2017-03-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag gillar rota och håller på rotar vilka som bor på kaknäs vägen.
Vad polisen säger tar jag med en nypa salt.
Jag såg det där programmet på TV för ett par år sedan. Inga personer att leka med och det var enorma summor inblandade. Det blev ingen ordentlig rätsida och man misstänkte att det skulle inte ta slut där. Om nu Noppen låg i närheten av deras bostadsrättsförening anar jag det värsta. Riktigt hårdnackade typer inklusive advokater. Kan mycket väl tänka mig hur den nu döde "underbart fantastiska och goda" människa velat hjälpa fel personer. Flyktingpojkarna går bort nu då detta kom upp i tråden. (Missunnar dock inte Noppe en skön avsugning innan det arrangerade självmordet) om det även fanns såna i närheten. Arbogakvinnan anlitade en nyanländ vilket verkar praktiskt.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-03-04 kl. 23:46.
Citera
2017-03-04, 23:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Äntligen någon som fattar. Sen har jag en väldigt stor fundering om varför en vuxen karl kallas för Noppe? Det är väl sånt man säger som barn då man leker i sandlådan? Har han böjelser som förnekas av kungar och alla andra lika värdefulla människor?

Försök hålla upp med dina perversa fantasier en kvart och läs vad som skrivs så kanske ett par frågetecken rätas ut....
Citera
2017-03-04, 23:55
Medlem
Känner polisen till det där programmet med bostadsrättsföreningen som ligger i samma område. Kan mycket väl tänka mig att den förmögne och gode Noppe la sig i om han stod på någons sida. Riktigt intressant och det gick väl i SVT1 om jag inte minns fel? Märklig plats annars att dö på och jag tror till och med att det var mordhot i det programmet av dom inblandade. Hette det "Domstolen" eller i alla fall liknande. Inte en chans att han gick dit och dränkte sig om det finns ett badkar.
Citera
2017-03-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Försök hålla upp med dina perversa fantasier en kvart och läs vad som skrivs så kanske ett par frågetecken rätas ut....
Nu är det så att redan i skolan kunde man läsa om hur perversa kungahuset var på grund av ett förmodligen konstlat liv. Även inom adeln och herresäten ingick sådant. Noppe känns inte rätt namn på en vuxen karl utan mer åt pedofilihållet?
Citera
2017-03-04, 23:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Polisen vet ju inte hur Noppe har dött eftersom han ska obduceras hur kan polisen då veta att inget brott ligger bakom?
Jag hade velat sända dit en Polis patrull med hund som hade fått spårat i området.Då hade man ev vetat varifrån Noppe kom.

Jo det hade de nog gjort - om de inte hade uteslutit brottsmisstanken.
Tror att polisen, som i Sverige får ta hand om 4-5 personer per dygn som tar sitt liv, inte alltid går vidare med utredningar, spårhundar etc, utan väljer den i deras tycke mest sannolika förklaringen.
Finns det indikationer på depression, suicidtankar eller avskedsbrev fastnar man nog direkt för det.

Åtminstone var det så förr att alla som avled utanför sjukhus obducerades om de inte vårdades för en allvarlig känd sjukdom hemma. Sedan finns det olika grader av noggrann obduktion,vanlig, rättmedicinisk och utvidgad rättsmedicinsk där man framförallt utför kemiska analyser.

På ett dödsbevis måste en läkare ange dödsorsak. Knappast troligt att någon läkare skulle göra det utan en obduktion på en till synes frisk person som hittas i vattnet. Det hela ska också statistiskt inrapporteras till dödsorsaksregistret - kan ju vara både hjärtinfarkt, stroke eller akoholförgiftning.
Allt saker som kan orsaka döden utan att något brott ligger bakom. Därför gör man här en obduktion.

Men att polisen direkt uttalar sig om att inget brott misstänks är märkligt, håller med dig.
De måste som sagt haft mer på fötterna än bara en nyuppfiskad kropp.
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-05 kl. 00:55.
Citera
2017-03-05, 00:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Kan NUPPE ha blivit NOPPE för att konung Carl Gustav den sextonde inte kunde tala rent?

Hade Du läst igenom länkarna och Wikipedia hade Du vetat, att "Noppe" är smeknamn, som han mamma gav honom, eftersom hon tyckte, att han såg ut, som Deras hund Noppe!
Den här tråden handlar mer om spekulationer och elakt förtal än om skvaller!
Citera
2017-03-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Flashback är flashback. Gud nåde den vars namn nämns här för det är fritt fram för allt som inte kan nämnas i slaskmedia.

Men du har rätt. Nog för att jag kan ha svårt för Stockholmsadeln (har jag skrivit det förut?) men man bör nog låta saken vara tills sanningen kommer fram. Vilket det inte gör alla gånger beroende på social ställning.

