2017-03-04, 22:54
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hela "Situation Sverige" är helt surrealistisk. Varje morgon vaknar man i en tavla av Salvador Dali. Nyhet efter nyhet, beslut efter beslut överträffar varandra i groteskt vansinne.

Vi är många som i åratal sagt att omvärlden måste få veta hur vi har det. Andra länders ledare och folk måste få en förståelse för det vansinne svenska folket tvingas leva i. Allt förändrades egentligen när Trump kom till makten. Globalisten Obama var i maskopi med både Reinfeldt-ligan och med Löfven-ligan. Nu har utländsk media fått upp ögonen för svensk propaganda, mörkläggning, förtryck av befolkningen och nu kan man kanske även få dem att rapportera om förföljelse, åsiktsregistrering, hot och trakasserier mot vanliga svenskar som ställer kritiska frågor till politiker och tjänstemän ansvariga för vansinnet.

1. Lex Jim "dra åt helvete" Olsson
2. Julia Caesar
3. Erik Granskning Sverige.

Tre anonyma röster, kritiska mot landets politik. Uthängda, förföljda och trakasserade i sina hem av kriminella, vänsterextrema, vapendömda journalister och chefredaktörer på grund av sina politiska åsikter. Det är helt absurt! Jag hoppas alla tre känner det stöd och den kärlek vi alla känner för dem för det de tvingas gå igenom.

Bra gjutet!

Jag hoppas folk som har tid över slänger iväg lite mail till utländsk media ang detta.
Citera
2017-03-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hela "Situation Sverige" är helt surrealistisk. Varje morgon vaknar man i en tavla av Salvador Dali. Nyhet efter nyhet, beslut efter beslut överträffar varandra i groteskt vansinne.

Vi är många som i åratal sagt att omvärlden måste få veta hur vi har det. Andra länders ledare och folk måste få en förståelse för det vansinne svenska folket tvingas leva i. Allt förändrades egentligen när Trump kom till makten. Globalisten Obama var i maskopi med både Reinfeldt-ligan och med Löfven-ligan. Nu har utländsk media fått upp ögonen för svensk propaganda, mörkläggning, förtryck av befolkningen och nu kan man kanske även få dem att rapportera om förföljelse, åsiktsregistrering, hot och trakasserier mot vanliga svenskar som ställer kritiska frågor till politiker och tjänstemän ansvariga för vansinnet.

1. Lex Jim "dra åt helvete" Olsson
2. Julia Caesar
3. Erik Granskning Sverige.

Tre anonyma röster, kritiska mot landets politik. Uthängda, förföljda och trakasserade i sina hem av kriminella, vänsterextrema, vapendömda journalister och chefredaktörer på grund av sina politiska åsikter. Det är helt absurt! Jag hoppas alla tre känner det stöd och den kärlek vi alla känner för dem för det de tvingas gå igenom.

Ett sätt att få en flygande start kan vara att publicera kompletta artiklar på engelska på GranskningSverige.se och sedan tipsa en massa utländska medier med länkar till dessa artiklar. Situationen i Sverige måste rimligen vara av mycket stort intresse i hela västvärlden. Genomslaget kan bli enormt. Gäller ”bara” att organisera det hela och sätta igång.
Citera
2017-03-04, 23:20
Medlem
Eva Burman på Eskilstunakuriren står mycket nära EXPO. Det ser man i denna artikel. Sannolikt är hon en "duktig idiot" till den vinstdrivande stiftelsen EXPO. EXPO är mycklet skickliga på att få andra att driva deras budskap om nazimens snara övertagande. Hon citerar EXPO så mycket att man misstänker att hon kopierat text direkt från EXPOs Daniel Phools email. Hon kan omöjligt komma ihåg alla detaljer så detaljerat från "ett tidigare möte" med Daniel Phool. Hon framstår som en papegoja åt Expo-nätverket.

(läs hela artikeln)

"Eva Burman i det stora reportage om Granskning Sverige som reportern Mathias Ståhle gjort och som vi också publicerat här i Katrineholms-Kuriren. Ett reportage om en del av extremhögerns nya metoder, att via nätet sprida hat mot betalning och där medierna ofta är måltavla, eftersom media ses som en makthavare som förtiger ”sanningen".

