2017-03-06, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Nej du, det här att ni provocerande börjar kalla rasistmotståndare för anti-vita kommer inte gå hem, så djävla dumma är vi inte. Bland det mest sinnessjuka resonnemang jag någonsin hört.

Med det är möjligt att de judevänliga under nazityskland blev kallade Tyskhatare, mycket möjligt som en jämförelse.

Massinvandringen är invasion och kolonisation och parasiteri. Befolkningssammansättningen förändras till svenskarnas nackdel. Det enda du kan göra är att förljuget hävda att detta inte är rasism, vilket det uppenbarligen är, din förljugne djävel.

Vad är det du svamlar om på slutet? Det ändrar ingenting. Dumme fan!
Citera
2017-03-06, 13:38
Bannlyst
Citat:
[b][i]Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu.

Så vitt jag kan minnas av historian så sprang inte judarna omkring och brände bilar, våldtog allt levande mellan 4-100 år, rånade eller utnyttjade några välfärdssystem.

Dom försökte väl inte heller tvinga på andra en fascistisk förtryckarreligion helt baserad på hat och intolerans?

Din jämförelse inte bara haltar, den är lika enbent som Fadi Bonde. Det är bäst du tar på dig om fötterna, det är nya tider nu.
Citera
2017-03-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Massinvandringen är invasion och kolonisation och parasiteri. Befolkningssammansättningen förändras till svenskarnas nackdel. Det enda du kan göra är att förljuget hävda att detta inte är rasism, vilket det uppenbarligen är, din förljugne djävel.

Vad är det du svamlar om på slutet? Det ändrar ingenting. Dumme fan!

Smutskastningen mot invandrarna och flyktingarna har blivit helt bisarr och rent rämmande överdriven, det är vad jag uppenbarligen misslyckas att förmedla.
Senast redigerad av msthlm37 2017-03-06 kl. 13:52.
Citera
2017-03-06, 13:46
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.

Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.

Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.

Det största problemet finns definitivt inte i Stockholm vilket också är lite "komiskt" eftersom det här är majoriteten av invandrarna bor. En absolut majoritet av alla hatare bor i de mindre städerna samt på landsbygden.

T.o.m. Peter Springare märker nu hur mycket mörka bruna krafter samt hat det finns i vårt land och börjar förstå vidden av bollen han satte i rullning. Han vädjar numera öppet till det bruna smutset att hålla sig borta från hans twitter, facebook etc. Helt klart att inte han är beredd att gå i frontlinjen för de högerextrema.

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i och jag hoppas nu att den negativa utvecklingen nu strax vänds annars vet i f-n. Som tur är så är dock situationen i Stockholm än så länge generellt bra, i tex metropoler som Trelleborg verkar folk vara lite mer förbannade och hatiska.

Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?

->Är det ett sådant här samhälle ni (SD samt övriga högerextrema) vill skapa?<-
https://www.youtube.com/watch?v=e7mqfmZS5xM

Jag kan förstå att du kan känna dig orolig, men du inser inte att flykringströmmen har spårat ut. Att Sverige inte kan rädda hela världen. Att polisen måste bevaka varandra i utsatta områden. Att ambulanspersonalen inte kan sköta sitt jobb. Att flyktingar (läs majoriteten ensamkommande män) utan id-handlingar, kan vara skyldiga till dessa krigsförbrytelser:

http://www.bestgore.com/murder/isis-instruction-video-how-to-kill-disbelievers/

Samt det som har hänt i Europa, och det som kommer att fortsätta att hända i Europa:

https://pbs.twimg.com/media/C5K52OKVUAAX5-R.jpg

https://m.liveleak.com/view?i=f3b_1468595140

Jag säger inte att man skall hata, och dra alla över en kam. Men vad trodde du skulle hända, efter den senaste tidens utveckling i Europa? Att alla tar varandra i handen och sjunger "we shall overcome"?

Isaac Newton sa en gång: "To every action there is always opposed an equal reaction."

Förstår du nu?
Citera
2017-03-06, 13:46
Bannlyst
Citat:
Smutskastningen mot invandrarna och flyktingarna har blivit helt bisarr och skrent rämmande överdriven, det är vad jag uppenbarligen misslyckas att förmedla.

