2017-03-06, 13:13
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Hur kunde de förmögna medlemmarna på Noppes se sig själva i spegeln när de åt och drack absurt billigt där samtidigt som Noppe och hans ekonomi gick åt skogen? Skäms de inte nu? Det borde de göra.

Det visste att han hade stora ekonomiska problem, ändå fortsatte de utnyttja hans godhet.
Som ett brev på posten brukar starka skuldkänslor följa på ett självmord, i alla fall hos verkligt närstående. "Varför gjorde jag ingenting? Varför såg jag inte vad som var på gång?" etc.
Man kan ju undra varför ingen kunde hjälpa honom.
Citera
2017-03-06, 13:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Man behåller smeknamnen man fick som barn.
Exakt. Bröli, Totte, Aje, Lippi etc.
Citera
2017-03-06, 14:05
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Östermalm, inte i... Om man vill verka insatt

Det är ju långt ut på Djurgården, det kallar man inte Östermalm, om man vill verka insatt.
Citera
2017-03-06, 14:25
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man kanske fann att din smak för sadistisk barnsex inte var lika uttalad som ditt "vittne" först trodde?

Skämtar du?
Drunkning är det absolut skönaste sättet man kan dö på.

Frågan infinner sig genast: HUR många sätt har DU dött på, som kan uttala Dig om vilket av alla sätt, som är "skönast", att dö på?????"
Citera
2017-03-06, 14:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Frågan infinner sig genast: HUR många sätt har DU dött på, som kan uttala Dig om vilket av alla sätt, som är "skönast", att dö på?????"

Man kan väl se vid obduktioner olika kroppsliga reaktioner vid olika dödsfall och antagligt dra vissa slutsatser av detta? Jag har ingen uppfattning i frågan men Trolltestet är rätt hemma i mondodo bizarre tråden.
Citera
2017-03-06, 14:53
Medlem
Om ensam och tillit...
Även i de mest intima kretsar finns hemligheter. Hur du mår och vad du yppar eller utstrålar till dina närmaste behöver inte vara hela sanningen... Ensam kan du vara i ditt innersta även om din allra bästa vän tror den vet allt. När det kommer till kritan står du där ensam utan skydd även av dem som lovat dig trohet in till döden. Att undanhålla sanningen för sina närmaste kan vara ett sätt att kringgå obehagliga konfrontationer och att accepteras så länge det är möjligt. Själv skulle jag inte lita på dessa personers livslånga brödraskap även om jag ingick i deras gubbtolva även om jag kunde lita på att vi höll varandra om ryggen vid vissa obehagligheter.
Citera
2017-03-06, 15:35
Medlem
Carl Adam "Noppe" Lewenhaupt tog sitt liv på Djurgården..

Han avled med skulder och en cancersjuk fru utan egna barn..

Noppe har också tidigare försökt begå självmord..
Citera
2017-03-06, 15:40
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Hur kunde de förmögna medlemmarna på Noppes se sig själva i spegeln när de åt och drack absurt billigt där samtidigt som Noppe och hans ekonomi gick åt skogen? Skäms de inte nu? Det borde de göra.

Det visste att han hade stora ekonomiska problem, ändå fortsatte de utnyttja hans godhet.

Hur vet du att de betalade "absurt billigt"? För den ordinarie prislistan misstänker jag är allt annat än "absurt billig" på Noppes restaurang.
Citera
2017-03-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur vet du att de betalade "absurt billigt"? För den ordinarie prislistan misstänker jag är allt annat än "absurt billig" på Noppes restaurang.

Med tanke på kostnader lokalhyra, personal och antal gäster som möjligt kan serveras så låter 235 kr per kuvert för fyra ostron och champagne ganska lågt. Den prisnivån låter kanske rimlig om utfordring av detta sker på "bamba" i en nedgången skolmatsal i en förort. Detta även om han antagligen kan köpa champagnen och ostron till lågt pris direkt från leverantör.

Priset togs också upp i en artikel i sammanhang för att beskriva hans generositet, därav lite sorgligt, om den som yttrade det för att lägga ett gott ord om honom inte förstod innebörden. Intrycket var inte att det var då och då enstaka tillfällen som dylika erbjudanden gavs.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 16:03.
Citera
2017-03-06, 16:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
250 kr för en ostronbuffé låter som ett otroligt kompispris imho.
Citera
2017-03-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Var det buffe?
Citera
2017-03-06, 16:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det var för fyra ostron och ett glas skumpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in