Sanningen? Vad är det för "sanning" som mannen efterfrågar? Vad är det för "sanning" som han menar att media inte berättar?

Nyligen hörde jag Daniel Poohl förklara. Han är chefredaktör för Expo, stiftelsen som upplyser allmänheten om rasism och främlingsfientlighet.

Han förklarar att näthatet är en tydlig del i en ideologi: extremhögerns politiska mobilisering. Och han binder ihop dagens nättroll, sådana som Janne, med 1930-talets högerextremister och nazister, visar att det här som de kallar ”sanningen” är samma berättelse som då, men i ny form.""

http://www.kkuriren.se/katrineholm/vi-kommer-aldrig-att-acceptera-rasismen/
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-03-04 kl. 23:26.
Citera
2017-03-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Jag såg definitivt att hotet mot hans fru.
Mycket osmakligt och obehagligt. Men modsen raderar ju OT-inlägg hela tiden.

Såg förresten nåt på Twitter att Träckspressen jobbar på att outa Johan också, de nöjer sig alltså inte med att förstöra för en familj.

Vaddå förstöra? GS har hela tiden hävdat att de är en folkrörelse, medborgarjournalister för folket.
Men när dom själva blir granskade ja då ska det gråtas ut.
Dessa som blivit uthängda på YT då? Som efter det fått motta hot osv? Det är helt okej alltså medans GS sitter bakom anonyma falskprofiler och kan göra som dom vill för att sprida SD högerprpaganda?
Skulle inte GS förstå att dom skulle bli granskade då??

Är väldigt mycket offerkofta nu.

Än en gång så frågar jag, anser ni som nu tycker GS är så bra att det var okej att hänga ut en stackars växeltelefonist för att på så vis smutskasta Ekuriren?
Det visar att det inte finns så mycket empati hos GS men när dom nu själva blir granskade dåååå är det sååå synd om dom..
Privatpersoner? Nää, inte när man tar sig en roll att vara medborgarjournalist i en folkrörelse som går ut på att leka anonyma uppringare för att sen sitta och klippa och klistra ljudfiler för att få dessa att framstå som korkade och att sedan inte kunna få bemöta det som har kommit fram i en intervju tex.
Det är oetiskt.. GS fick chansen att innan publicering bemöta det som hade kommit fram i granskningen.
Något som GS inte gör med sina offer.

Så sluta gråt nu GS, offerkoftan gör att det blir lite patetiskt över det hela. Ni hävdar att ni inte har tjänat en krona på GS men nu tigger man om pengar pga granskningen.

Det rimmar dåligt..

Jag vill bara understryka en sak, som jag skrivit förut. Att ringa upp någon anonymt tycker jag är omej för att kanske få fram något som inte hade kommit fram annars. Men sen anser jag att GS beter sig oetiskt och fegt.
Det är min åsikt
Citera
2017-03-04, 23:52
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Privatpersoner? Nää, inte när man tar sig en roll att vara medborgarjournalist i en folkrörelse som går ut på att leka anonyma uppringare för att sen sitta och klippa och klistra ljudfiler för att få dessa att framstå som korkade och att sedan inte kunna få bemöta det som har kommit fram i en intervju tex.
Det är oetiskt.. GS fick chansen att innan publicering bemöta det som hade kommit fram i granskningen.
Jag har redan frågat en gång, men gör ett till försök. Kan du ge ett konkret exempel när det har klippts och klistrats med ljudfilerna på det sätt du beskriver? Där man t. ex. tar ett svar och klipper ut det för att sedan låta det besvara en helt annan fråga. Ingen, varken i den här tråden eller i MSM:s granskningar, har visat upp ett konkret exempel på när GS skulle ha använt sig av den här typen av metoder.

Svara gärna med en youtube-länk med timestamp så vi alla kan lyssna och få ta del av dessa ohederliga metoder.
Citera
2017-03-05, 00:02
Medlem
Citat:
Vaddå förstöra? GS har hela tiden hävdat att de är en folkrörelse, medborgarjournalister för folket.
Men när dom själva blir granskade ja då ska det gråtas ut.
Dessa som blivit uthängda på YT då? Som efter det fått motta hot osv? Det är helt okej alltså medans GS sitter bakom anonyma falskprofiler och kan göra som dom vill för att sprida SD högerprpaganda?
Skulle inte GS förstå att dom skulle bli granskade då??

