2017-03-07, 02:50
Medlem
Han verkar ju också få tag på E-mail adresser?

När man begär att man vill vara anonym, när man gör anmälan till Livmedelsverket t.ex, bör man då använda ett alternativ E-post adress, eller räcker det med att man söger att man vill vara anonym, så får ingen veta vem som gjort anmälan, varken får se E-post adressen, eller har rätten att söka IP-adress?

Hur funkar det?

På livesändningen var det ju en persons E-post adress, men varken namn eller bild syndes på honom/henne, bara personens E-post adress, möjligtvis ville människan vara anonym, så personen använde nog alternativ E-post adress.

Det fick mig att tänka - Räcker det inte med att bara säga att man vill vara anonym, så får inte allmänheten se E-post adressen, eller skall man använda alternativ E-post adress?
2017-03-07, 07:17
Medlem
För er som inte upptäckt Äckelpäckelskandalen: https://www.youtube.com/watch?v=GDwoCYOiZdQ

Det ena eller det andra kommer få denna kanal nedstäng är jag fullt övertygad om. Eventuellt korvmojen också. Jag är dock osäker på om mojen blir nedstängd över det, jag menar, tänk om donken hade inspelning på varje gång nån dreglar eller ollar köttet... Det kanske bara handlar om att inte åka dit.

Nån som vet mer specifikt hur djupt i riskzonen för avstängning han är?
2017-03-07, 08:19
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immedio
För er som inte upptäckt Äckelpäckelskandalen: https://www.youtube.com/watch?v=GDwoCYOiZdQ

Fy fan vilket lågvattenmärke.
2017-03-07, 11:14
Medlem
cromos avatar
Lade någon annan märke till under gårdagens livesändning att korvgeniet kommit på att han kunde köra nya vagnen utan BE-kort bara han kör den olastad? Det är ju bara det att det är totalvikten som räknas, hoppas att han åker dit för olovlig körning.
2017-03-07, 12:13
Medlem
Om ni blivit uthängda på hans youtube för era anmälningar: anmäl honom för förtal. Det han sysslar med är en regelrätt uthängning. Det är odiskutabelt att det han gör är förtal.

Tveka inte, anmäl detta. Ni får ersättning och videon kommer plockas bort. Spara ner videon så ni har bevismaterialet.
2017-03-07, 12:38
Medlem
det här var ett jävligt roligt klipp.

snubben borde haft duktig baksmälla dagen efter
https://www.youtube.com/watch?v=SDjiZPOCOc8
2017-03-07, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Nej? Han får inte rättigheten att misshandla folk bara för att de är i hans vagn...
Misshandel har inte pratat om någon misshandel. Jag pratar om nödvärn fattar du inte det
2017-03-07, 13:19
Medlem
Hahha vad i helvete sysslar General Cuck aka Anders Gillg*rd med? Han håller på och skickar ut legitima kärleksförklaringar till något annat mobboffer i gårdagens live, vad i hela helvete. "Om du hör detta ska du veta att jag tycker om dig jättemycket, jag är kär Jesper." Vad fan är felet på dig general cuck?

Du har fått din chans.
2017-03-07, 13:24
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Misshandel har inte pratat om någon misshandel. Jag pratar om nödvärn fattar du inte det
Nödvärn innebär att du får avväpna en våldsam person för att förhindra våld på dig själv eller någon annan, men bara så mycket som situationen kräver. Jesper har alltså ingen rätt att drämma till folk i huvudet även om de spottar på hans vagn. Så visst, nog skulle han kunna åka dit för det, men då krävs det att personerna i videon gör en anmälan.
2017-03-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Om ni blivit uthängda på hans youtube för era anmälningar: anmäl honom för förtal. Det han sysslar med är en regelrätt uthängning. Det är odiskutabelt att det han gör är förtal.

Tveka inte, anmäl detta. Ni får ersättning och videon kommer plockas bort. Spara ner videon så ni har bevismaterialet.
Exakt!
Det störde mig riktigt rejält när han babblade om massa trams om att han har alla sorters lagrättighet, eller vad han nu sa att han hade för rättigheter som gjorde att han faktiskt får hänga ut människor.

Jag hoppas verkligen att någon anmäler honom!

Förövrigt, så fattar jag fortfarande inte. Vissa valde att inte vara anonym, men han/hon som valde att vara anonym, verkade ha alternativ E-post adress, och den hängde korvgubben ut.

Måste man verkligen använda en alternativ E-post adress för att göra anonym anmälan?!
2017-03-07, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Nödvärn innebär att du får avväpna en våldsam person för att förhindra våld på dig själv eller någon annan, men bara så mycket som situationen kräver. Jesper har alltså ingen rätt att drämma till folk i huvudet även om de spottar på hans vagn. Så visst, nog skulle han kunna åka dit för det, men då krävs det att personerna i videon gör en anmälan.
Äh polisen lägger inte resurser på det!
2017-03-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Exakt!
Det störde mig riktigt rejält när han babblade om massa trams om att han har alla sorters lagrättighet, eller vad han nu sa att han hade för rättigheter som gjorde att han faktiskt får hänga ut människor.

Jag hoppas verkligen att någon anmäler honom!

Förövrigt, så fattar jag fortfarande inte. Vissa valde att inte vara anonym, men han/hon som valde att vara anonym, verkade ha alternativ E-post adress, och den hängde korvgubben ut.

Måste man verkligen använda en alternativ E-post adress för att göra anonym anmälan?!
Gubbfan har ingen aning om vad han snackar om. Han tillhör den korkade delen av befolkningen som inte fattar ett skit men älskar att delge sin åsikt. Han har utsatt samtliga personer han hängde ut igår för förtal och jag kan bara be att de som blir uthängda anmäler det. Det han gjorde är brottsligt och han kommer bli bötfälld för det hela, ni som blev uthängda får skadestånd.

Jag har inte anmält Jesper själv till förvaltningen, men inkommen E-post räknas väl som allmän handling så det är ingen större hjärnkapacitet som krävs för att begära ut det. Lite synd om dem som inte kände till det och anmälde i eget namn, men de kan casha in på hans förtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in