara ett skällsord för nationalitet på personer av för er okänt ursprung????
Citera
2017-03-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney

Ni förstår inte min poäng.

M. Aregai är på en profilbild med en kille (MGM's bror) som figurerade i utredningen av mordet i Luna. Samtidigt som M. Aregai är polare med vänner till den personen som dog i Luna.

Förstår du?
Citera
2017-03-15, 00:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hur ska hon ha sett GM om hon pratat i telefon med bo

Facetime = videosamtal.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenAFColor
Klart som fan att han kände skjuten, Merhawi va OG hade inte släppt in någon han hade ansett vara ett hot emot honom i bilen

Ja, om det var inifrån bilen så känns det rätt givet.

Citat:
Bevisligen.

Men min fundering är kring Södertälje. Alltså, MGM's bror (som var tight med BO) figurerade i utredningen kring mordet i Luna. Samtidigt som BO har polare i den kretsen i Tälje. Förstår du?

Nej, jag kopplar inte, men jag kanske inte är tillräckligt insatt i Luna-mordet. Vad är det som länkar ihop det med detta?

Citat:
Jag är ledsen men jag är inte övertygad om vikten du lägger vid glaset.

Jag kan komma på flera modeller som tyder på motsatsen till vad du säger men dom är lika vaga och baserade på samma dåliga bilder som du hänvisar till att det är ingen ide.

men ta fram dom bästa bilderna du sett, som sagt jag är inte imponerad av dom jag sett, klippet då snuten tar ut han är väldigt dålig också då man inte ser detaljer och bilden är skymd mycket

Finns i tråden. Jag orkar inte leta fram dom igen.

Citat:
Men hallå skärp dig nu, du tar fortf för givet att GM satt i baksätet när det är långt ifrån bevisat.

Nej, läs vad jag skriver. Jag får inte ihop den biten med påståendet att GM satt i baksätet. Om GM inte satt i baksätet är det inget märkligt.
Citera
2017-03-15, 00:26
Medlem
Citat:
Hur ska man kunna diskutera nått man inte har en aning om?

så du tycker det är en bra ide att låtsas om att man vet om någonting och sen sitta och fantisera över nånting som troligtvis inte stämmer med verkligheten.

Märks att det är många snorungar här inne just nu

Du är juh lagom trött i huvet. Med din logik kan alla trådar stängas ner tills fup och allt är uppe.

Som sagt, just nu diskuteras teorier utan att ha källor. Källor kan man ha till saker som är "bestämda". Alltså, där fakta är fakta. Resten är spekulationer/teorier.

Förstod du nu, stora pojke?
Citera
2017-03-15, 00:29
Medlem
Kort och gott, M. Aregai var alltså polare med både personer kring han som dog i Luna(Tälje) och polare(väldigt bra) med killen som var intressant för utredningen.

Jag tycker det är skumt.
Citera
2017-03-15, 00:33
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Du är juh lagom trött i huvet. Med din logik kan alla trådar stängas ner tills fup och allt är uppe.

Som sagt, just nu diskuteras teorier utan att ha källor. Källor kan man ha till saker som är "bestämda". Alltså, där fakta är fakta. Resten är spekulationer/teorier.

Förstod du nu, stora pojke?

Du verkar ha mentala problem. Låt mig bryta ner detta så du förstår.

Det är inga problem att diskutera saker man inte vet allt om, titta hur trollfeeder gör..

En viktig del är att man motiverar varför man tror en sak, i hans fall va det om avsaknaden av glas inne i bilen, även fast jag inte håller med trollfeeder så kan vi ha en diskussion på det sättet.
Jag vet inte heller, men däremot vet jag om vad jag inte vet.

Sen finns det massa pajaser här inne som bara antar att han blev skjuten innifrån pga dom hört det från nån luffare som hört det från någon annan etc.

Fattar du??

Dom enda som vet är polisen, ambulanspersonal och GM och KANSKE(inte troligt) dom som hittade dom i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in