Är väldigt mycket offerkofta nu.

Än en gång så frågar jag, anser ni som nu tycker GS är så bra att det var okej att hänga ut en stackars växeltelefonist för att på så vis smutskasta Ekuriren?
Det visar att det inte finns så mycket empati hos GS men när dom nu själva blir granskade dåååå är det sååå synd om dom..

Så sluta gråt nu GS, offerkoftan gör att det blir lite patetiskt över det hela. Ni hävdar att ni inte har tjänat en krona på GS men nu tigger man om pengar pga granskningen.

Det rimmar dåligt..

Jag vill bara understryka en sak, som jag skrivit förut. Att ringa upp någon anonymt tycker jag är omej för att kanske få fram något som inte hade kommit fram annars. Men sen anser jag att GS beter sig oetiskt och fegt.
Det är min åsikt

Du har ju inte förstått något då du förmodligen tillhör etablissemanget och förmodligen får betalt för att hänga på Flashback.
Senast redigerad av Lagring 2017-03-05 kl. 00:05.
Citera
2017-03-05, 00:25
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Jag har redan frågat en gång, men gör ett till försök. Kan du ge ett konkret exempel när det har klippts och klistrats med ljudfilerna på det sätt du beskriver? Där man t. ex. tar ett svar och klipper ut det för att sedan låta det besvara en helt annan fråga. Ingen, varken i den här tråden eller i MSM:s granskningar, har visat upp ett konkret exempel på när GS skulle ha använt sig av den här typen av metoder.

Svara gärna med en youtube-länk med timestamp så vi alla kan lyssna och få ta del av dessa ohederliga metoder.
Det finns inga såna klippningar, helt enkelt. De som GS intervjuar, får ju utveckla sina ståndpunkter helt och fullt, ingen lägger ord i munnen på dem via "fulredigering". Det som verkar irritera de utfrågade mest, är att GS efteråt lägger in egna kommentarer, men detta är standardförfarande inom journalistiken

Om nu de intervjuade "framställs i dålig dager", så beror det enbart på deras egna brister, för när man synar PK i sömmarna, står det ju klart vilket luftslott det är.

Och så länge det är makthavare (dvs. även journalister) som GS ringer upp, kvittar det om uppringarna är anonyma, tycker jag. Makten måste kunna granskas på detta vis.
Citera
2017-03-05, 00:49
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Men grina då din jävla växeltelefonist?

Säg åt din arbetsgivare att vara på sin arbetsplats och ta samtalet så har ni ett problem mindre av alla ni har.

Om journalister hade haft lite jävla vett hade dem tagit debatten för länge sen, istället svansar ni runt och hoar mantrat "Skriv ett maaaail jag är på möööööte" (obs! detta mantra är också populärt bland andra inom den administrativa statsapparaten.)

Dem priviligerade Journalisterna sitter inte hemma med 3 barn och fru med funderingar och frågor som oroar, för att tjäna pengar, som ni fått för er... ja nu blir han väl ensam ett tag när familjen känner sig hotad efter Expressen, SVT, Eskilstunakuriren å mfl jagat igång ett drev.

Hur ser det ut på Sveriges Radio, är det lätt att ta sig in där eller är det bevakat? Har Aftonbladet väktare? Visst har redaktörerna på dem fiiiiinaste tidningarna hemlig identitet å boende med eskort till och från Tornet? Vilken tur att Johan eller Erik eller vad fablars han hette.....nu måste skilja familjen för hotfulla meddelanden som riktats, vilken otur han har som inte är så priviligerade som er, men vem bryr sig?

