2017-03-06, 18:28
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Problemet är ju att Holmer inte pratar med vare sig Lisbeth Palme eller den ende polis hon samtalade med under mordnatten.
Det är väl det mest orimliga han kan göra innan den första presskonferensen. Hur kunde han vara så säker på sin sak, hade någon annan pratat med Rimborn och fört fram uppgifter till Holmér innan han delgav pressen och svenska folket sin professionella syn på händelseförloppet runt mordet, är det inte viktiga timmar i början av en mordutredning? Antingen är han oerhört korkad eller så tror han att han kommer undan med i princip vad fan som helst och att pressen och medborgarna är idioter som kan manipuleras. Men å andra sidan lyckades Holmér och Ebbe med just den konstformen flera gånger innan MOP.
Citera
2017-03-06, 18:36
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Säg att OP blev handplockad som ung av erfarna globala makter (Rotschild Frimurare, Scientologer...

Ja, du... Hur tänker du dig att Palme skulle bli handplockad av scientologer som ung?
Citera
2017-03-06, 18:36
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Du skrev att han har bott på Mallorca.
Jag hade då en utskriven sida från Internet som jag inte har kvar idag. Sajten finns inte heller kvar.

Citat:
Crime Library was a website documenting major crimes, criminals, trials, forensics, and criminal profiling from books. It was founded in 1998 and was most recently owned by truTV, a cable TV network that is part of Time Warner's Turner Broadcasting System. In August 2014, Crime Library was no longer being updated. In February 2015 the site was taken offline.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_Library

Uppgifterna jag då lämnade fanns på crimelibrary.com

På sajten crimelibrary fanns uppgifter om Ira Eihorns inflytelsrika vänner, bland vila Peter Gabriel och Uri Geller var nämnda och andra jag inte minns. Man kan förstå att sajten tagits ned sedan Ira sitter och skakar galler (utför administrativt kontorsarbete i fängelset har jag läst).
Senast redigerad av MossTrums 2017-03-06 kl. 18:45.
Citera
2017-03-06, 19:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Ja, du... Hur tänker du dig att Palme skulle bli handplockad av scientologer som ung?

Uppraggad?
Citera
2017-03-06, 20:10
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Haha . . såg en lista på de som var med i Stockholms Försvars Skytteklubb.
https://holmstromthoughts.wordpress.com/2016/02/28/palmemordet-30-ar-av-logner/

Det visade sig att Torsten Werner var med. Jag slogs med Torsten på T-Centralen 1984. Blev dömd för våldsamt motstånd och att ha åsamkat polismannen ett blåmärke på benet.

Rättegången fick vänta över ett halvår . . för Torsten tjänstgjorde i Sydafrika. Detta var innan ANC.
Nazipoliserna åkte till Sydafrika för att få slå ihjäl negrer i demonstrationer.

Jag har misshandlat Palmemördaren

Berätta om slagsmålet! Hur såg han ut, vältränad? Hur lång är du, hur lång var han, hur stark?
Var dom flera? Fick du blåmärken? Berätta mer?
Citera
2017-03-06, 20:17
Medlem
Gothuss avatar
SCIENTOLOGERNA

"En annan extrem och bevisligen farlig sekt som fått fotfäste i Sverige, och bland annat hjärntvättat och drivit sina medlemmar till hysteriska nervsammanbrott och ekonomisk ruin, är Scientologerna. I juli 1986 tog polisen en 34-årig avhoppare i förhör, för att få veta mera om kyrkans spionnät, och hatet mot Olof Palme.
I direktiven för organisationens spioner står det: "Vi måste slåss med målet att totalt krossa fienden. Löpa linan ut och utplåna honom".
Olof Palme ansågs som sinnebilden för det svenska skattetrycket, något som hotade att omintetgöra eller "förinta" Scientologkyrkans existens i Sverige. Bakom resonemanget låg ett förslag som ansåg att scientologerna inte var en ideell förening utan en affärsdrivande verksamhet. Som ideell förening var Scientologerna befriade från skatt. Som affärsdrivande verksamhet skulle de tvingas betala miljoner i skatt.
Enligt avhopparen har det aldrig funnits ett hatobjekt så stort som Olof Palme. Den svenska statsministern var en "SP" - en "Surpressing Person", en förtryckande person. Som "SP" skulle han bekämpas med alla medel och i synnerhet med "dirty tricks", smutsiga trick.
Marcus Nyman , scientologernas informationssekreterare i Sverige, försvarade föreningen: "Vi har en reformverksamhet där vi samlar information, men i den får det inte begås några illegala handlingar över huvud taget. Jag vet, med handen på hjärtat, att vi inte har någonting med mordet på Olof Palme att göra".

