2017-03-03, 14:37
Avslutad
Knugen är mer bildad än så. Han gråter väl inte publikt. Om han gråter så gör han nog det enskilt.
Citera
2017-03-03, 14:38
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Isåfall är Leif GW en flicka för han lät väldigt känslosam och darrig på rösten.
GW är som bekant inte Konungen.
Citera
2017-03-03, 14:45
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
Snarare 2000 medlemmar och 2500:- i årsavgift.
Han sålde det sista av släktgården för 20 år sedan för en spottstyver och använde sina sista slantar till att starta Noppes.
Vila i frid.

Snabbräknat 50 miljoner per år. Inte fy skam.

Kan tänka mig att hyran för en lokal på fina gatan inte är gratis och att de löpande kostnaderna för en klubb på densamma blir en hel del, men rimligtvis måste det blivit över ett par korvören.

Kan inte få unvisit att ladda bilderna, men det ser inte ut som något stort och pompigt stureplanshak utan en mindre festlokal med tillhörande kontor.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Baren

Krogar och barer brukar ta ohyggligt stor mellanskilnad mellan inköpspriset för alkohol och serveringspris.
Typ samma öl som på systemet kostar 10 spänn kan utan omsvep kosta 75 kronor att få serverat i ett glas.
Om man köper direkt från systemet (det är ovanligt men det förekommer) betyder det att mellanskilnaden minus 12% krogmoms blir 57,20.

Om det påslaget höll i sig skulle de isf kunna ta någonstans runt 400 spänn för ett 10 cl glas Thiénot Brut.

Hur affärerna i slutändan har gått förtäljer inte historien, men så länge det har rullat på så borde pengar inte ha varit något problem.
Citera
2017-03-03, 14:47
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
GW är som bekant inte Konungen.

Silvia skall tydligen varit rasande på att Carl Folke Hubertus Bernadotte XVI Gustaf alias "Tjabo"s närmaste vänner skall ha skaffat sig yngre fruar och förbjudit honom att närvara vid "Noppes" bröllop. Kan tänka mig att det kontaktförbudet har ökats sedan dess.
Citera
2017-03-03, 14:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Silvia skall tydligen varit rasande på att Carl Folke Hubertus Bernadotte XVI Gustaf alias "Tjabo"s närmaste vänner skall ha skaffat sig yngre fruar och förbjudit honom att närvara vid "Noppes" bröllop. Kan tänka mig att det kontaktförbudet har ökats sedan dess.
Sluta läsa Expressen.
Citera
2017-03-03, 14:48
Medlem
atts avatar
Citat:

Kan tänka mig att hyran för en lokal på fina gatan inte är gratis och att de löpande kostnaderna för en klubb på densamma blir en hel del, men rimligtvis måste det blivit över ett par korvören.

Kan inte få unvisit att ladda bilderna, men det ser inte ut som något stort och pompigt stureplanshak utan en mindre festlokal med tillhörande kontor.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Baren

Krogar och barer brukar ta ohyggligt stor mellanskilnad mellan inköpspriset för alkohol och serveringspris.
Typ samma öl som på systemet kostar 10 spänn kan utan omsvep kosta 75 kronor att få serverat i ett glas.
Om man köper direkt från systemet (det är ovanligt men det förekommer) betyder det att mellanskilnaden minus 12% krogmoms blir 57,20.

Om det påslaget höll i sig skulle de isf kunna ta någonstans runt 400 spänn för ett 10 cl glas Thiénot Brut.

Hur affärerna i slutändan har gått förtäljer inte historien, men så länge det har rullat på så borde pengar inte ha varit något problem.

Nja, 5 miljoner per år blir det väl.
Citera
2017-03-03, 14:50
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att

Right, nollade snett.

Ändå, ser inte ut som ett ställe som kostar 1 miljon per år och deras kunder har råd med ockerpriser på rubbet.

Det borde inte varit några problem ekonomiskt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av att

Minus lokalhyra, löner, moms, bolagsskatt, osv...
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Hm ja det var väl exakt det jag skrev. "Att polisen så snabbt uteslöt att inget brott begått osv" men tack för att du skrev samma sak men med en liten annan formulering.
Sorgligt hur som helst. Fin man verkade alla "samhällsklasser" tyckt Noppe varit o en förlust att han gått bort. Vila i Frid!
Du kanske skulle fundera lite på din formulering.
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:

.

Nej, ca 5 miljoner=Usel affär!
Citera
2017-03-03, 14:54
Avslutad
Synd att inte Noppe lyssnade på sin gode vän och vände blad när det började brännas.
Jag menar det funkade ju för vissa inom kretsen.
Vad kan ha varit så mkt mer allvarligt än att inte vända blad?
Citera
2017-03-03, 14:55
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nej, ca 5 miljoner=Usel affär!

Normala krogar och barer går runt på påslaget utan några medlemsavgifter. Kan inte tänka mig att ett ställe som i huvudsak har ekonomiskt oberoende som klientel skulle köra något all inclusive, snarare tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in