2017-03-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kan det vara så att Kista är "neutral" mark. Då det till största delen tycks vara kontor.

En skolas parkering på kvällen en öde och bra plats att träffas på.

Att två offer blev skjutna i huvudet är intressant. Ett huvud är inte så lätt att träffa som man tror.

Satt GM i baksätet?
Eller stog han utanför och fönstret nervevat?

Att en bil skulle ha stannat till brevid och bara öppnat eld och fått in två klockrena träffar låter osannolikt.

Det man undrar nu är när hämden för dessa kommer.

Många snackar bajs här inne. "Ledaren" har många fiender men skapade sig ännu fler i och med skjutningarna som hände i på E4an och Fagersjö där en blev skjuten 5 gg, det var det senaste han gjorde. I och med detta har han satt sig i en stor fara och satte lejonen i ett nytt krig med tensta/rinkeby och hallonbergen. Sedan är det många från husby som associerar sig med lejonen men inga som skulle vilja gå i krig för dom då husby är neutrala i denna konflikt och har goda förbindelse med tensta och Rinkeby.
Citera
2017-03-09, 07:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Vilken härlig morgon!
Känns lättare att hoppa upp ur sängen idag!
Är det någon som känner till motivet?
Ouppklarade affärer, de säljer droger i fel område?...
Citera
2017-03-09, 07:40
Medlem
Alla som är intresserad av brottsplatsen kan se bilder på instagramkontot swepixsweden.

Båda rutorna är pepprade
Citera
2017-03-09, 07:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Det var slarvigt av mig att inte censurera namnen, men det är nu gjort. Kan vi inte ha en lite hövligare ton. Jag försöker bara få klarhet i vem det andra dödsoffret är. Någon YR tycks inte vara folkbokförd i Sverige så därför undrar jag fortfarande.
Nu är det inte hela världen att en kriminell babbe felaktigt får sitt omaskade namn outat på FB.
Det kommer aldrig att söka ett hederligt jobb under hela sitt liv så att dennes namn ligger på Google gör absolut inte ett pillevitt
Citera
2017-03-09, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Alla som är intresserad av brottsplatsen kan se bilder på instagramkontot swepixsweden.

Båda rutorna är pepprade
Länk till kontot

https://www.instagram.com/swepixsweden/
Citera
2017-03-09, 07:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Något släktband med fotbollsspelaren Henok Goitom som ju också kommer från dom krokarna?

Henok och Johnatan låter inte som ett vanligt Mena namn.
Men de tycks ha rötterna i Eritra.
Citera
2017-03-09, 07:46
Medlem
Citat:
Det var slarvigt av mig att inte censurera namnen, men det är nu gjort. Kan vi inte ha en lite hövligare ton. Jag försöker bara få klarhet i vem det andra dödsoffret är. Någon YR tycks inte vara folkbokförd i Sverige så därför undrar jag fortfarande.
Om förnamnet är ett vanligt smeknamn som t.ex Jonte så finns en person, 20 år, bosatt i Bandhagen en!iigt Ratsit.
Citera
2017-03-09, 07:53
Medlem
Citat:
hade du inte besvarat en annan användares inlägg med "om man nu läser hela tråden" och själv uppenbarligen inte läst hälften utav den så hade min ton varit annorlunda. spydigt av dig tyckte jag!

en till synes god vän till Y.R. släpptes fri från att varit inlåst för bara nån vecka sedan. på den bilden står det #free och på denna som laddades upp för 6 veckor sedan står det #sesSnart och #saknarejj. jag spekulerar hej vilt nu men det kan ju vara så att det skurit sig mellan dom två och snubben på bilderna är GM. det är ju säkerligen mer troligt att han bara råkat komma ut från lås och bom i samma veva som kompisen blir pepprad, men man vet ju aldrig!
Citera
2017-03-09, 07:54
Medlem
Juristakutens avatar
Efter lite sökningar så hittade jag då äntligen:
Y*nathan Hect*r Rej*a Vää*ä*e* född 1996 bosatt i Bandhagen.
*=o *=n
Mamman är uppenbarligen finska.
Citera
2017-03-09, 08:01
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
hade du inte besvarat en annan användares inlägg med "om man nu läser hela tråden" och själv uppenbarligen inte läst hälften utav den så hade min ton varit annorlunda. spydigt av dig tyckte jag!

en till synes god vän till Y.R. släpptes fri från att varit inlåst för bara nån vecka sedan. på den bilden står det #free och på denna som laddades upp för 6 veckor sedan står det #sesSnart och #saknarejj. jag spekulerar hej vilt nu men det kan ju vara så att det skurit sig mellan dom två och snubben på bilderna är GM. det är ju säkerligen mer troligt att han bara råkat komma ut från lås och bom i samma veva som kompisen blir pepprad, men man vet ju aldrig!

Tagga ner lite grand! Jag har läst hela tråden, men det framkom inte med klarhet att det andra dödsoffret var YR. Det pratades ju väldigt länge om att det istället skulle varit JG, vilket jag dementerat, har du inte läst hela tråden?
Citera
2017-03-09, 08:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det hände på en skolgård eller hur? Har de gått på kvällskurs på Komvux eller SFI?
Citera
2017-03-09, 08:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
En av de avlidna verkar vara användaren "yyontereyna" på Instagram. Yonte Reyna.

http://imgur.com/g1lxaux
Han ser inte ut som en neger. Är,det verkligen rätt snubbe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in