BYRÅ1

"I december 1985 dömdes "Bombmannen" Lars Tingström av Svea hovrätt till livstids fängelse, bland annat för sprängningen av chefsåklagare Denckers villa. Hela hösten 1986 arbetade advokat Pelle Svensson för att fria "Bombmannen". Hans trumfkort var fyra vittnen, som hoppat av från en religiös extremsekt.
Under rättegången berättade en avhoppare att han en tid bodde ihop med en av medlemmarna i sektens hemliga terrorgrupp, kallad Byrå 1 . Den hade 500 personakter på "fiender" till rörelsen och sysslade med spionage, infiltration av svenska myndigheter; som polisen i städer över hela landet, inbrott med hjälp av låssmeder, avancerad telefonavlyssning, att hålla snokande journalister borta, kontroll av egna medlemmar, etc.
I september 1986 lämnade Pelle Svensson över allt material han samlat om sekten, till spaningsledningen under Hans Holmér.
Materialet innehöll bl a bilder. En föreställde en man i 45-årsåldern som under en period 1985 vistades i USA, där sekten har sitt högkvarter, och ägnade sig åt skjutträning med samma typ av vapen som polisen tror att Palmes mördare använde - en Smith & Wesson .357 Magnum . På bilden håller mannen samma slags vapen i sin hand.
"Jag tror att sekten är inblandad i mordet på Olof Palme", sa Pelle Svensson till kvällstidningarna i samband med att materialet om den överlämnades till polisen.
Enligt sektens synsätt är staten och etablissemanget fiender, och de talar tydligt och klart om att "hantera" människor som står i vägen för deras idéer. På listan finns flera regeringsmedlemmar, enligt advokat Svensson.
Han avslöjade att han under rättegången mot "Bombmannen" hotades av sekten. Torpeder dök upp i åhörarbänkarna och riktade hätska blickar mot hans vittnen, avhopparna. När de inte kunde skrämma dessa till tystnad, vändes hotelserna mot Pelle Svensson. Han tvingades ändra vanor och rutiner när han vistades i Stockholm. Han bytte hotell varje natt, fick ständigt se sig om över axeln och ta olika färdvägar till rättssalen.
"Det lugnade sig när domen föll. Bombmannen fälldes som skyldig och ingen uppmärksamhet riktades mot sektens verksamhet. Jag har dock fortsatt mina efterforskningar för att få till stånd en ny utredning, och sekten har på nytt trakasserat mig", avslöjade Pelle svensson.
I juli 1987 kontaktades spaningsledningen av en man i svår samvetsnöd som påstod: "Jag har hoppat av det brödraskap som mördade Olof Palme. Jag fruktar för mitt liv, ni måste hjälpa mig!". Mannens uppgifter ansågs så heta att han omedelbart sattes under polisbeskydd. Han förklarade själv, att enbart avhoppet innebar att han skrivit under sin dödsdom.
Sektens regler var stenhårda, för i dess översta skikt satt några av samhällets absoluta toppar!
Den 4 september samma år, var spaningsledningen så överraskande optimistisk, att dess talesman Ingvar Eriksson avslöjade för medierna:
"Gemensamt för sekterna och brödraskapen har varit det intensiva hatet mot Olof Palme, som betecknats som "Satan själv" och någon som "måste utrotas". Dessa extrema grupperingar har de ekonomiska resurser som behövs för att finansiera ett mord, och just så kan ha skett. Vi är idag mycket optimistiska när det gäller "sektspåret", för det har nämligen dykt upp något utomordentligt intressant i ett av de gamla spåren...".

http://palmemordet.wikia.com/wiki/Pelle_Svensson_(advokat)

Varför vill man inte kalla Byrå 1 vid dess rätta namn?
Än viktigare är frågan, vad hände den 4 september 1987?
Spaningsledningens talesman Ingvar Eriksson verkade så optimistisk.

Vilka i samhällets toppskikt satt med i styrelsen för Scientologikyrkan i Sverige/Stockholm?

