2017-03-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Förstår inte charmen med preparatet, men alla har väl olika förutsättningar. Provat både i kombination med andra godsaker samt igår på fastande mage. Gemensamt för tillfällena är en försämrad balans, och utan andra preparat så erhöll jag en oerhörd tröttnadskänsla. Ställer mig tveksam till att man ska uthärda det för att nå fördelaktiga effekter? Men tänkte dubbelkolla det genom er
Jag tycker verkligen inte att du ska göra det, men jag kände att det först nådde sin fulla potential efter ett gäng gånger.

Jag kände precis som du, men jag använde lyrica första gångerna för att ta bort opiat-abstinens vilket funkade utmärkt. Hade jag mått tip-top när jag testade första gången hade jag nog känt som du.
Citera
2017-03-12, 20:13
Medlem
DarkOceans avatar
Blir verkligen skön på det men kan tyvärr inte hålla mig vaken, men har hjälpt mig med mina sömnproblem
Citera
2017-03-12, 22:34
Medlem
Jag blir helt snurrig av Lyrica. Det är skönt men ändå obehagligt på nåt sätt. Känns som att jag är speedad som fan i 3 sekunder sen extremt trött i 3 sekunder och så håller det på ett par timmar. Helt sjukt. Vinglig när man ska gå på toa t.ex. Skulle aldrig få för mig att gå ut, jag måste se helt cp ut haha.
Citera
2017-03-13, 18:12
Medlem
Sezlows avatar
Jag är en av dem som - är mer eller mindre tvungen - att dagligdags gå på både Imovane (alternativt Stilnoct) och Lyrica. Jag hade gärna sluppit dem allihop.

Det finns inget glamoröst med dem efter några år, på höga - legalt föreskrivna - doser.
Citera
2017-03-13, 20:11
Medlem
Att ta Lyrica 3 gånger i veckan är alldeles för ofta va? Är som att be om AT ?
Citera
2017-03-13, 22:05
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Det tror jag inte är för ofta, var längesen jag använde lyrica så sällan men vad jag vet är att avtändningen är vidrig, passa dig för den, bli aldrig utan lyrica
Citera
2017-03-14, 09:57
Medlem
Alltså jag tycker ändå jag har lärt mig att trappa ur sub väldigt långsamt med minimala symtom. Hur är det med Lyrica, nån som verkligen gjort det långsamt? Tycker att det borde funka med det också. Typ att man tar bort 25mg lite då och då beroende på hur länge man brukat.

Ett knep jag har lärt mig av en bekant som funkar sjukt bra med vattenlösliga (som lyrica vl är?) substanser. Om man tex lägger tre veckors dos i en behållare, med opium som jag testade detta med, var det ett vanligt dricksglas, ser till att substansen är upplöst i vattnet. I mitt fall tog jag en tesked två gånger om dagen och för varje gång man tar, fyller man på med lika mycket vatten, tillredningen blir alltså svagare successivt och man får en snygg kurva på uttrappningen.

Detta funkar utmärkt med sub, men man får använda väldigt lite vatten och borde även funka bra med lyrica. För det är väl vattenlösligt?
Citera
2017-03-14, 10:10
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Nejdå. Det är lugnt.
Citera
2017-03-14, 10:25
Medlem
DarkOceans avatar
Det måste jag prova tack för tipset
Citera
2017-03-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Nejdå. Det är lugnt.
Det är klart att det inte är, nån period då och då kanske, men tar man lyrica tre ggr/vecka, tror jag övriga dagar långsamt men säkert förvandlas till riktiga pissdagar. Nan kan ju räkna ut med arslet vad som händer sen.

Jag har ingen jätteerfarenhet av just lyrica, men av droger rent generellt, och jag gissar att man bör hålla sig till nån gång varannan vecka om man vill vara på den säkra sidan. Men visst det finns säkert undantag.
Citera
2017-03-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Det är klart att det inte är, nån period då och då kanske, men tar man lyrica tre ggr/vecka, tror jag övriga dagar långsamt men säkert förvandlas till riktiga pissdagar. Nan kan ju räkna ut med arslet vad som händer sen.

Jag har ingen jätteerfarenhet av just lyrica, men av droger rent generellt, och jag gissar att man bör hålla sig till nån gång varannan vecka om man vill vara på den säkra sidan. Men visst det finns säkert undantag.

Någon gång varannan vecka är lite väl långt mellan gångerna, när man mår förjäligt? 1-2 gång i veckan borde man vara relativt safe kan jag tycka.
Senast redigerad av blaha95 2017-03-14 kl. 18:23.
Citera
2017-03-14, 21:51
Medlem
DarkOceans avatar
Om man får skit finns det säkert bättre lösningar, men själv självmedicerar jag mig själv med lyrica, tar det dagligen 1200 mg varje kväll när jag kommer hem från jobbet, bästa stunden på dagen, men har provat på att vara utan och det var inte att leka med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in