Citat:
Ursprungligen postat av
magica69
Jag har haft Lergigan för sömnbesvär i drygt 4 år. Tagit dem i stort sett 5-6 nätter i veckan 25 mg. Hänt några ggr att jag tagit 50 mg men aldrig mer.
För drygt två veckor sedan fick jag väldigt hög puls. Har fått det ibland o jag tror det beror på Leriganet. Noga som jag är kollade jag med läkare,1177, läkemedelsverket om det bara var att sluta rakt av då medicinen är en mix av stark antihistamin samt verkar lätt på Dopamin o är en stark antikolinergisk medicin.
Nemas problemes ...Skulle inte vara ngt problem.
Nu sitter jag här med vidriga utsättningsbesvär o har googlat en del. Märkligt är att jag då finner hur mkt info som helst om att dessa ska trappas ut!
Jag har symtom som vid kolinerg rebound/överkänslighet. Receptorerna är överaktiva o tydligen bildas fler..
Nu är jag återinsatt på Lergigan igen men nu räcker inte 25-50 mg längre.Jag måste ta 50 mg x 2 ( får ta x3) för att få slippa dessa vidriga symtom som jag har.
Det jag undrar för att jag ska slippa somna hela dagarna är kan jag ta 100 mg till natten?
Det finns andra antikolinerga läkemedel men de vägrar min läkare ge mig o dessutom nekar alla jag pratat med om att detta fenomen existerar. Mkt märkligt när jag hittar hur mkt som helst med exakta samma symtom som kolinerg överstimulering...
I Sverige finns det bara om man typ ätit giftiga svampar ...
Snälla ngn som sover på 100 mg o inte har problem med det?
Sent svar men jag sover på ca 100 mg, har max 6 per dag utskrivet mot ångest och sömnproblem men behöver dem sällan på dagarna så brukar ta 100 mg ca och sova gott, förstår inte vad problemet skulle vara?