Over and out.

Skamfyllt och skamfyllt men suicid är trots allt någorlunda skuldfyllt för de efterlevande trots allt. Det har en tendens att "smitta" i så mån att det lätt kan leda till ältande och anklagelser (som förvisso sällan är rättfärdigat) och det är väl snarare ett hänsynstagande bakom valet att inte prata om det hursomhelst. I vissa religionsinriktningar är dock självmord något förkastligt (för man anser det är Gud som bestämmer vem han ger liv och när dennes liv är till ände, den föreställningen är tämligen vanlig inom katolicism, vilket dock inte verkar hindra att mordtalen ofta är höga i traditionellt katolska länder) , förr begravdes inte de på kyrkogårdarna utan precis utanför.
Citera
2017-03-05, 00:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
En del inlägg talar ju för att han var deprimerad och att han varit det tidigare och att han också hotat med att ta livet av sig vid upprepade tillfällen och nu skred till verket. Om han var deprimerad pga yttre omständigheter eller pga återkommande depressionssjukdom vet vi inte. Hans närmaste krets kände till detta och därför kan man ju tänka sig att någon ringde frun efter att han i förtid lämnat krogen och hon bestämde sig för att utan dröjsmål göra en anmälan. Han kände ju väl till området han hittades i - promenerade ständigt där och hans hund låg begravd i närheten också. Sedan kan man ju spekulera i varför just nu - efter alla år av återkommande depressioner. Kanske gick krogen dåligt men han var ju pensionist så det var väl inte så mycket att ta livet av sig för. Kanske ville frun skiljas men han hade ju genomlevt ett antal skilsmässor tidigare. Kanske var han narkoman men folk i den åldern brukar inte knarka - antingen orkar de inte med det längre eller så har de redan avlidit. Barnlösheten var en sorg men ingen nyhet - sålde väl godset då det inte fanns en naturlig arvtagare. Perversioner vet vi inget om men sådant brukar väl avta med åldern också. Det finns således inge trolig yttre förklaring utan han hade antagligen en återkommande depressionssjukdom och bestämde sig för att gå händelserna i förväg. Metoden vet vi inte mer om än att han hittades i vattnet. Självmordsbrev vet vi inget om heller.
Fetade, av mig: Han var alltid mer eller mindre snar att gifta om sig. Men att börja om nu, i det sjuttionde året, vore något av en ny situation. Kanske var han inte typen som klarade ensamhet. Har ingen aning om i vilket skick äktenskapet verkligen befann sig, ska sägas.

Styvsonen Johansson, som säger sig skola ta över "Noppes", vem är hans mor (och far)?
Citera
2017-03-05, 00:08
Medlem
Bara för en tid sedan framkom det att ett mord begåtts och kistan grävdes upp efter att pålisen inte ens påbörjade en ordentlig utredning. Självklart är det korrupt och den här Noppe gick inte dit själv och dränkte sig i en iskall sjö. Tror fan att folk ska vara rädda och det liknar Nordkorea mer och mer.
Ger mig fan på att den där polischefen gör allt för att mörka då han vill ha sin tjänst kvar i sossesörjan 2018. Liket var ingen favorit men hemskt att man kan dö på detta vis och få folk att tro sig vara självplågare.
Citera
2017-03-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hade Du läst igenom länkarna och Wikipedia hade Du vetat, att "Noppe" är smeknamn, som han mamma gav honom, eftersom hon tyckte, att han såg ut, som Deras hund Noppe!
Trist då att han såg ut som en hund, dog som en hund, platsen hette hund någonting och att bli begravd som en sådan utan utredning. Man undrar fan om det finns en hund begraven. Bara att en morsa kallar en efter en hund är vidrigt nog.
Citera
2017-03-05, 00:12
Medlem
Citat:
Nu är det så att redan i skolan kunde man läsa om hur perversa kungahuset var på grund av ett förmodligen konstlat liv. Även inom adeln och herresäten ingick sådant. Noppe känns inte rätt namn på en vuxen karl utan mer åt pedofilihållet?

Och nu förtiden kan man läsa om hur ofrälse som gjort politisk karriär förfar med osant intygande som verkar vara del av ett planlagt bedrägeri.
Har du förresten läst om admiral. Louis Mountbatten? Han var väl pervers enligt din syn men Storbritannien vann krig med sådana som honom till skillnad från Bliar (som används i vetenskapliga program som handlar om studier av lögnare, är det något att vara stolt över som arbetarklass eller?).
Citera
2017-03-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Spekulationer är en sak, något som är sant kan ändå utgöra förtal men grukelurkan har en förkärlek för att insinuera med rent påhittat som hen själv fantiserat fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in