Citat:
Ursprungligen postat av
Jigglypuff
Det finns flera båtklubbar och båtvarv på Hundudden. Om han hade båt där som han ville se till kanske han trillade i vattnet om han gick ut på nån brygga? (Jo, jag vet, själva båten ligger så klart på land.) Mycket möjligt att man åker ut vid alla tider på dygnet om man misstänker att nån presenning lossat i vinden, eller bara har allmänt kontrollbehov.
Chocken av att hamna i kallt vatten, kanske i kombination med att ha slagit huvudet i bryggan, kan vara nog, speciellt om det utlöser en hjärtinfarkt. Eller för den delen utlöstes av en sådan. Tänker jag.
Förutsatt då att Noppe hade en båt liggande på Hundudden ... någon som har koll på sånt? Men i så fall lär det komma fram snart. I annat fall går jag på självmordsspåret!
Osannolikt, om nu ingen såg när det hände. Om man bara hittar en livlös kropp i vattnet så kan man nämligen inte utesluta brott. Någon skulle ju kunna ha knuffat i honom till exempel.
Det måste nästan finnas något som starkt tyder på självmord. Dessutom tycker jag tidpunkten är fel.