Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 13:56
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ja det är ett märkligt beteende som Pelle Svensson uppvisar. Högerpoliserna höll efter hans uttalande en lite lägre profil än vanligt kan jag tänka mig och i vissa fall blev de till och med landsförvisade.

Scientologerna drog sig tillbaka in i sina hålor men en del av dem flydde även de utomlands.

Pelle Svensson är inte den som ger upp i första taget, stark och envis. Men i det här fallet var det någon som sa åt honom att backa, och det gjorde han efter ett tag. Men tydligen ville han låta piskan vina först.

Men ändå är väl det mest märkliga i det hela, hur gör Pelle Svensson kopplingen mellan Högerpoliser och Scientologerna?
Säkert uppdiktat hela historien.
Och varför sorteras Scientologispåret under Polisspåret?
Fabricerat säkerligen.

Det som slår mig först nu är att Pelle Svensson och Hans Holmér var rätt nära bekanta i och med deras gemensamma intresse, Friidrottsförbundet.

I sin tur kan det innebära att det var självaste Holmér som sa till Pelle Svensson att släppa taget om Scientologispåret som ledde till hans egen poliskår.

För att sedan involvera Ulf Spinnars som viittne för att fälla Christer Pettersson och som sagt tidigare lämna in alla dokument och handlingar till PU som berör Scientologerna och Byrå 1…….

.

.

Citat:
https://knanilsson.wordpress.com/2013/03/30/en-tankbar-losning-av-mordet-pa-olof-palme/
Den 15 oktober 1986 lämnade en Ulf Sv, då han i en narkotikautredning rutinmässigt tillfrågades om han kände till något om mordet på Olof Palme, uppgifter om att en annan person, senare identifierad som Ulf Spinnars, gjort underliga uttalanden om mordet. En vecka senare tog Ulf Sv kontakt med polisen för att ta tillbaka det han sagt tidigare. Han uppgav att han varit onykter och velat briljera samt att han var osams med Ulf Spinnars och velat ge igen. Vid detta tillfälle uppgav Ulf Sv vidare att hans tips skulle gått ut på att Ulf Spinnars känt mördaren. Detta hade Ulf Sv, av allt att döma inte sagt vid sin tidigare kontakt med polisen.
Ulf Spinnars uppsöktes den 11 november av polismannen Göran W. Spinnars uppgav då att han mordkvällen befunnit sig i en lägenhet som tillhörde Christer Pettersson, dit han anlänt omkring 21.00. Christer Pettersson återkom 01.00 och Spinnars hade då gått hem till sin tillfälliga bostad i Rotebro. I detta uppslag anges vidare att Ulf Spinnars fann det konstigt att han skulle vara misstänkt. GK uppger att det förefaller som om utredningen gått ut på att fastställa om Ulf Spinnars kunde vara identisk med gärningsmannen. Detta bestyrks av nästa dokumenterade åtgärd i uppslaget, som ägde rum 23 april 1987. Christer Pettersson kontaktades per telefon. Pettersson meddelades då att en person uppgett att han varit hemma i Petterssons lägenhet den 28 februari. Pettersson svarade då spontant: ”Det var Ulf Spinnars han kom till mig vid 19 – 20.00-tiden innan jag åkte till stan och fick vara kvar i lägenheten när jag åkte.” Pettersson uppgav vidare att när han kom tillbaka vid 23.30-tiden låg Spinnars på golvet och sov ruset av sig. Han var kvar ett tag innan han åkte hem. Pettersson visste inte exakt när detta skedde. Pettersson talade vidare om att han tidigare blivit hörd av polisen om palmemordet tillsammans med Sigge Cedergren och om sina egna förehavanden mordkvällen.
"Kan det vara en tänkbar lösning?"

KARL N ALVAR NILSSON

Jag anar en komplott innehållande Holmér, Svensson och Spinnars.
Ja även Nässén och Cedergren.

Det ser ut som om man anlitat "trovärdiga" narkomaner i syfte att sätta dit sin knarkande kollega Christer Pettersson.

http://www.expressen.se/sport/svensson-faller-en-skugga-over-hela-laget/
"Medaljkandidat i OS
Tomas Johansson kom tvåa vid OS i Los Angeles 1984, men fråntogs medaljen när han åkte fast i en dopingkontroll. Günther skulle ha kvalat till OS i slutet av april och hade varit en svensk medaljkandidat i London.
– Blir man trea på EM, då kan man säga att man ligger ganska nära till att vara medaljkandidat i OS också. I och med att Europa är så starkt, säger Pelle Svensson till SportExpressen.se."