Tacksam för svar! Särskilt på den sista frågan.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-06 kl. 20:32.
Citera
2017-03-06, 20:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Berätta om slagsmålet! Hur såg han ut, vältränad? Hur lång är du, hur lång var han, hur stark?
Var dom flera? Fick du blåmärken? Berätta mer?
Han hade "Guns & Amu" mustasch. Sån som mexican-hunters har Var bara camokläder som fattades. De var flera som brottade ner mig. Inga blåmärken. Jag var ung.
Fick följa med till stationen. Sen var det bra. Ingen jättedramatik. Konstigt att jag inte blev misshandlad och mördad.

Kuriosa: Domaren skällde ut dem. Hela gänget med poliser. Sa att de satt i system att anmäla småföreteelser, och att de lyfte lön för att de systematiskt gick på rättegångar och vittnade för varandra.
Det verkade som det var en slags extra inkomstkälla för dem. De slapp jobba och lyfte tillägg.
Senast redigerad av 526 2017-03-06 kl. 20:32.
Citera
2017-03-06, 20:59
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vem betalade? Ja. Har du någon idé här?

Dina frågor om Eive Tungstedt är relevanta och alldeles för sällan ställda både hos PU och här i tråden. Vet ej vem/vilka som var ETs sponsorer. Vad som står klart är att Tungstedt hade väldigt god insyn i mordet på den Irakiske agenten Majid Hussein, kallades hos saddams hejdukar Operation avlägsna tumören. Uppgifter med bl a namn på Bagdads agenter i sverige kunde han inte fått utan källor med extremt bra insyn i utredningen om mordet på MH.

I praktiken är det UD och SÄPO som hade den kunskapen om MH-fallet. Mats Ekman funderar i boken "på uppdrag i Bagdad" om UD ligger bakom. För mig är inte motivet med en sådan aktion helt tydlig. Pekandet på Irakisk mordisk verksamhet skulle kunna tyda på att Iran låg bakom. Tungstedt själv sade att han fick pengarna via UD , 70 000 kronor i förskott och lika mycket när boken var klar. Med tanke på den oömma behandling som Tungstedt fick under sina fängelsevistelser ter sig inte SÄPO som en naturlig sponsor till författaren. Även om det visade sig att ET ändå sedan Kröcheraffären hade en kontakt på SÄPO:

Den av Saddam Hussein mördade irakiske journalisten Farzad Basoft kastade fram tanken att Israel låg bakom. Tanken har en viss logik då det för Tel Aviv var perfekt att mellanösterns två starkaste islamiska militärmakter krossade varandra, att Mossad tog alla chanser att känga dessa länder kan man vara säker på. Där sägs också att ET skulle haft en brittisk medförfattare vars namn inte blev offentligt. Kopplingen till Tel Aviv är dock inte bekräftad, man får ha i bakhuvudet att Mossad är arabers och allsköns vänsterfolks favoritskurk till allt jävligt i världen inkl romarrikets fall

http://www.pressyltaredux.com/2011/10/farzad-basoft-igen/

Dimmorna runt ETs bok "Death of a Statesman" ter sig nästan lika täta som de som omger MOP. Faktum är dock att precis innan MOP var Bofors inblandade i ett försök att smuggla haubits77 till Iran, detta visste man om i Bagdad. Iraks Tariq Aziz kunde informera handelsministern Mats Hellström när han besökte Bagdad.

Olof Palmes nära medarbetare Jan Eliasson kunde berätta om att hans chef ibland var oförsiktig när han pratade om känsliga frågor ang medlaruppdraget i kriget mellan Iran och Irak. Ett krig där Irak i februari 1986 var pressat efter en Iransk offensiv.

Trots att spion åklagaren KG Svensson och KK1 kommissarien Inge Reneborg mycket väl visste om att irakiska ambassaden var inblandad i mordet på MH skrev duon på ett dokument där de fritog Irak från misstankar för delaktighet i mordet. Båda två är centrala pjäser i MOP-spelet i början av PU och båda visar här upp god följsamhet när någon uppifrån visar vilken väg vinden blåser. Frågan är om OP själv initierat handlingen för att underlätta sitt medlaruppdrag. "Fribrevet" gick till Iraks nye ambassadör, allas vår Bagdad-Bob, som hade klagat över att Aftonbladet i början av januari helt riktigt pekat på Iraks skuld i mordet på sin tidigare agent.