Du kallar det smutskastning, jag kallar det objektiv rapportering.
Citera
2017-03-06, 13:47
Bannlyst
Citat:
Smutskastningen mot invandrarna och flyktingarna har blivit helt bisarr och skrent rämmande överdriven, det är vad jag uppenbarligen misslyckas att förmedla.

Det är ju förresten du som ska liknas vid nazisten fast du är för dum för att inse det. Invandrarna expanderar sitt lebensraum här och svenskarna minskar sitt, i det egna landet. Du propagerar för kolonialism och går maktelitens ärenden. Du är ju en komplett idiot.
Citera
2017-03-06, 13:50
Avstängd
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.

Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.

Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.

Det största problemet finns definitivt inte i Stockholm vilket också är lite "komiskt" eftersom det här är majoriteten av invandrarna bor. En absolut majoritet av alla hatare bor i de mindre städerna samt på landsbygden.

T.o.m. Peter Springare märker nu hur mycket mörka bruna krafter samt hat det finns i vårt land och börjar förstå vidden av bollen han satte i rullning. Han vädjar numera öppet till det bruna smutset att hålla sig borta från hans twitter, facebook etc. Helt klart att inte han är beredd att gå i frontlinjen för de högerextrema.

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i och jag hoppas nu att den negativa utvecklingen nu strax vänds annars vet i f-n. Som tur är så är dock situationen i Stockholm än så länge generellt bra, i tex metropoler som Trelleborg verkar folk vara lite mer förbannade och hatiska.

Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?

Ja du, anledningen till att nationalismen är på frammarsch i Tyskland igen är just invandringen. Är man rädd för nazism är det fruktansvärt dumt att ha hög invandring.
Citera
2017-03-06, 13:53
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Men herregud människa!

Fixa den dysfunktionella politiken istället. Högerextremisterna vädrar morgonluft för att ni inte har en enda lösning på något utan fortsätter med vansinnesprojektet som inget hänt.

Du måste ju se att det inte fungerar längre och att högerextremismen inte kan vara orsak till Sveriges problem. Dom har inte fattat ett enda politiskt beslut vad jag vet.
Citera
2017-03-06, 13:55
Bannlyst
TS påminner om någon folkpartist 1991 typ. Ska de låta likadant i 50 år?
Citera
2017-03-06, 13:56
Medlem
Det är intressant att det är bland de inläggen som är kritiska mot stor invandring som man kan se nyanserad och mångfacetterad argumentation medan de som är positiva till densamma kör samma skiva om och om igen.

Jag kan också tycka att det är synd om skötsamma invandrare som råkar ut för "hat" som en följd av en urspårad migrationspolitik. Men det är inte det största problemet. Den största mängden "hat" som de riskerar att utsättas för kommer generellt inte ens från etniska svenskar utan från andra invandrargrupper.
Citera
2017-03-06, 13:58
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Vet ej var i sthlm du bor, men det är en djävla skillnad nu o för 17 år sedan, nu känner man sig otrygg på väldigt många platser, det gjorde jag inte 00 iaf.
Vad har förändrats under dessa 17 år då som gjort att man känner sig otrygg, jo jag vet men får väl inte ens antyda det för såna som dig,
Skulle tro att du lever i en bubbla o aldrig rest någonstans för att med egna ögon se dem som verkligen behöver skydd från "rika" länder.
Åk ut o res, se världen kan vara bra för sådana som dig som är "godheten" själv
Citera
2017-03-06, 14:01
Medlem
Citat:

Jag har sagt det hela tiden och säger det igen. Alla goda krafter och människor som vill Sverige och vår befolkning väl måste hålla ihop och tillsammans vara starka för att mota bort dom som inte vill det.

Det är enda sättet att klara detta.

Det är mycket olyckligt, att som här inne ofta sker, vända skötsamma och bra invandrare ryggen och sprida hat även mot dom.

Jag är djupt bekymrad över vad som kan komma när bra och vettiga människor, med rötter i andra länder, till slut på allvar tröttnar och ger upp hoppet om att bli accepterade. I synnerhet om detta kombineras med en valvinst för högern och deras ekonomiska höger-politik börjar rullas ut. Då jävlar kommer det börja brinna bilar och personrånas på allvar.

Det är beklagligt att något hundratal +20.000 postare kan få ett så stort inflytande över vilken bild som förmedlas av vad vi svenskar har för tankar om invandrare och framförallt att dom får hållas utan att modereras bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in