Holmér satt i Dopingkommiteen.
Var verkligen Pelle i Los angeles hoppas att jag tror fel…
Senast redigerad av Gothus 2017-03-09 kl. 14:39.
Citera
2017-03-09, 15:08
Medlem
Gothuss avatar
Lasse Lind från Sverigepartiet förekommer i Spinnars förhörsprotokoll.

Lasse Lind?
Roger Wersocki-Lind?

Finns det något släktskap Klippo?

Har Pelle Svenson haft Ulf Spinnars som sin klient i tidigare brottsmål?
Svensson hade sin firma i Sundsvall om jag inte minns fel.

Jag tror nämligen att det är just precis så det har gått till.

Ulf Spinnars bytte efternamn.
Harri Miekkalinna gick även under annat efternamn ett tag
Senast redigerad av Gothus 2017-03-09 kl. 15:31.
Citera
2017-03-09, 15:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
.......Den innersta kärnan av det som hände efter mordet under två år kan begränsas till tre personer. Ingvar Carlsson, Hans Holmer och Ebbe Carlsson. Alla andra är enbart bipersoner.
....... Jallai tror att det var Holmer som talade om för IC vad som gällde. Samtidigt bortser han från möjligheten att det var en tredje spelare som talade om för båda vad som gällde. En spelare som under många år bestämt den vidare utvecklingen. En makt som än idag kan anas. Och eventuellt kan spåras via trakasserier mot Lingärde och Martinger. En tidlös sådan som var invävd i maktstrukturen och ytters hemlig. Som kanske IB/IB03.......
Just dessa tre IC-HH-EC är precis vad SPF kunde ha kvar som gisslan efter att man övertagit IB/IB03 verksamhet till en förberedande statskupp. Oavsett färg på kommande regeringar skulle yttersta makten innehas av dem som i hemlighet kunnat komma överens med både GRU och NATO om en framtida världsfred på eliternas egna villkor.
Nu gällde att få OP eliminerad först så att återstående vittnen till detta lömska maktövertagande skulle kunna tystas systematiskt mot varandra. IC kunde då omöjligt avslöja onda aningar mot Lisbet och Feldt exv och Ebbe knappast sin olust mot Guillou och Näss. Det Holmér i förväg fått veta om CIA, GRU och Säpos övningsscenario mot polis och civilförsvar inför tänkbar statskupp gick möjligen att få Ebbe och IC införstådda med men inga fler med större trovärdighet utom OP.
Holmér kunde då i förväg ha fått godkännande från OP och IC att låta genomföra övningen med de risker som fanns för ensam galnings eller hemliga organisationers ingripande. Den antidemokratiska mentalitet som SPF delade med världens ledande eliter kunde bara ingen föreställa sig. Trakasserierna mot Lingärde och Martinger tyder på samma makt och mentalitet i SPF efterfölje precis som i det mesta med minsta anknytning till MOP.
Citera
2017-03-09, 16:20
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Lasse Lind?
Roger Wersocki-Lind?

Finns det något släktskap Klippo?

Har Pelle Svenson haft Ulf Spinnars som sin klient i tidigare brottsmål?
Svensson hade sin firma i Sundsvall om jag inte minns fel.

Jag tror nämligen att det är just precis så det har gått till.

Ulf Spinnars bytte efternamn.
Harri Miekkalinna gick även under annat efternamn ett tag

Klippo, eller någon annan som är duktig på att hitta folk får gärna kolla upp om det mot förmodan finns något samband/släktskap mellan Peter Anstrin och Bo Anstrin så att vi kan släppa det sen.
Något säger mig att båda är skåningar.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-09 kl. 16:22.
Citera
2017-03-09, 16:35
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Byrå 1
"Den 4 september 1987, var spaningsledningen så överraskande optimistisk, att dess talesman Ingvar Eriksson avslöjade för medierna:
"Gemensamt för sekterna och brödraskapen har varit det intensiva hatet mot Olof Palme, som betecknats som "Satan själv" och någon som "måste utrotas". Dessa extrema grupperingar har de ekonomiska resurser som behövs för att finansiera ett mord, och just så kan ha skett. Vi är idag mycket optimistiska när det gäller "sektspåret", för det har nämligen dykt upp något utomordentligt intressant i ett av de gamla spåren...".

Vad tror du själv Ingvar Eriksson syftade på i sitt uttalande i september 1987?

Vad spaningsledningen håller på med mellan september -87 till september -88 är oerhört intressant.

"Hans Holmér fick sparken efter fiaskot med PKK-spåret. Istället kom Ulf Karlsson in som spaningsledare. "Ingen känner längre till honom eftersom han inte gjorde någonting" , sa Gunnar Wall.