Ayid Walid är en annan irakier som nämnts runt MOP. Hans avresa från Hotel Stockholm Plazas garage på smala Gränd 2326 mordkvällen väckte snabbt PUs intresse. Det kunde också visas att han hade en militär koppling, men avlyssning visade på att det mesta tydde på att han återhämtade sig från en krigsskada med intensivt horknullande med klientel från närliggande Malmskillnadsgatan.

Tungstedt tog sina hemligheter med sig i graven, han avled 2009.
Senast redigerad av mvagrippa 2017-03-06 kl. 21:03.
Citera
2017-03-06, 21:18
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag hade då en utskriven sida från Internet som jag inte har kvar idag. Sajten finns inte heller kvar.

På sajten crimelibrary fanns uppgifter om Ira Eihorns inflytelsrika vänner, bland vila Peter Gabriel och Uri Geller var nämnda och andra jag inte minns. Man kan förstå att sajten tagits ned sedan Ira sitter och skakar galler (utför administrativt kontorsarbete i fängelset har jag läst).
Kan du nämna alla av Ira Einhorns inflytelserika vänner och även alla hans svenska vänner.
Citera
2017-03-06, 21:36
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums

[Uri Geller jobbar för Mossad.]

BTW: Här kan man hitta de flesta gamla websidor:

https://archive.org/web/

"http://crimelibrary.com
Saved 1 216 times between december 2, 1998 and februari 20, 2015.
"
Senast redigerad av heheho 2017-03-06 kl. 21:41.
Citera
2017-03-06, 21:43
Medlem
mvagrippas avatar
Donald Forsberg agiterar för att de sovjetiska dumpningarna i Östersjön måste åtgärdas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=6606864
Citera
2017-03-06, 21:46
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
SCIENTOLOGERNA

Enligt avhopparen har det aldrig funnits ett hatobjekt så stort som Olof Palme. Den svenska statsministern var en "SP" - en "Surpressing Person", en förtryckande person. Som "SP" skulle han bekämpas med alla medel och i synnerhet med "dirty tricks", smutsiga trick.
Byrå 1 . Den hade 500 personakter på "fiender" till rörelsen och sysslade med spionage, infiltration av svenska myndigheter; som polisen i städer över hela landet, inbrott med hjälp av låssmeder, avancerad telefonavlyssning, att hålla snokande journalister borta, kontroll av egna medlemmar, etc.

Harvardakterna
Personer på torgmöten som Olof Palme känner igen vid flera tillfällen bland annat det sista i Östersund.

Citat:
I juli 1987 kontaktades spaningsledningen av en man i svår samvetsnöd som påstod: "Jag har hoppat av det brödraskap som mördade Olof Palme. Jag fruktar för mitt liv, ni måste hjälpa mig!". Mannens uppgifter ansågs så heta att han omedelbart sattes under polisbeskydd. Han förklarade själv, att enbart avhoppet innebar att han skrivit under sin dödsdom.
Sektens regler var stenhårda, för i dess översta skikt satt några av samhällets absoluta toppar!

Peter Imre Virag...

Citat:
Den 4 september samma år, var spaningsledningen så överraskande optimistisk, att dess talesman Ingvar Eriksson avslöjade för medierna:
"Gemensamt för sekterna och brödraskapen har varit det intensiva hatet mot Olof Palme, som betecknats som "Satan själv" och någon som "måste utrotas". Dessa extrema grupperingar har de ekonomiska resurser som behövs för att finansiera ett mord, och just så kan ha skett. Vi är idag mycket optimistiska när det gäller "sektspåret", för det har nämligen dykt upp något utomordentligt intressant i ett av de gamla spåren...".

Peter Imre Virag berättar..

Citat:
I september 1986 lämnade Pelle Svensson över allt material han samlat om sekten, till spaningsledningen under Hans Holmér.

Peter Imre Virag mördad..

"När ungraren Peter Imre Virag mördades på Bergsunds strand 860918 blev den i MOP välkände Ivan von Birchan utpekad för delaktighet."

http://palmemordet.wikia.com/wiki/Pelle_Svensson_(advokat)
Varför blev von Birchan utpekad för delaktighet?
Vilka i samhällets toppskikt satt med i styrelsen för Scientologikyrkan i Sverige/Stockholm?
Vilket datum i september lämnade Pelle Svensson in sitt material om Scientologerna till Hans Holmér?

Tacksam för svar på dessa tre frågor.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-06 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in