Citat:
Ursprungligen postat av
TheKeymaker
Öh... För din information vet jag hur drunknade människor kan se ut inuti kroppen till följd av reaktioner som sker innan medvetslöshet. Drunkning sker i flera på varandra följande stadier. Beroende på syrehalt i blodet och andra omständigheter inträder inte medvetslöshet direkt. Givetvis varierar det från individ till individ. Såklart kan adrenalinhalt och annat till följd av stresspåslag med mera också inverka.
Man att påstå att drunkning generellt skulle vara ett smärtfritt, smart och fridfullt sätt att dö på är kvalificerad bullshit på ren svenska.
Du kommer här och leker expert, men sen visar du total brist på läsförståelse. Du får förklara mer ingående hur de där drunkningarna sett ut och vad exakt du menar bristen i den här självmordsmetoden ligger i.
Normalt anses en självmordsmetod bra om den för det första utesluter överlevnad och för det andra går så snabbt som möjligt. I det här fallet menar jag att man kan se två steg; först att simma ut i vattnet och först sedan gå under genom drunkning.
Om du vägrar föreställa dig hur det gått till så kommer du aldrig förstå varför det skulle vara smart. När han väl kommit ut en bit så är det enda han kan göra att drunkna, men vägen ut dit kan han stänga av den tanken och gå på ren viljestyrka. Själva drunkningen vet man väl rent intellektuellt tar högst några sekunder.
Sen ska du ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Jag har inte sagt att det var bekvämt eller fridfullt. Jag skulle nog påstå motsatsen. Ett otroligt hårt sätt att ta livet av sig, men att det också var överbegåvat ser jag ingen anledning att ändra åsikt om utifrån ditt magra inlägg.