Hösten 1988 började den tredje spaningsledaren, Hans Ölvebro, intressera sig för Christer Pettersson, som varit på spelklubben Oxen (som låg nära mordplatsen) just under mordkvällen.

Man smygfilmade Pettersson, hittade inga bevis, förhörde hans flickvän, fann ingenting, avlyssnade flickvännens telefon när hon ringde till Pettersson och berättade att hon just blivit polisförhörd om mordet, med förhoppningen att Pettersson skulle säga något som stödde mordmisstanken.

Istället var Pettersson mest irriterad över att hans katt försvunnit."

http://www.lidingosidan.se/lidingo/gubbrora-och-mordet-pa-olof-palme/
Senast redigerad av Gothus 2017-03-09 kl. 16:42.
Citera
2017-03-09, 16:46
Medlem
knussligs avatar
Hoppar in i tråden med ett litet tips, förmodligen är det något ni känner till redan, men för säkerhets skull tänkte jag posta det.

Lyssnade på senaste avsnittet av Palme-mordspodden där Bertil Wedin diskuterades. Blev lite nyfiken och googlade lite förstås, och hittade den här sidan:
http://www.hri.org/news/cyprus/tcpr/2005/05-09-19.tcpr.html

där det nämns följande i en artikel från 2005:
Citat:
Turkish Cypriot, English-language weekly CYPRUS TODAY newspaper (17-23.09.05) reported under the title Homebuyers to turn screws that foreign buyers in the occupied area of Cyprus, who have been deceived by local estate agents, met last week to take action against them. The paper published the following report by Bertil Wedin:

About 100 foreign residents-most of them...

och lite längre ner i artikeln:

Citat:
A Homebuyers Pressure Group committee was elected under the chairmanship of Conny Larsson, a Swedish-born writer and journalist with international connections

Blev nyfiken på vem Conny Larsson var och blev rätt förvånad av att få fram att han skrivit en bok om mordet på Olof Palme och hävdar att mördaren är en gammal vän till honom, som han kallar Lennart i boken...

https://manssonskultur.se/2016/01/30/nu-ska-jag-upp-och-skjuta-den-javeln-olof-palmebok-av-conny-larsson/

Det måste ju vara Bertil Wedin som är vännen "Lennart", eftersom de bor på samma ställe och aktiva i samma förening. Å andra sidan är det ju konstigt om han skriver en bok om sin vän. Är mördaren en gemensam vän till dem båda kanske?

Vad tror ni om detta?
Senast redigerad av knusslig 2017-03-09 kl. 16:56.
Citera
2017-03-09, 17:31
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Lasse Lind?
Victor Gunnarsson´s manifest
"Extremism samt Sveriges kommande perestrojka.
Denna dag betraktar jag en Arbetet-artikel från 14 mars 1987. Det är på insändarsidan som Hans Andersson, forskare i svensk extremism. Man kan just undra vad denne herr Andersson har doktorerat i.

”Tvinga fram extremisterna i ljuset” är rubriken på denne ”namnkunnige” forskares artikel. ”Forskaren” Hans Andersson fastslår här, advokat Francks och do:s framförda förslag, att med Sveriges rikes lags hjälp förbjuda extremistgrupper som EAP, BSS, Svenska folkets väl, Sverigepartiet, Framstegspartiet o.s.v.

Man undrar just också om dessa förbud skulle gälla extremgrupper till vänster, ex-vis KPML, sympatisörer i Sverige till Peru-guerillan Sendera Luminoso. De sistanämnda är kanske inte nog extrema för ex-vis f.d. FNL-ledare i Sverige eller ens för forskaren Hans Andersson. Jag måste fråga forskaren Leif G.W Persson vad han anser om svenska supporters till den maoistiska, peruanska terror-gruppen. Jag borde nog tillfråga forskaren Jan Myrdal och forskaren Ingvar Carlsson, tillika forskaren Sten Wickbom, om samma extremistgruppers berättigande i ”idyllen” Sverige.

http://www.leopoldreport.com/manifest.html
Citera
2017-03-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Hoppar in i tråden med ett litet tips, förmodligen är det något ni känner till redan, men för säkerhets skull tänkte jag posta det.

Lyssnade på senaste avsnittet av Palme-mordspodden där Bertil Wedin diskuterades. Blev lite nyfiken och googlade lite förstås, och hittade den här sidan:
http://www.hri.org/news/cyprus/tcpr/2005/05-09-19.tcpr.html

där det nämns följande i en artikel från 2005:

och lite längre ner i artikeln:

Blev nyfiken på vem Conny Larsson var och blev rätt förvånad av att få fram att han skrivit en bok om mordet på Olof Palme och hävdar att mördaren är en gammal vän till honom, som han kallar Lennart i boken...

https://manssonskultur.se/2016/01/30/nu-ska-jag-upp-och-skjuta-den-javeln-olof-palmebok-av-conny-larsson/

Det måste ju vara Bertil Wedin som är vännen "Lennart", eftersom de bor på samma ställe och aktiva i samma förening. Å andra sidan är det ju konstigt om han skriver en bok om sin vän. Är mördaren en gemensam vän till dem båda kanske?

