2017-03-14, 18:40
Medlem
Visserligen en UD-rapport från 2006 men jag betvivlar att tillståndet är så mycket bättre i Kongo nu år 2017.

..............

"Den oerhört allvarliga situationen vad gäller mänskliga rättigheter kännetecknas av godtyckliga frihetsberövanden, plundringar, hot, utpressning, kidnappningar, tortyr, förstörelse av egendom, våldtäkter, kannibalism, stympningar och massakrer.
.
.
I många fall har brutala våldtäkter skett på ett systematiskt sätt med stympningar av kvinnors genitalier. "

................

http://www.manskligarattigheter.se/dm3/file_archive/070305/336dc658c4c3f9e996216995d6222909/DRKongo_2006.pdf
Citera
2017-03-14, 18:43
Medlem
adressandrings avatar
Här är en bild på henne:

http://www.dn.se/Images/image/14/81/784024.jpg
Citera
2017-03-14, 18:43
Medlem
Men det är värst vad man är tyst i media? Är det slow motion på UD?

Tror man att centralmakten skall kunna förhandla dom fria. Att Trump skulle agera tror jag inte på, jag tror inte han gillar FN egentligen...men kan han ingripa så kanske det går snabbare.
Citera
2017-03-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är i Sverige vi skall verka och inte i utlandet för pengar. Jag är politiskt aktiv nu och lägger inte ned utan kommer att bekämpa all politik som utplånar vår nation..
Nu gillar inte moderatorn att vi har gått ifrån ämnet.

Jag ser att många tänker som jag. Tjejen blir nog fri men det tar tid, on topic!

Sverige är ju medlemmar i FN och hennes uppdrag var väl att se till att man i Kongo följer någon specifik FN-resolution? Hur du kan mena att FN utplånar vår nation är svårbegripligt, de arbetar ju för världsfred.
Citera
2017-03-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men det är värst vad man är tyst i media? Är det slow motion på UD?

Det är notoriskt svårt att lösa ut folk, vad de än hamnar i för skit. UD är dessutom det mest inkompetenta och värdelösa organet som finns i det svenska systemet. Du pratar vidare om Trump och allt möjligt, men vad fan har det med saken att göra? Bernadottestiftelsen eller vad det var - tror du de har tillräckligt med pengar att spola ner i ett knarkargäng i kongolesiska djungeln? Då offrar de väl hellre 36-åringen?

En spontant gissning är dessutom att alla redan utgår från att de är döda, då de sökt med helikopter, snarare än att försöka kontakta terrorister eller vad fan man nu borde ta för steg om man ville få dem fria.

Tror också att alla fattar, innerst inne, att Zaida Catalan hade ett rent tramsuppdrag och att hon endast är att betrakta som en kvalificerad bidragstagare. Därmed inget att bry sig om. Det hyschas ner. Familjen vill inte att hennes namn ska nämnas; finns nog en anledning, de om någon förstår väl om det är kört.

Med handen på hjärtat får man också fråga sig vad det hade haft för värde att just hon och det andra könlösa neutrumet ska klara sig. Det är massor med folk som kidnappas och verkligen blir helt kvaddade, vem bryr sig om dem? Som sagt, lägg handen på hjärtat och fråga om det är Zaida Catalan och hennes kollega. Jag tror att de är typiska vänstermuppar som följer manus och gör allt för att uppnå status.
Citera
2017-03-14, 19:05
Medlem
Den bilden hon har på Facebook, är det så hon åkte omkring när hon blev kidnappad? Skjutsad på moped av en kongoles?
Citera
2017-03-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
(FB) Svenska FN-observatören Zaida Catalán kidnappad i Kongo 2017-03-13

Svar ja, det är belagt och faktamässigt. Dessutom med attityden att "The Witches are coming" om du såg det? Det har uppmärksammats redan, men jag tycker det hör till saken att hon hade en så pass oseriös inställning också, i grunden.

Det är ju inte så svårt att se hur hon har tänkt sig, liksom hon och förebilden Gudrun kommer och ska krossa mansväldet i djupaste afrika, betraktad som "häxa" därav då alltså...

Bildtexten till mopedbilden är Living la vida loca in DRC (democratic republic of Congo)...
Citera
2017-03-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Bildtexten till mopedbilden är Living la vida loca in DRC (democratic republic of Congo)...

Menar du att någon har gått in och tagit bort den allra senaste bilden hon la upp, med "The Witches are coming"? Såg detta i går och det var andra som reagerade på det också.

Som sagt, när det gäller "skyll dig själv"-attityden så är den kanske inte helt ogrundad. I alla fall när man ser vad hon hade för inställning i grunden och att hon knappast kan räknas som en seriös människa någonstans, oavsett vad vissa helt utan några som helst grunder insisterar på.
Citera
2017-03-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Menar du att någon har gått in och tagit bort den allra senaste bilden hon la upp, med "The Witches are coming"? Såg detta i går och det var andra som reagerade på det också.

Som sagt, när det gäller "skyll dig själv"-attityden så är den kanske inte helt ogrundad. I alla fall när man ser vad hon hade för inställning i grunden och att hon knappast kan räknas som en seriös människa någonstans, oavsett vad vissa helt utan några som helst grunder insisterar på.

Nej nej, den är kvar, jag menar att även mopedbilden har en oseriös text, Living la vida loca in Kongo liksom...känns som en lite konstig text av en FN-anställd
Citera
2017-03-14, 19:21
Bannlyst
Hoppas hon överlever och går ut i media om hur det var
Citera
2017-03-14, 19:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den bilden hon har på Facebook, är det så hon åkte omkring när hon blev kidnappad? Skjutsad på moped av en kongoles?
Ja, hon åkte på en moped framförd av en kongoles. Det är väl rätt enkelt att utgå ifrån att det är just kongoleser som kör mopedtaxi i Kongo .. eller?
Citera
2017-03-14, 19:29
Medlem
Citat:
Nej nej, den är kvar, jag menar att även mopedbilden har en oseriös text, Living la vida loca in Kongo liksom...känns som en lite konstig text av en FN-anställd

Tack för det påpekandet! Det räcker som sagt gott och väl för att visa på hennes i grunden bristande seriositet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in