Vi kan väl inte räkna med någon # nu? Det är väl inte hippt just nu, vi kanske ska hitta på åt er......typ #Vipåmöte #EmailÄrEnRättighet #NätHatExisterarEndastNärDetDrabbarOss , prova någon av dessa nu ni duktiga goda människor på twitter å facebook så ni kan finna er i ett sammanhang igen där ni får låtsats att ni är bäst å godast på att bestämma vem som är ondast å hemskast, ni är så duktiga vanligtvis så jag hoppas ni inte sviker denna gång heller, "nu ska vi visa oss som kollektiv igen", hipp hipp hurraaaa så braaaa' #ViVillInteStigmatisera,men

Kritiken mot Granskning Sverige och tillvägagångssättet har knappast givit er någon trovärdighet, ni sitter i er lilla kör som vanligt och tror att ni håller takten till tid men nä, ni gör inte det längre

Senast redigerad av raxmouse 2017-03-05 kl. 01:25.
Citera
2017-03-05, 00:55
Medlem
Citat:
[...]

Det rimmar dåligt..

Det är min åsikt

Du kanske hade fått svar tidigare om du använt ett mer hyfsat tonläge och skickat med en länk. Men jag är tålmodig och har letat upp vad jag tror är inspelningen som du menar:
2017-02-16: Episk komik! Eskilstuna-Kuriren slår rekord i bortförklaringar
https://www.youtube.com/watch?v=suD_1i7_Dlk

Denna inspelning måste betraktas i den kontext där Ekuriren alldeles själva gör sig till fullständigt åtlöje.

Det är inte GS som smutskastar Ekuriren – det är Ekuriren som smutskastar GS. Och sig själva. Ekuriren drar J A Selanders gärningar i smutsen.

Bakgrunden är alltså att Ekuriren har påbörjat det exempellösa kriget mot ”Trollfabriken” som jag sammanfattar i mitt inlägg här:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Bakgrunden till den aktuella inspelningen står på sidan på YT. Ekuriren har publicerat massor av fel och sedan gjort sig onåbara. Eva Burman & Skribenterna (min benämning) visar ett extremt oprofessionellt uppförande, vilket också flera inspelningar av GS visar.

Det är alltså med denna samlade bakgrund som man ska lyssna på inspelningen. Växeltelefonisten är proffsig. Hon gör ju inget fel. Det är Eva Burman & Skribenterna som inte klarar att koda sina telefoner eller att lämna meddelande eller att förklara sitt agerande. De gör sig själva till åtlöje hela tiden.

Poängen med GS är att avslöja de odugliga klåpare som hotar vår demokrati. De som sköter sig har inget att frukta. Jämför med en fortkörningskamera på en väg – de som håller sig inom hastighetsbegränsningen klarar sig. De som kör för fort riskerar att åka dit. Är inte det bra?

Och åter: De som granskas är makthavare som har betalt för att tjäna folket. Det gäller även medierna eftersom de utgör den tredje statsmakten. GS är folket som granskar de som ska tjäna dem och skydda dem. Är inte det bra? Tillhör inte du också folket?

Eller är du en anti-demokrat?
Citera
2017-03-05, 01:09
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
[b]Och åter: De som granskas är makthavare som har betalt för att tjäna folket. Det gäller även medierna eftersom de utgör den tredje statsmakten.

GS är media. Fabian Fjälling är journalist. Nu är det han som granskas. Det är väl bra? Om han inte har något att dölja har han heller inget att frukta.
Citera
2017-03-05, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
GS är media. Fabian Fjälling är journalist. Nu är det han som granskas. Det är väl bra? Om han inte har något att dölja har han heller inget att frukta.

Han och hans familj trakasseras av medierna. En torpedliknande, hånflinande vapenbrottsling ofredade honom i hemmet. Expo, Expressen och Ekuriren skriver lögner. Och så vidare. Läs mer här:
http://www.granskningsverige.se/

Citat:
Påtryckningar riktas mot min fru. Jag vill bara göra klart att min fru har så länge jag jobbat med Granskning Sverige vädjat till att jag skall sluta på grund av de konsekvenser en outning skulle kunna få för hennes karriär och våra barn. Min fru står inte för mina åsikter. Vi är två olika personer med olika åsikter och det är helt absurt att min fru skall behöva lida för den opinionsbildning som jag bedrivit. Tyvärr målar detta en bild av Sverige som är långt mörkare än jag ens anat när jag började med Granskning Sverige.