Vad tror ni om detta?

Nej, absolut inte Wedin. Mkt yngre man, dessutom enarmad. Finns säkert ngr i tråden som har riktiga namnet. Dessutom kriminell och kallad smugglaren som PU sedan förhört..
Citera
2017-03-09, 18:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Svar till Ove.
Flummiga, tvetydiga och bristfälliga vittnesuppgifter om gärningsmannens agerande, sopmaskiner som städar platsen. Indiern.
Många framförda teorier om utbytta, tvättade och ovarsamt hanterade upphittade kulor. Konspiratoriska åsikter om obduktionsprotokollet, sårkanalernas tydliga bevis(enligt dig)för hur en kula från ett höghastighetsvapen uppför sig när den penetrerar mänsklig vävnad......
Mannen bakom paret Palme hade då som uppgift att först markera/peka ut målet åt skytten som var beväpnad med lämpligt gevär. Skytten skulle då ha haft en bekväm plats med bra utsikt över båda sidor av vägen(är det möjligt att hitta en sådan plats?). Markören hade sen till uppgift att avlossa lösa skott i samma stund som prickskytten? (hur ska du annars förklara vittnesuppgifter om mynningsflammor) och kontrollera om kulan/kulorna uppnått önskat resultat.
Nej, varför skulle det vara så Ove? Ge mig en bra anledning, gärna!
Citat:
Du bör ändra ditt sätt att se på verkligheten tycker jag, annars kommer ingen att friskförklara dina inlägg. Svara gärna på det jag frågade dig om! Tack på förhand
Främsta anledningen till att det kan vara på de sätt jag undrat över är just alla dessa märkliga reaktioner från folk som inte ens själva kunnat läsa eller förstå vad jag skrivit. Är det igen källan för din plötsliga besatthet av scientologspår som driver dig?
Citera
2017-03-09, 18:22
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Främsta anledningen till att det kan vara på de sätt jag undrat över är just alla dessa märkliga reaktioner från folk som inte ens själva kunnat läsa eller förstå vad jag skrivit. Är det igen källan för din plötsliga besatthet av scientologspår som driver dig?

Den borttappade pusselbiten som åter kommit i ljuset, alla ord alla uppslag alla namn(nästan)finns där. Jag tror att det är den rätta vägen.

Hans Holmér gömde pusselbiten, Lars Krantz förde fram den i ljuset på ett olämpligt vis.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-09 kl. 19:02.
Citera
2017-03-09, 18:26
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det här är en typisk efterkonstruktion sedan ett första villospår om VG som IvB sa sig ha tipsat Leopoldreport om inte längre kunde kännas trovärdigt för oss fortsatt nyfikna med besvärande följdfrågor.

VG var ett besvärande vittne helt enkelt och var inte nöjd med den relativt skyddade tillvaro han fått i USA mot att han inte skulle försöka göra sig trovärdig inför någon om sin historia.
När och varifrån fick du själv upp Scientologispåret och alla initierade uppgifter om detta?

Jag vill bara veta vad man hittade i husrannsakan hos Victor Gunnarsson.
I de länkar som jag ofta bifogar finns information om Scientologikyrkan.

Scientologispåret är det hetaste spåret i september 1987 enligt spaningsledningen. Vad händer då?

Advokat Per Svensson lämnar in alla sina handlingar och uppgifter om Scientologerna och Byrå 1 till PU av rädsla för sitt eget liv?

Eller efter överenskommelse med Hans Holmér om att det spåret ska upphöra där och då.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-09 kl. 18:51.
Citera
2017-03-09, 19:20
Medlem
Gothuss avatar
"När Donald F först berättade i Radio Gotland om wt-männen från mordnatten så hävdade han att sb-enheten rapporterade till föräldraföreningen mot narkotika, som i sin tur rapporterade till kriminalkommissarie Augustsson. Den sistnämnde var, såvitt jag kan förstå, verksam inom rikskrims narkotikarotel.

Jag antar att det här innebär att det är tänkbart att det är rikskrim som sitter på uppgifter om den här spaningen, snarare än länskrim."

https://gunnarwall.wordpress.com/2017/03/01/trettioett-ar-fragorna-star-kvar/#comment-4258
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in