2017-03-08, 23:28
Medlem
Vet ju inte va det här handlar om , någon sa ju att ena offret kan ha varit en kvinna , kan ju varit någon kärleksaffär som spårat, är inte säkert det är nå gängrelaterat det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Är det bara jag som känner att det är ett spel för galleriet när dom skickar dit NI.....med bilar med stege på taket osv.

Alla vet ju att de här brotten sker i en miljö dit polisen inte har tillträde! Mao. Busarna gör som de vill.....i visshet att att polisen aldrig når dem!
Måste ju lufta NI också ibland. Eftersom vi inte haft några flygplanskapningar sedan incidenten på Bulltofta 1973, så får man skicka dem på småbrott som detta. Inte ens polisen kan vara så korkade att de tror GM är kvar på platsen och tänker anfalla även polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De kanske har så dåligt ställt ekonomiskt att de bara har råd att köpa en klenare kaliber
Skott i huvudet behöver inte vara dödligt men det kan vara så att man vill ha in dem på sjukan och dödförklara dem innan de släpper det till pressen
Båda personerna ska ha körts av polis till Karolinska sjukhuset i Solna.
så de verkar inte vara så allvarligt skadade
Enligt reportern på SVT lastades de i ambulans när hon kom...
Sedan när kör polisen ambulanser?
Citera
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De kanske har så dåligt ställt ekonomiskt att de bara har råd att köpa en klenare kaliber
Skott i huvudet behöver inte vara dödligt men det kan vara så att man vill ha in dem på sjukan och dödförklara dem innan de släpper det till pressen
Båda personerna ska ha körts av polis till Karolinska sjukhuset i Solna.
så de verkar inte vara så allvarligt skadade

Ja fast var ska de annars köra dem? Om de nu (sannolikt) är döda så ska de undersökas av obducent och dessa brukar finnas på sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
"Körts av polis"??? Är man allvarligt skadad körs man väl av ambulans? Aldrig hört talas om att polisen fraktar allvarligt skadade. Dom måste vara döda i så fall..

poliser kmr först o sen kmr ambulanser
Citera
Bannlyst
Citat:
Är det bara jag som känner att det är ett spel för galleriet när dom skickar dit NI.....med bilar med stege på taket osv.

Alla vet ju att de här brotten sker i en miljö dit polisen inte har tillträde! Mao. Busarna gör som de vill.....i visshet att att polisen aldrig når dem!

svårt att käfta emot en H&K med lasersikte.

Jag förstår vad du menar men det kan ha med att man vill skydda sina kriminaltekniker eller att man befarar hämndattacker eller att gärningsmännen återvänder till brottsplatsen och försöker förstöra bevis. Jag är inte polis så jag vet inte varför de är där men jag antar att de utkommenderats för att säkra brottsplatsen. skulle det ske om brottsplatsen var djursholm? antagligen inte.
Citera
2017-03-08, 23:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
"Körts av polis"??? Är man allvarligt skadad körs man väl av ambulans? Aldrig hört talas om att polisen fraktar allvarligt skadade. Dom måste vara döda i så fall..

Om polisen är där först och sekunder räknas möjligen? Fast din förklaring känns troligare.
Citera
Medlem
Citat:

I just det här området kan polisen arbeta rätt säkert. Misstänker att dom kör på med så pass många poliser för att kunna spärra av och säkra ett större område. Dom har också varit snabba med att knacka dörr mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Kista är ju inget värstingområde av rang även om det är riktigt trashigt på kvällarna. Rån av butiker och annan småkriminalitet men skjutningar i Kista är väl ändå rätt ovanligt?

Nu ligger ju Kista inte långt från Tensta, Rinkeby så troligen finns det kopplingar till skjutningarna där.

Kista bostadsområde är som de flesta bostadsområden i Sverige helt tyst och lugnt på kvällar och nätter. Vandra runt och du möter troligen inte en enda människa. Centrumet däremot har varit utsatt för åtskilliga rån. Det som händer i K är normalt spill over från Tensta/Rinkeby och Husby.
Citera
2017-03-08, 23:31
Bannlyst
vad är det här för slags polis som genomsöker brottsplatsen? känner inte igen uniformen
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/64be4a64-707e-4d8a-82aa-535afba44785?fit=crop&h=467&w=700&41131047
Citera
Medlem
Har två dagar i rad sett en bil stå igång i östra ändan av Kistamässan-parkeringen med ljusen på. SENT på båda kvällarna. Sammanträffande? Bensinen borde ju räcka ett tag på tomgång.
Citera
Medlem
Citat:

Jag har inte heller fattat varför NI ska in å göra en liten show off, mördarna sitter redan i nån skabbig lägenhet i Tensta, Rinkeby eller Husby och röker holk innan polisen kommit fram.

Ska vi gissa på att dubbelmordet(?) kommer förbli ouppklarat...?
Citera
2017-03-08, 23:32
Medlem
Citat:

Tycker som sagt att det är ytterst märkligt. Piketen brukar dom ju använda sig av men inte NI för nån skottlossning på en parkering.
Kan vara en razzia på gång och man vill ha NI i sin insats vid ett inbrytande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in