Tycker du det är ”granskning” är du inte riktigt klok eller genuint ond IMHO.
Citera
2017-03-05, 01:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det finns inga såna klippningar, helt enkelt. De som GS intervjuar, får ju utveckla sina ståndpunkter helt och fullt, ingen lägger ord i munnen på dem via "fulredigering". Det som verkar irritera de utfrågade mest, är att GS efteråt lägger in egna kommentarer, men detta är standardförfarande inom journalistiken

Om nu de intervjuade "framställs i dålig dager", så beror det enbart på deras egna brister, för när man synar PK i sömmarna, står det ju klart vilket luftslott det är.

Och så länge det är makthavare (dvs. även journalister) som GS ringer upp, kvittar det om uppringarna är anonyma, tycker jag. Makten måste kunna granskas på detta vis
.

100% korrekt!

Det är eller snarare var tidningarnas uppgift att granska våra politiker, våra myndigheter och företag så inga skumma saker skedde bakom ryggen på medborgarna. DÄR hade journalister en nisch. Eftersom tidningarna sedan decennier svikit sitt uppdrag och därmed svikit medborgarna så uppstod ett vakuum. Det vakuumet har tex Erik och Johan på GS fyllt. Julia Caesar är en annan som fyllt det vakuumet. Det finns så klart fler - i princip all alternativ media.

GS är ingen redaktion med miljoner i ryggen och en stab av advokater och rådgivare utan de kör som jag förstått det solo. En blog som "talar" om man så vill.

Eftersom det är förknippat med fara, ibland livsfara att kritisera makthavare eller nya företeelser i vårt land tex invandringen, islam, sionismen osv valde GS etc att vara anonyma. Vem kan klandra dem?

Jag undrar om det finns en underliggande plan hos Mattson, Helin, Wolodarski osv eller om det är "play as we go" som gäller?

Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Men grina då din jävla växeltelefonist?

Säg åt din arbetsgivare att vara på sin arbetsplats och ta samtalet så har ni ett problem mindre av alla ni har.

Om journalister hade haft lite jävla vett hade dem tagit debatten för länge sen, istället svansar ni runt och hoar mantrat "Skriv ett maaaail jag är på möööööte" (obs! detta mantra är också populärt bland andra inom den administrativa statsapparaten.)

Dem priviligerade Journalisterna sitter inte hemma med 3 barn och fru med funderingar och frågor som oroar, för att tjäna pengar, som ni fått för er... ja nu blir han väl ensam ett tag när familjen känner sig hotad efter Expressen, SVT, Eskilstunakuriren å mfl jagat igång ett drev.

Hur ser det ut på Sveriges Radio, är det lätt att ta sig in där eller är det bevakat? Har Aftonbladet väktare? Visst har redaktörerna på dem fiiiiinaste tidningarna hemlig identitet å boende med eskort till och från Tornet? Vilken tur att Johan eller Erik eller vad fablars han hette.....nu måste skilja familjen för hotfulla meddelanden som riktats, vilken otur han har som inte är så priviligerade som er, men vem bryr sig?

Vi kan väl inte räkna med någon # nu? Det är väl inte hippt just nu, vi kanske ska hitta på åt er......typ #Vipåmöte #EmailÄrEnRättighet #NätHatExisterarEndastNärDetDrabbarOss , prova någon av dessa nu ni duktiga goda människor på twitter å facebook så ni kan finna er i ett sammanhang igen där ni får låtsats att ni är bäst å godast på att bestämma vem som är ondast å hemskast, ni är så duktiga vanligtvis så jag hoppas ni inte sviker denna gång heller

Kritiken mot Granskning Sverige och tillvägagångssättet har knappast givit er någon trovärdighet, ni sitter i er lilla kör som vanligt och tror att ni håller takten till tid men nä, ni gör inte det längre

De har tagit oerhört många som jag uppfattar det fel beslut senaste året. Vi är väl en del som anar att det är panik och desperation som driver dem, men vem vet - de har kanske en plan. Provocera fram en svensk Breivik för att sedan staten på olika vis ska kunna "plocka" dissidenter. Den utländska mediebevakningen hade varken MSM eller 7K räknat med, det är uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in